Kiss / Long Beach Arena 1975 / 2CD

Kiss / Long Beach Arena 1975 / 2CD/ Zodiac

Translated text:
Live at Long Beach Arena, Long Beach, CA. USA 31st May 1975 .

 

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“ALIVE!” Changed all fates. It is a masterpiece of “DRESSED TO KILL TOUR 1975” which produced the famous masterpiece, and the best alive live album is appearing.
This work includes “Long Beach Performance May 31, 1975”. Unlike “ALIVE!”, It is a concert in the middle. Let’s imagine the relationship with “ALIVE!” In the schedule.

· March 19th: North Hampton (First day)
· 16th May: Detroit (33th show) “ALIVE!”
· May 31: Long Beach (44 performances) 【this work】
· June 21: Cleveland (53 performances) “ALIVE!”
· July 20: Davenport (60 performances) “ALIVE!”
· July 23: Wildwood (62 performances) “ALIVE!”
· August 28: Indianapolis (73 final days on the final day)

Pretty snack, but this is a key performance of “DRESSED TO KILL TOUR 1975”. “ALIVE!” Is a live album organized from four performances, you will realize that the long beach arena performance of this work is in the midst of it.
This show has long been known for its superb sound source, but this work is neither its copy nor remaster. Master who was discovered by the prestigious prestigious “KRW_CO” very recently. It is the highest peak digitized directly from the original analog cassette. The sound is “a really audience!?” It’s awfulness to twist your head. Anyway, both musical sounds and singing voices are super clear & direct. There is no faint feeling such as reverberation at the hall, it is direct recording feeling like a direct penetration of the line plug into the ear. Although it feels like “I think probably it is an audience … …” because there is a lively cheer before the performance or between songs, if you listen to it normally, you can experience the immersive feeling that is the same as the sound board. Moreover, the ultimate freshness of Master Direct is intense. Although the conventional sound source was extremely tone, the edges became round due to dubbing deterioration, and the tape yore was also scattered. However, this direct master does not have such a deterioration at all. It looks as if it was recorded yesterday … No, now it’s a fresh feel like KISS is playing here.
That sound board is a minor recording, but this work is still audience recording. It feels like a reality “rare” to feel it. I feel realism of cheers and enthusiasm, but the “presence” of the performance is amazing beyond that. Playing like playing, breathing feeling that air exists between members, and the vibe that the PA feels trembling in a large volume. “I have a guy” · “I am locking here, right now” feeling is amazing.
The show drawn with that sound is exactly suitable for calling “100% real life” ALIVE! “”. The set is a collection of all songs “ALIVE!”, But if there is no feeling of editing of multiple performances, there is no replacement to push into the analog board. Heavy performance of “ALIVE!” Which took over history with a brute force is blowing out “from the spot” as it is from the speaker.

It does not start even if I say the fourth five to the terrible live album so far. This work “ALIVE!” Tastes at the highest peak of “DRESSED TO KILL TOUR 1975”, 100% real life feeling. It is neither more nor less than that (but “there can not be any more”).
It is a superior · super best live album that pounds the full show with powerful force “Feeding the soundboard” and the experiencing board of the legendary tour which does not have any more. It is one of the finest in KISS whole history, a majestic excavation.
総ての運命を変えた『ALIVE!』。かの大名盤を生み出した“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の代表作にして極上の本生ライヴアルバムが登場です。
本作に収められているのは「1975年5月31日ロングビーチ公演」。『ALIVE!』とは異なりますが、その真っ直中でのコンサートです。ここで『ALIVE!』との関係を日程でイメージしてみましょう。

・3月19日:ノースハンプトン(初日)
・5月16日:デトロイト(33公演目)『ALIVE!』
・5月31日:ロングビーチ(44公演目)【本作】
・6月21日:クリーヴランド(53公演目)『ALIVE!』
・7月20日:ダベンポート(60公演目)『ALIVE!』
・7月23日:ワイルドウッド(62公演目)『ALIVE!』
・8月28日:インディアナポリス(最終日73公演目)

かなりかいつまみましたが、これが“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の要点公演。『ALIVE!』は4公演から組まれたライヴアルバムであり、本作のロングビーチアリーナ公演は、その最中にあることが実感していただけることでしょう。
このショウは以前から極上音源が知られていましたが、本作はそのコピーでもリマスターでもありません。ごく最近になって話題の名門「KRW_CO」が発掘したマスター。大元のアナログ・カセットからダイレクトにデジタル化された最高峰版なのです。そのサウンドは「本当にオーディエンス!?」と頭を捻る凄まじさ。とにかく楽音も歌声も超クリア&ダイレクト。会場反響など微塵も感じられず、ラインプラグを耳に直接突っ込んだようなド直結感な録音なのです。開演前や曲間等で生々しい喝采があるので「多分、オーディエンスなんだろうな……」と感じはするものの、普通に聴いていたらサウンドボードと変わらない没頭感を味わえるのです。しかも、マスター・ダイレクトの究極鮮度が猛烈。従来の音源は楽音こそ極太だったものの、ダビング劣化でエッジが丸くなり、テープヨレも散見しました。ところが、今回のダイレクト・マスターはそんな劣化が一切ない。まるで昨日録ったような……いえ、今ココでKISSが演奏しているようなフレッシュ感覚なのです。
それだけサウンドボードちっくな録音なのですが、やはり本作はオーディエンス録音なのでしょう。それを感じるのは苛烈なまでの“リアリティ”。歓声・熱狂のリアリズムも感じますが、それ以上に演奏の“存在感”が凄い。叩きつけるような演奏、メンバー間に空気が存在する呼吸感、そしてPAが大ボリュームに震えているのが感じられるほどのヴァイヴ。“ヤツらがいる”・“今、ここでロックしている”感がもの凄いのです。
そのサウンドで描かれるショウは、まさに“本生100%『ALIVE!』”と呼ぶに相応しい。セットは全曲『ALIVE!』の収録曲なのですが、複数公演の編集感もなければ、アナログ盤に押し込むための入れ替えもない。歴史を力ずくでひっくり返してみせた『ALIVE!』の熱演が、“そっくり現場そのまま”スピーカーから吹き出すのです。

ここまで凄まじいライヴアルバムに四の五の言っても始まりません。本作は“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の最高峰、本生100%の現実感で味わう『ALIVE!』。それ以上でもそれ以下でもないのです(でも、「それ以上」なんてあり得ませんね)。
“サウンドボードなんて糞食らえ”なド迫力でフルショウを叩きつける超・極上ライヴアルバムにして、これ以上ない伝説ツアーの体験盤。KISS全史でも最高級の1本、堂々の新発掘です。
Disc 1 (31: 46)
1. Intro. 2. Deuce 3. Strutter 4. Got To Choose 5. Hotter Than Hell 6. Firehouse
7. She 8. Ace Solo 9. C’mon And Love Me

Disc 2 (53: 57)
1. Intro. 2. Rock Bottom 3. Nothin ‘To Lose 4. 100,000 Years 5. Peter Solo
6. Black Diamond 7. Cold Gin 8. Rock And Roll All Nite 9. Let Me Go, Rock ‘N’ Roll

Zodiac 256

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