Joe Walsh / Welcome To The Palace / 1CDR

Joe Walsh / Welcome To The Palace / 1CDR / Uxbridge

Translated text:
Live at Palace Theater, Providence, RI. USA 3rd February 1975

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The second solo album “Say What” was released at the end of the previous year Joe Walsh recorded the February 3, 1975 Providence performance in 75 minutes with a superb level audience recording. Recorder is Dan Lampinski who announces successively super high sound quality take that had not been circulated so far, and makes the maniac of the world crazy, and also this main board also has a level which is not possible as audience seats recording of this era It is recorded with Ultra-Clear super high sound quality. Anyway, it is recording with a terrible sound pressure, but it is a truly wonderful take that it does not make any sound obstruction. Both vocals and guitar are recorded with the highest superior sound quality, plus the clearness of the rhythm corps, it sounds like a recording of modern DAT. The graininess of the sound of the keyboard group is also incredibly wonderful. Listen to the live performances full of featured original guitar sounds that make you feel distinctive stickiness while gleaming but it is a masterpiece. Everyone will be stunned by realistic direct guitar sounds that pop out of the speakers. From the new work, remake Turn To Stone of the Burnstorm era, Welcome To The Club and Time Out will be showcased. Angkor is the Beatles cover Get Back. From the James Gang era number to the solo hit song Rocky Mountain Way, you can enjoy a powerful and powerful groove filled live. Anyway, as recorded audiences of this era, it is recorded with a sound which is unlikely to be scaled, and there is no doubt that it will listen even if it is not a fan. I’d like to recommend it to everyone who loves 70’s rock The best quality live! !

★ It is a review summary of beatleg magazine vol.120 (July 2010 issue). For your information.

Joe Walsh recorded February 3, 1975, Providence performance. The more I mistake it as the sound source of the latest solo live, it is surprisingly high quality sound audience recording. He played an active part in James Gang since the late 60’s, was turned to Burnstorm and solo, led the second album “So What”, and was the best solo performance that was rising most as a solo So, you can listen to guitar, tech, and vocal. Unlike anything else than anything else, “it is not playful” is strange about it. Even if you feel tense between the songs and you did not join the Eagles, you can imagine that you became well known as an American rock guitarist. Members are strong men, including Don Felder from Eagles, Willy Weeks, Jay Ferguson, Andy Newmark (Sly & the Family Stone). From the latest work “So What” at that time, we started with “Welcome To the Club” which can be said as the original story of Eagles’ “Heartache Tonight”, “Pavanne” and “Time Out”, and the representative song “Turn To Stone” 4 Songs, first solo “Smoker You Drink Player You Get” includes “Rocky Mountain Way” and “Meadows”, which are also representative songs. The encore has a bonus called “get back” by the Beatles. Joe’s play after joining the Eagles is also wonderful, but here I would like to pay attention to his dedication playing singing indiscriminately by myself. Anyway, it is unbelievably high sound quality, there is no mischief. If there is no talking voice even in the vicinity, it is qualities that are not amusing even if it is said to be an official live board. Eagles · Fans are not worth listening.

セカンド・ソロ・アルバム「Say What」を前年末にリリースしたジョー・ウォルシュの1975年2月3日のプロビデンス公演を極上レベルのオーディエンス録音で75分完全収録。録音者はこれまで出回っていなかった超高音質テイクを次々と発表し、世のマニアを狂喜させているダン・ランピンスキーで、本盤も、この時代の観客席録音としてはあり得ないレベルのウルトラ・クリアーな超高音質で収録されています。とにかく凄い音圧で録音されており、それでいて一切の音の篭りを感じさせないというまさに驚異のテイクです。ボーカル、ギターとも分離感最高の超高音質で収録されており、加えてリズム隊のクリアーさと言ったら、まるで現代DATの録音のようです。キーボード群の音の粒立ちも信じられないほど素晴らしいです。カラッとしながらも独特の粘り気を感じさせるオリジナルなギターサウンドがたっぷりとフィーチャーされた聴きごたえ満点のライブはまさに圧巻。スピーカーから飛び出してくるようなリアルでダイレクトなギターサウンドには誰しもが唖然として聴き入ってしまうことでしょう。新作からはバーンストーム時代のリメイクTurn To Stoneが、Welcome To The ClubやTime Outが披露されます。アンコールはビートルズカバーGet Back。ジェイムズ・ギャング時代のナンバーからソロヒット曲Rocky Mountain Wayまで、パワフルで力強いグルーブに満ちたライブを堪能することができます。とにかく、この時代のオーディエンス録音としてはあり得ないほどスケールの大きなサウンドで収録されており、ファンならずとも聴き入ってしまうことまちがいありません。70年代ロックを愛する全ての人にお薦めしたい最高品質ライブ!!

★beatleg誌 vol.120(2010年7月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

ジョー・ウォルシュの1975年2月3日、プロヴィデンス公演を収録。最新ソロ・ライヴの音源かと聴き間違えるほど、驚くべき高音質のオーディエンス録音である。60年代末からジェイムス・ギャングで活躍し、バーンストーム、そしてソロへと転向して2枚目のアルバム『So What』を引っさげてのライヴであり、ソロとして最も上昇中だった最高の時期のパフォーマンスなので、ギター・テクもヴォーカルもすこぶる素晴らしいものが聴ける。なによりも今の彼と違って「ふざけてない」のが逆に不思議なくらい。曲間には緊張感も漂い、イーグルスに加入しなかったとしても、アメリカン・ロック・ギタリストとして十分に著名になったことと想像できる。メンバーはイーグルスからのドン・フェルダーを筆頭に、ウィリー・ウィークス、ジェイ・ファーガソン、アンディ・ニューマーク(スライ&ザ・ファミリー・ストーン)など、強者ばかり。当時の最新作『So What』からは、イーグルスの「Heartache Tonight」の元ネタとも言える「Welcome To the Club」をはじめ、「Pavanne」や「Time Out」、そして代表曲「Turn To Stone」の4曲、ファースト・ソロ『Smoker You Drink Player You Get』からは「Rocky Mountain Way」や「Meadows」など、これもまた代表曲ばかりが演奏されている。アンコールにはビートルズの「get back」というオマケ付きだ。イーグルス加入後のジョーのプレイも素晴らしいのだが、ここではひとりで淡々と歌って演奏している彼のひたむきさに注目したい。とにかく信じられないほどの高音質で、ケチの付けようがない。周辺のしゃべり声さえ入っていなければ、オフィシャル・ライヴ盤と言われてもおかしくないくらいのクォリティである。イーグルス・ファンならずとも一聴の価値がある。

1. Introduction 2. Meadows 3. Tend My Garden 4. The Bomber 5. Pavanne 6. Dreams
7. The Ashes, The Rain, And I 8. Welcome To The Club 9. Time Out 10. Rocky Mountain Way
11. Turn To Stone 12. Funk #49 13. Get Back

Joe Walsh – Lead Guitars,Vocals Don Felder – Guitars Willie Weeks – Bass
Jay Ferguson – Keyboards, Organ, Piano, Synthesizer David Mason – Keyboards, Organ
Joe Vitale – Drums, Percussion, Keyboards, Organ, Piano, Flute, Vocals
Andy Newmark – Drums, Percussion Rocky Dzidzornu – Percussion

Dan Lampinski Master Collection

Uxbridge 237

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