Linda Ronstadt / Los Angeles 1990 Mike Millard Master Tapes / 2CDR

Linda Ronstadt / Los Angeles 1990 Mike Millard Master Tapes / 2CDR / Uxbridge
Universal Amphitheatre, Los Angeles, CA, USA 12th October 1990


Play sample :

Click Image To Enlarge

The latest release of Mike Millard’s master tape is Linda Ronstadt in 1990. Speaking of the mirrored recording that captured her in 90 years, the masterpiece “COSTA MESA 1990: MIKE MILLARD ORIGINAL MASTER TAPES” has already been released, but this time we recorded the stage that was held in LA ten days before that.
Regarding Costa Mesa, it is a new memory that enthusiasts all over the world became confused by the recording state where the mirrored quality exploded, but this recording is also extremely high quality.
Compared to Costa Mesa, where the warm sound spread was attractive, this one has a wonderful solid and core sound quality. There is no doubt that both are of exceptional quality with a mirrored-like on-sound image, but the fact that the feel is completely different is attractive, and what a high-level battle.
Linda’s stage in 1977, which was first released by JEMS, was at the height of the general meaning, so it was released on a limited press CD, but as with Costa Mesa, this time as well. Since it’s 90 years, it will be released on a crying CD-R.

However, the sound quality is a high quality audience at a level that is perfectly suitable for pressing. Above all, in terms of capturing Linda’s singing voice and breathing vividly, isn’t it even better than the previous Costa Mesa? I think.
In addition, if the venue is Universal Amphitheater, it is the venue where Millard left her best recording on the 1977 tour, which he and Linda knew without permission. That is why they have produced such high quality recordings.
It was
More than that, the rock-solid performance and singing that Linda and the band weave are indescribable. She literally reached the point of maturity, and members such as Rosemary Butler, Russ Kunkel on drums, and Ken Edwards, an ally from the Stone Poneys era, are supported by the height of maturity, and it seems to be really comfortable. It will sing.
Of course, Aaron Neville, who was the centerpiece and guest of this tour, appeared on this day as well, showing off the velvet voice in the part contained in the second disc. In front of the breathtaking duet of the two, it seems natural for the surrounding audience to swallow and listen, which also contributes to the amazing quality and listening comfort. ..
And the finale “When Something Is Wrong With My Baby” that was not shown in Costa Mesa. This song is an R & B classic that symbolizes the collaboration between Linda and Aaron in 1990, and it captures the perfect sound quality of the extremely large circle that even the Tower of Power Horns joins as a special guest.
Her singing voice and back performance, a fascinating set list unique to this tour. The end is amazing sound quality due to the excellent recording by Millard. It’s no longer the best audience album, created by the perfect performer-taper interaction.

マイク・ミラードのマスターテープ公開の最新作は1990年のリンダ・ロンシュタット。90年の彼女を捉えたミラード録音と言えば既に傑作「COSTA MESA 1990: MIKE MILLARD ORIGINAL MASTER TAPES」がリリース済ですが、今回はその十日前にLAで行われたステージを収録。
コスタメサに関しては、その見事なまでにミラード・クオリティが炸裂した録音状態に世界中のマニアが騒然となったのも記憶に新しいところですが、今回の録音がまた凄まじいまでに高音質。
ウォーミーな音の広がりが魅力だったコスタメサに対し、こちらはソリッドで芯のある音質が素晴らしい。どちらもミラードらしいオンな音像が際立つ別格のクオリティであることに疑いの余地はないのですが、その感触がまったく違うところが魅力かつ、何とハイレベルな争いかと。
最初にJEMSが公開してくれた77年のリンダのステージは一般的な意味での絶頂にあった時期ということで限定プレスCDでのリリースが実現しましたが、コスタメサの時と同様、今回も90年と言う時期であることから、泣く泣くCD-Rでのリリースとなってしまいます。

とは言っても音質は完全にプレスが相応しいレベルのハイクオリティ・オーディエンス。何よりリンダの歌声や息遣いを生々しく捉えてくれているという点においては、先のコスタメサをも凌ぐのでは?と思えてしまう。
おまけに会場がユニバーサル・アンフィシアターとくれば、ミラードが77年のツアーで彼女の極上録音を残してくれた会場であり、彼にとってもリンダにとっても勝手知ったるもの。だからこそ、これほどまでクオリティの高い録音を生み出してくれたのでは。

それ以上にリンダとバンドが織りなす盤石の演奏と熱唱は筆舌に尽くしがたい。文字通り円熟の境地に達した彼女がバックコーラスにローズマリー・バトラー、ドラムのラス・カンケル、そしてストーン・ポニーズ時代からの盟友ケン・エドワーズといったメンバーも円熟の極みの中で支えられ、実に気持ち良さそうに歌い上げてくれます。
もちろんこのツアーの目玉かつゲストであったアーロン・ネヴィルがこの日も登場、二枚目のディスクに収められたパートでビロード・ボイスを披露。その息を吞むような二人の圧巻なデュエットを前に、周囲のオーディエンスが固唾を呑んで聞き入るのも当然のことかと思われ、これがまた驚異的なクオリティと聞き心地に一役買ってくれている。
そしてコスタメサでは披露されなかったフィナーレの「When Something Is Wrong With My Baby」。この曲こそ1990年のリンダとアーロンのコラボを象徴するR&Bクラシックな訳で、そこにスペシャル・ゲストとしてタワー・オブ・パワー・ホーンズまで加わる極めつけの大団円も完璧な音質で捉えてくれました。
もはや彼女の歌声にバックの演奏、このツアーならではの魅力的なセットリスト。とどめはミラードによる卓越した録音による驚異的な音質。もはや、すべてが完璧なパフォーマーとテーパーの相互作用が生み出した最高のオーディエンス・アルバムです。

Disc 1 (45:50)
1. Intro
2. It’s So Easy
3. When Will I Be Loved
4. Blue Bayou
5. Tumbling Dice
6. Ooo Baby Baby
7. Just One Look
8. Hurts So Bad
9. I Can’t Let Go
10. Still Within The Sound Of My Voice
11. The Moon Is A Harsh Mistress
12. Shattered
13. I Keep It Hid
14. Adios

Disc 2 (44:43)
1. Don’t Know Much (with Aaron Neville)
2. I Need You (with Aaron Neville)
3. All My Life (with Aaron Neville)
4. Trouble Again
5. Goodbye My Friend
6. Band Introductions
7. Cry Like A Rainstorm
8. You’re No Good
9. Back In The U.S.A.
10. Poor Poor Pitiful Me
11. Heatwave
12. When Something Is Wrong With My Baby (with Aaron Neville and the Tower of Power horn section)

Uxbridge 1579

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.