Kinks / Bethlehem 1983 / 2CDR

Kinks / Bethlehem 1983 / 2CDR / Uxbridge
Stabler Arena, Bethlehem, PA, USA 20th May 1983


Play sample :

Click image to enlarge

The Kinks in 1983 who wanted fame as a stadium band in the United States. As if to show the peak of its popularity, we have introduced the best audience albums such as “MILWAUKEE 1983” or “L.A. FORUM 1983: MIKE MILLARD FIRST GENERATION TAPES” recorded by Mike Millard.
In particular, “MILWAUKEE 1983” is still a hidden bestseller as a masterpiece captured with a powerful sound pressure that makes maniacs say “no sound board needed”.
In the first place, the 1983 tour started without waiting for the release of the album “STATE OF CONFUSION”, and was rather a tour that was pushed forward by the big hit of “Come Dancing” released at the end of the previous year.

With the success in the United States since “LOW BUDGET”, this tour also has a dignified schedule of visiting only large venues over the course of three months. Among them, the masterpieces produced from the beginning of the tour in April were the “MILWAUKEE 1983” and “L.A. FORUM 1983”, but this time, one month has passed since those sound sources. And vacuum packed excitement.
Such an excellent audience was made public via Krw_co by a taper called “A luvsufo Analog Master”.
He recorded the stages of various artists in the 80’s and 90’s, and his skills are certainly excellent.
Although it is not as good as the “Soundboard Beyond” sound image of “MILWAUKEE 1983”, it is still a very on sound image. In addition, it has an exquisite sense of realism that is rich but never stresses listening. The sound source of this time is also a wonderful quality of the press level with plenty of room.

And most of all, more than a month has passed since the start of the tour, and the performance that has reached the next level splendidly from the two April stage albums mentioned above is a masterpiece.
For example, the high tension of “Superman”, which is led by the theme of “Batman”, is more intense than “MILWAUKEE 1983”. On top of that, he showed me the margin to medley to “Shaken ‘All Over” on the way.
“Don’t Forget to Dance”, which perfectly pairs with these intense performances, is still unreleased at this point, but its refreshing and pop performance is already outstanding on stage.
The opening of the B-side of “STATE OF CONFUSION”, which will be released after this, was an extremely impressive number, but from the reaction of the audience that was so excited that day, I had a feeling that it would turn into a masterpiece.
In this way, the 83-year tour has been released to the finest audiences, but a new piece that captures the evolved high-tension stage with perfect sound quality will be released this week. It is a wonderful quality suitable for calling the third masterpiece of the tour.

アメリカでのスタジアム・バンドとしての名声を欲しいままにしていた1983年のキンクス。その人気絶頂ぶりを示すかのようにこれまで『MILWAUKEE 1983』、あるいはマイク・ミラード録音の『L.A. FORUM 1983: MIKE MILLARD FIRST GENERATION TAPES』といった極上オーディエンス・アルバムをご案内してまいりました。
 特に『MILWAUKEE 1983』は「サウンドボード要らず」とマニアに言わしめてしまうほど迫力の音圧で捉えた名盤中の名盤として現在も隠れたベストセラーとなっています。
 そもそも1983年のツアーはアルバム『STATE OF CONFUSION』のリリースを待たずに開始され、むしろ前年末にリリースされた「Come Dancing」の大ヒットに後押しされる形で敢行されたツアーだったのです。
 
 『LOW BUDGET』以降のアメリカでの成功もあり、このツアーも三か月に渡って大会場ばかりを回るという貫禄のスケジュール。その中でもツアー序盤である4月の行程から生み出された名盤がかの『MILWAUKEE 1983』と『L.A. FORUM 1983』だったのですが、今回はそれらの音源から一か月が経過したベツレヘムの熱狂と興奮を真空パック。
 そんな絶品オーディエンスは「A luvsufo Analog Master」なるテーパーがおなじみKrw_coを経由して公開してくれたもの。
 彼は80年代から90年代にかけてさまざまなアーティストのステージを録音してくれたのですが、その手腕は確かに素晴らしい。
 さすがに『MILWAUKEE 1983』の「サウンドボード越え」音像には及ばないものの、それでも非常にオンな音像。おまけに豊かだが決してリスニング上のストレスとならない絶妙な臨場感。今回の音源も余裕でプレス・レベルの素晴らしいクオリティ。
 
 そして何と言ってもツアー開始から一か月以上が経過し、先に挙げた二枚の4月ステージ盤から見事なまでにネクスト・レベルへと到達した演奏が圧巻。
 例えば「Batman」のテーマに導かれて始まる「Superman」のハイテンションさなど、一聴して解るくらい『MILWAUKEE 1983』よりも激しくなっている。おまけに途中で「Shaken’ All Over」へとメドレーする余裕まで見せつけてくれるときた。
  こうした激しい演奏と見事に対をなす「Don’t Forget to Dance」はこの時点でまだリリース前という位置づけになりますが、そのさわやかでポップな演奏のステージ映えはすでに絶大。
 この後リリースされる『STATE OF CONFUSION』においてもB面の幕開けという位置から極めて印象的なナンバーとなっていましたが、この日の盛り上がりまくるオーディエンスの反応からも名曲に化ける予感が。
 このように今までも極上オーディエンスがリリースされてきた83年ツアーではありますが、その進化したハイテンション・ステージを文句なしの音質で捉えた新たな一枚が今週リリースされることになりました。ツアー第三の名盤と呼ぶに相応しい素晴らしいクオリティです。
 
 
Disc 1(47:19)
1. Intro
2. Around The Dial
3. State Of Confusion
4. Hard Way
5. Destroyer
6. Yo-Yo
7. Come Dancing
8. Don’t Forget To Dance
9. Lola
10. Batman Theme
11. Superman with Shaken’ All Over
 
Disc 2(37:39)
1. Gallon Of Gas
2. Art Lover
3. Till The End of The Day
4. Bernadette
5. All Day And All Of The Night
6. Pressure
7. Low Budget
8. Celluloid Heroes
9. You Really Got Me
10. Good Night
 
Ray Davies – vocals, guitar, keyboards, harmonica
Dave Davies – lead guitar, vocals
Mick Avory – drums, percussion
Jim Rodford – bass, backing vocals
Ian Gibbons – keyboards, piano, backing vocals

Uxbridge 1886

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.