Judas Priest / Budokan 2015 Dat Master / 2CDR

Judas Priest / Budokan 2015 Dat Master / 2CDR / Shades

Budokan, Tokyo, Japan 11th March 2015

 

Click Image To Enlarge

 

 終焉になるはずだった“EPITAPH Tour”を翻し、リッチー・フォークナーとの新章を開いた『REDEEMER OF SOULS』時代のJUDAS PRIEST。その来日公演を現場体験できる新発掘マスターが登場です。
 そんな本作に吹き込まれているのは「2015年3月11日:日本武道館」公演。その新発掘オーディエンス録音です。気がつけば“REDEEMER OF SOULS Tour”から8年もの年月が経ち、現在では公式作品『BATTLE CRY』が象徴にもなっている。その記憶を呼び起こすためにも、まずはワールド・ツアーの全体像から振り返ってみましょう。
 
●2014年
《7月8日『REDEEMER OF SOULS』発売》
・10月1日ー11月22日:北米#1(35公演)
●2015年
・2月21日ー3月3日:オセアニア(7公演)
・3月6日ー16日:アジア(6公演)←★ココ★
・4月23日ー5月21日:南米/北米#2(16公演)
・5月30日ー7月4日:欧州#1(22公演)
・7月11日ー18日:北米#3(5公演)
・7月25日ー8月1日:欧州#2(5公演)←※公式BATTLE CRY
・10月16日ー11月12日:北米#4(15公演)
・11月17日ー12月17日:欧州#3(18公演)
 
 これが2014年/2015年のJUDAS PRIEST。『BATTLE CRY』は夏の“ヴァッケン・オープン・エア”で収録されたわけですが、日本公演はその約5ヶ月前でした。日本武道館は、全5公演だったジャパン・ツアーの4公演目となるハイライト公演でした。
 もうピンと来ている方もいらっしゃると思いますが、このショウは既にプレス名盤『REDEEMER OF SOULS IN TOKYO(Zodiac 125)』でご紹介済みですが、もちろん(?)本作はまったくの別物。別人による完全な別録音であり、今回初めて公開された大元DATからダイレクトにCD化された業物なのです。プレス名盤が存在するのにご紹介することから藻ご想像頂けると思いますが、本作のサウンドは堂々の極上級。極太な芯が距離感なくド迫力に轟き、ディテールも鮮明ならセパレート感も絶大、名作『REDEEMER OF SOULS IN TOKYO』を肥えるか?と言うと迷うものの、負けてもいない。当時、この録音を同時にご提供頂いていたらどちらをプレス化したか……恐らく、両方永久保存する4枚組になっていたことでしょう。
 そんなプレス級の極太サウンドで描かれるのは、今となっては意外なほど貴重なフルショウ。その意味をご紹介するためにも、ツアーの象徴である公式作『BATTLE CRY』と比較しながらセットを整理してみましょう。
 
●贖罪の化身(4曲)
・Dragonaut(*)/Halls Of Valhalla/March Of The Damned(★*)/Redeemer Of Souls(*)
●クラシックス(14曲)
・ブリティッシュ・スティール:Metal Gods/Breaking The Law/Living After Midnight
・復讐の叫び:Devil’s Child/Electric Eye/You’ve Got Another Thing Comin’
・背徳の掟:Love Bites(★*)/Jawbreaker/Defenders Of The Faith(★*)
・その他:Victim Of Changes/Turbo Lover/Beyond The Realms Of Death/Hell Bent For Leather/Painkiller
※注:「★」印は公式『BATTLE CRY(映像版)』で聴けない曲。「*」印は、このツアー以後演奏されていない曲。
 
……と、このようになっています。『BATTLE CRY』はCD版よりも映像版の方が長尺なわけですが、そこでも聴けないレパートリーがたっぷり。「Love Bites」はその後のツアーでも演奏していませんし、「Defenders Of The Faith」に至ってはこの日が最後の生演奏となっています。そして、それ以上に新鮮なのが『REDEEMER OF SOULS』の新曲群。「Halls Of Valhalla」は近年でも演奏されましたが、それ以外は当時だけの限定曲に終わっているのです。
 現在、フォークナーを迎えての三作目を制作中とも言われるJUDAS PRIEST。その快進撃はこの時から始まりました。そのハイライト公演をフル体験できるライヴアルバムです。プレス名盤が大定番として君臨していながらもご紹介せずには居られない新名盤。どうぞ、存分にご堪能ください。
 
★「2015年3月11日:日本武道館」公演の極上オーディエンス録音。プレス名盤『REDEEMER OF SOULS IN TOKYO(Zodiac 125)』とは異なる初公開マスターながら、本作もプレス級の銘品。極太な芯が距離感なく轟き、今となっては貴重な『REDEEMER OF SOULS』ナンバーや公式『BATTLE CRY』では聴けない「Love Bites」「Defenders Of The Faith」も楽しめます。

JUDAS PRIEST from the “REDEEMER OF SOULS” era opened a new chapter with Richie Faulkner, turning the “EPITAPH Tour” that was supposed to be the end of it. Introducing a new excavation master who can experience the performance in Japan on-site.
This work is inspired by the “March 11, 2015: Nippon Budokan” performance. This is the newly discovered audience recording. Before you know it, 8 years have passed since the “REDEEMER OF SOULS Tour”, and now the official work “BATTLE CRY” has become a symbol. In order to recall that memory, let’s first look back at the overall picture of the world tour.

●2014
[“REDEEMER OF SOULS” released on July 8th] ・October 1st – November 22nd: North America #1 (35 performances)
●2015
・February 21st – March 3rd: Oceania (7 performances)
・March 6th-16th: Asia (6 performances) ←★Here★
・April 23rd – May 21st: South America/North America #2 (16 performances)
・May 30th – July 4th: Europe #1 (22 performances)
・July 11th-18th: North America #3 (5 performances)
・July 25th – August 1st: Europe #2 (5 performances) ← *Official BATTLE CRY
・October 16th – November 12th: North America #4 (15 performances)
・November 17th – December 17th: Europe #3 (18 performances)

This is JUDAS PRIEST in 2014/2015. “BATTLE CRY” was recorded at “Wacken Open Air” in the summer, but the Japanese performance was about 5 months before that. The Nippon Budokan was the highlight performance and the 4th performance of the 5-performance Japan tour.
I’m sure some of you have already noticed this show, but this show has already been introduced in the press masterpiece “REDEEMER OF SOULS IN TOKYO (Zodiac 125)”, but of course (?) this work is completely different. It is a completely different recording by a different person, and it is a product that was made into a CD directly from the original DAT that was released for the first time. I think you can imagine that I am introducing this even though there is a press masterpiece, but the sound of this work is of the highest quality. The extremely thick core makes a powerful roar without any sense of distance, and if the details are clear, the sense of separation is also great.Will it enhance the masterpiece “REDEEMER OF SOULS IN TOKYO”? I’m hesitant, but I’m not defeated either. At that time, if this recording had been provided at the same time, which one would have been pressed? It would probably have been a 4-disc set to preserve both permanently.
What is depicted with such a thick press-grade sound is a full show that is surprisingly valuable now. In order to introduce the meaning, let’s organize the set while comparing it with the official work “BATTLE CRY”, which is a symbol of the tour.

●Incarnation of redemption (4 songs)
・Dragonaut (*) / Halls Of Valhalla / March Of The Damned (★*) / Redeemer Of Souls (*)
●Classics (14 songs)
・British Steel: Metal Gods/Breaking The Law/Living After Midnight
・Cry of Revenge: Devil’s Child/Electric Eye/You’ve Got Another Thing Comin’
・Immoral Code: Love Bites (★*) / Jawbreaker / Defenders Of The Faith (★*)
・Others: Victim Of Changes/Turbo Lover/Beyond The Realms Of Death/Hell Bent For Leather/Painkiller
*Note: Songs marked with “★” cannot be heard in the official “BATTLE CRY (video version)”. Songs marked with an asterisk (*) have not been played since this tour.

…and it looks like this. The video version of “BATTLE CRY” is longer than the CD version, but there is plenty of repertoire that cannot be heard there. “Love Bites” has not been played on subsequent tours, and “Defenders Of The Faith” is the last live performance on this day. And even more fresh are the new songs from “REDEEMER OF SOULS.” “Halls Of Valhalla” has been played in recent years, but other than that it is a limited song only at that time.
It is said that JUDAS PRIEST is currently working on its third work with Faulkner. The rapid advance began from this time. This is a live album where you can fully experience the highlight performances. Although the press masterpiece reigns as a classic, this is a new masterpiece that we can’t help but introduce. Please enjoy it to your heart’s content.

★Excellent audience recording of the “March 11, 2015: Nippon Budokan” performance. Although the first release master is different from the press masterpiece “REDEEMER OF SOULS IN TOKYO (Zodiac 125)”, this work is also a press-grade masterpiece. The extremely thick core roars without any sense of distance, and you can also enjoy the now valuable “REDEEMER OF SOULS” number and “Love Bites” and “Defenders Of The Faith” that cannot be heard on the official “BATTLE CRY”.

 
Disc 1 (46:56)
1. Intro
2. Battle Cry Intro(Restart)
3. Dragonaut
4. Metal Gods
5. Devil’s Child
6. Victim Of Changes
7. Halls Of Valhalla
8. Love Bites
9. March Of The Damned
10. Turbo Lover
 
Disc 2 (61:06)
1. Redeemer Of Souls
2. Beyond The Realms Of Death
3. Jawbreaker
4. Breaking The Law
5. Hell Bent For Leather
6. The Hellion/Electric Eye
7. You’ve Got Another Thing Comin’
8. Painkiller
9. Living After Midnight
10. Defenders Of The Faith
 
Rob Halford – Vocals
Glenn Tipton – Guitar
Richie Faulkner- Guitar
Ian Hill – Bass
Scott Travis – Drums
 
Shades 1837

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.