Billy Joel / Great American Ball Park 2021 / 2CDR

Billy Joel / Great American Ball Park 2021 / 2CDR / Uxbridge
Great American Ball Park, Cincinnati, OH, USA 10th September 2021


Play sample :

Click Image To Enlarge

The release from Billy Joel’s latest tour, which appeared after the popular “HIGHMARK STADIUM 2021”, this time is the Cincinnati performance on September 10. A live concert just one month after Highmark Stadium. What should be noted is its tremendous sound quality. It is an audience recording with a very close sound image, and this is what the description of “line recording” applies to.
To be clear, even if it is released in a limited press, it is at a level that is not inferior. Just listening to the opening “Movin’Out” will overwhelm you with a powerful sound image. This is the quality that seems to be 2021.
As you can see from the large sound image, it is presumed that it was recorded in front of the stadium. Because of that, I have picked up a lot of excitement around me, but regardless of whether the chorus occurs or the conversation comes in, the on-balance of the performance is overwhelming, so I do not feel stress when listening. .. Rather, there is this powerful sound image and this excitement … and it is guaranteed that even the joy of Billy and the venue where the live has resumed will be reflected.

The basic line of the set list is the same as that of “HIGHMARK STADIUM 2021”, but it is fun to have different developments and ad libs everywhere. Billy, who finished singing “Don’t Ask Me Why” because it was a live concert at the stadium in Cincinnati, confesses that the first live concert in Cincinnati was Procol Harum’s undercard.
However, when I look back on the fact that the fledgling Billy didn’t receive it, it’s funny that the audience said, “I love you (now)!” So he enjoys playing “Blue Shadow” with the band while playing only one chorus. In addition, he has a beautiful voice, so it’s decided that even one chorus is likely to be heard.

Even more fascinating is the inclusion of scenes in memory of Billy’s first stage after the death of Rolling Stones drummer Charlie Watts.
First of all, when “The River Of Dreams” breaks, I will sing “Honky Tonk Women” about 2 choruses in the part where I play a little cover song, but this is also a performance with a band, so at least There is a response.
And the ultimate is “Brown Sugar” which started from “It’s Still Rock and Roll to Me” without a break! This is a longer performance, and above all, it is impressive that Billy says “for Charlie!” At the ending. Immediately after that, the development of the snow falling into “Big Shot” was thrilling. The performance itself was close to the complete copy of Stones, and it was a smart measure that clearly conveys the respect for Charlie below Billy.
Not only is it a shockingly high quality audience recording, but the fact that it is a moving stage content in memory of Charlie of Stones is the best that can be confidently recommended by people other than Billy’s fans. sound source. If you want to hear this year’s Billy, first of all!

大好評「HIGHMARK STADIUM 2021」に次いで登場のビリー・ジョエル最新ツアーからのリリース、今回は9月10日に行われたシンシナティ公演です。ハイマーク・スタジアムのちょうど一か月後に当たるライブ。特筆すべきはその凄まじい音質。非常に音像の近いオーディエンス録音であり、これぞ「まるでライン録音」という形容が当てはまるもの。
はっきり言って限定プレスでリリースされたとしても何ら遜色のないレベル。オープニング「Movin’ Out」を聞いただけで、迫力満点の音像に圧倒させられることでしょう。これぞ2021年らしいクオリティ。
音像が大きいことからも解るように、スタジアム相当に前方で録音されたのだと推測されます。そのせいで周囲の盛り上がりもかなり拾ってしまっているのですが、合唱が起きようが会話が入ろうとも、それ以上に演奏のオンなバランスが圧倒しているので聞いていてストレスに感じることがない。むしろこの迫力の音像あってこの盛り上がり…とライブが再開されたビリーや会場の喜びにすら映ること請け合い。

セットリストの基本線は「HIGHMARK STADIUM 2021」の時と同様なのですが、その時とは違う展開やアドリブが随所に盛り込まれているのも楽しい。この日はシンシナティのスタジアムでのライブということから「Don’t Ask Me Why」を歌い終えたビリーはデビューして初めてシンシナティで行ったライブがプロコル・ハルムの前座であったと打ち明けます。
しかし駆け出しのビリーがまるで受けなかったと振り返ると、観客が「(今は)大好きだよ!」と口々に揃えるのが微笑ましい。そこで彼は「青い影」をワンコーラスだけながらバンドと一緒に演奏してみせるのが愉快。おまけに美声の持ち主ですので、ワンコーラスだけでも聞き入ってしまいそうなほど決まっているのが流石。

さらに魅力的なのは、ビリーにとってローリング・ストーンズのドラマー、チャーリー・ワッツが亡くなって初めてのステージということから随所で彼を偲んだ場面を盛り込んでいるのです。
まずは「The River Of Dreams」がブレイクしたところで恒例のカバー曲を少し演奏するパートにて「Honky Tonk Women」を2コーラスほど歌ってみせるのですが、これもバンドを従えての演奏ですので短くとも聞き応えがある。
そして極めつけは「It’s Still Rock and Roll to Me」から間髪入れずに始まった「Brown Sugar」!こちらはより長い演奏となっていて、何よりエンディングでビリーが「for Charlie!」と発しているのが感動的。そこからすぐ「Big Shot」に雪崩れ込む展開もゾクゾクするほど。演奏自体はストーンズの完コピに近いもので、ビリー以下のチャーリーに対するリスペクトがハッキリ伝わってくる粋な計らいでした。
このように衝撃的なまでにクオリティの高いオーディエンス録音ということに留まらず、ストーンズのチャーリーを偲んだ感動のステージ内容となっている点はビリーのファン以外にも自信を持って推すことのできる極上音源。今年のビリーを聞きたければ、まずはコレ!

Disc 1(69:34)
1. Intro
2. Movin’ Out (Anthony’s Song)
3. Pressure
4. The Entertainer
5. Vienna
6. Zanzibar
7. Don’t Ask Me Why
8. A Whiter Shade Of Pale
9. The Downeaster Alexa
10. New York State Of Mind
11. Allentown
12. Say Goodbye To Hollywood
13. She’s Always a Woman
14. My Life
15. Only The Good Die Young

Disc 2 (59:13)
1. Sometimes A Fantasy
2. The River Of Dreams
3. Nessun Dorma
4. Scenes From An Italian Restaurant
5. Piano Man
6. We Didn’t Start The Fire
7. Uptown Girl
8. It’s Still Rock And Roll To Me
9. Brown Sugar
10. Big Shot
11. You May Be Right

Uxbridge 1518

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.