Daryl Hall & John Oates / New York 1979 / 1CDR

Daryl Hall & John Oates / New York 1979 / 1CDR / Uxbridge

Live At My Father’s Place Roslyn New York USA 13th December 1979.

Play sample :

Click Image To Enlarge

Hall & Oates ended the 70’s with the top 20 hits of the single “Wait for Me”. Introducing the finest soundboard album that conveys the scene.
“December 13, 1979 New York performance” is included in this work. It is a stereo sound board recording that recorded the FM broadcast. Hall & Oat made “VOICES” a big hit with the dawn of the 80’s, but this work is just before that. It was one act of “X-STATIC TOUR”. First, let’s look back on the schedule at that time and confirm the position of the show.

● 1979
・ September 21: Oklahoma City performance
<< October “X-STATIC” released >>
・ October 9th-December 17th: North America (55 performances) ← ★ Coco ★
・ December 31: Upper Darby performance
● 1980
・ January 25-27: UK (6 performances)
・ February 1-6: Japan (6 performances)
<< April “VOICES” completed >>

This is the 1979/1980 Hall & Oats. “X-STATIC TOUR” also realized a performance in Japan, but this work is a North American leg set at the beginning of the tour. It was the 53rd performance of the concert. The excavation board “ECSTACY ON THE EDGE” is also left on this tour, but it is about a month and a half after the Denver performance that was the source of the excavation.
And this work is a live album that made a CD of the highest peak master of FM sound board that broadcast such a show. Its quality is just perfect. Even if you say “sound board” in a bite, it’s actually a pinch, but this work is a pin. The freshness with no noise or twist is excellent, and the broadcast itself, which is iron-clad up to the mix, is also wonderful. That is the finest “completely official class” that is comparable to “ECSTACY ON THE EDGE”.
The quality is comparable to “ECSTACY ON THE EDGE”, but the show content is similar and different. Let’s organize by comparing here.

● Classics (5 songs)
Abandand Ranchonet: She She She She’s Gone
・ Sara Smile: Sara Smile
・ Rock’n Soul: Rich Girl / Do What You Want, Be What You Are
・ Others: Sweet Soul Music
● Foster era (7 songs)
・ Red Fault: Don’t Blame It On Love / Alley Katz (★) / Pleasure Beach
・ Modern Pop: The Woman Come And Goes / Wait For Me / Bebop / Drop (★) / Intravino (★)
* Note: The “★” mark is a song that cannot be heard on the official version “ECSTACY ON THE EDGE”.

… And it looks like this. The flow of folding the precious “The Woman Come And Goes” and “Don’t Blame It On Love” is reminiscent of “ECSTACY ON THE EDGE”, but you can also enjoy three songs that you can’t listen to on the long excavation board. The “Alley Katz”, “Bebop / Drop” and “Intravino” are all rare songs that have been played only to the extent that they can be counted. It’s a show that you can enjoy freshly while summarizing the 70’s. Furthermore, the performance of spelling such a set is also wonderful. The groove of Jerry Moratta & John Sigler is mellow, and the ensemble with the familiar Charlie Descent saxophone and G.E. Smith’s crisp guitar is exquisite. Of course, the soulful vocalization of Hall & Oates is also in great shape, and the enthusiasm of “Sweet Soul Music”, which lasts for 10 minutes and also serves as a member introduction, is the best.
You can enjoy a valuable show unique to 1979 with a volume that exceeds the official version “ECSTACY ON THE EDGE”. It’s all about this. This is the official barefoot stereo sound board album. Please take this opportunity to thoroughly enjoy it!

シングル『Wait for Me』のトップ20ヒットで70年代を締めくくったホール&オーツ。その現場を伝える極上サウンドボード・アルバムが登場です。
そんな本作に収められているのは「1979年12月13日ニューヨーク公演」。そのFM放送を記録したステレオ・サウンドボード録音です。80年代の幕開けとともに『VOICES』を大ヒットさせたホール&オーツですが、本作はその直前。”X-STATIC TOUR“の一幕でした。まずは当時のスケジュールを振り返り、ショウのポジションを確かめておきましょう。

●1979年
・9月21日:オクラホマ・シティ公演
《10月『X-STATIC』発売》
・10月9日-12月17日:北米(55公演)←★ココ★
・12月31日:アッパーダービー公演
●1980年
・1月25日-27日:英国(6公演)
・2月1日-6日:日本(6公演)
《4月『VOICES』完成》

これが1979年/1980年のホール&オーツ。”X-STATIC TOUR“では日本公演も実現しましたが、本作はツアー序盤に設定された北米レッグ。その53公演目にあたるコンサートでした。このツアーは発掘盤『ECSTACY ON THE EDGE』も残されているわけですが、その元になったデンバー公演の約1ヶ月半後でもあります。
そして、本作はそんなショウを放送したFMサウンドボードの最高峰マスターをCD化したライヴアルバム。そのクオリティは、まさに完璧。ひと口に「サウンドボード」と言っても実際にはピンキリなわけですが、本作は思いっきりピン。ノイズもヨレもまったく見当たらない鮮度は絶品で、ミックスまで鉄壁な放送自体も素晴らしい。それこそ『ECSTACY ON THE EDGE』と比べてもまったく引けを取らない「完全オフィシャル級」の極上品なのです。
クオリティは『ECSTACY ON THE EDGE』に匹敵しますが、ショウ内容は似て非なるもの。ここで比較ながら整理してみましょう。

●クラシックス(5曲)
・アバンダンド・ランチョネット:She’s Gone
・サラ・スマイル:Sara Smile
・ロックン・ソウル:Rich Girl/Do What You Want, Be What You Are
・その他:Sweet Soul Music
●フォスター時代(7曲)
・赤い断層:Don’t Blame It On Love/Alley Katz(★)/Pleasure Beach
・モダン・ポップ:The Woman Come And Goes/Wait For Me/Bebop/Drop(★)/Intravino(★)
※注:「★」印は公式盤『ECSTACY ON THE EDGE』では聴けない曲。

……と、このようになっています。貴重な「The Woman Come And Goes」「Don’t Blame It On Love」を畳み掛ける流れは『ECSTACY ON THE EDGE』を彷彿とさせるものの、さらに長尺であの発掘盤で聴けない3曲も楽しめる。その「Alley Katz」「Bebop/Drop」「Intravino」はいずれも指折り数えられるくらいしか演奏されていないレア曲ばかり。70年代の総括でありながら、フレッシュに楽しめるショウなのです。さらに、そんなセットを綴るパフォーマンスも素晴らしい。ジェリー・モラッタ&ジョン・シグラーのグルーヴは芳醇で、お馴染みチャーリー・デセントのサックスやG.E.スミスの歯切れの良いギターが重なるアンサンブルは絶品。もちろん、ホール&オーツのソウルフルなヴォーカリゼーションも絶好調で、メンバー紹介も兼ねた10分に及ぶ「Sweet Soul Music」の醸成された熱気も最高です。
公式盤『ECSTACY ON THE EDGE』を超えるボリュームで1979年ならではの貴重なショウを楽しめる。コレに尽きます。まさにオフィシャル裸足の極上ステレオサウンドボード・アルバム。どうぞ、この機会にじっくりとご堪能ください!

(73:51)
1. Introduction
2. The Woman Come And Goes
3. Don’t Blame It On Love
4. Rich Girl
5. Do What You Want, Be What You Are
6. Sweet Soul Music
7. Alley Katz
8. Wait For Me
9. Sara Smile
10. She’s Gone
11. Pleasure Beach
12. Bebop / Drop
13. Intravino

Daryl Hall – Vocals, Guitars, Keyboards
John Oates – Vocals, Guitars
Charlie DeChant – Saxophones, Keyboards
John Siegler – Bass
G.E. Smith – Guitars
Jerry Marotta – Drums

STEREO SOUNDBOARD RECORDING

Uxbridge 1274

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.