James Taylor / Beverly Hills 1981 Mike Millard First Generation Tapes / 3CDR

James Taylor / Beverly Hills 1981 Mike Millard First Generation Tapes / 3CDR / Uxbridge

Wilshire Theatre, Beverly Hills, CA, USA 3rd May 1981


Play sample :

Click Image To Enlarge

It is clear that the weekly Mirrored Master recorded not only his royal road artists such as ZEP and Floyd, but also many surprising artists, but it was released this Sunday. Is James Taylor in 1981. A record of the tour that was carried out with the masterpiece “DAD LOVES HIS WORK”.
Originally speaking of Taylor, a person who followed the minimum band in the background and kept the acoustic sound to the last. For that reason, the mirrored master excavated this time can enjoy a taste that is a little different from his usual recording. Mirrored was usually good at recording closed sound images in the arena, but this day was a relaxing stage in the theater like Taylor. Therefore, the mirrored recording has a reasonable sense of distance instead of the usual on-balance. That said, from the perspective of Millard.

Because, this sound image fits perfectly into a happy show in the theater, and it is still the highest level of audience recording. Moreover, the freshness is also exquisite, and Taylor’s staging, which delivers a simple band sound with high purity in the first place, is fully captured. Try listening with headphones, and you can be assured that you will be fascinated by the transparent texture.

In 1981, Taylor’s popularity and status in the United States was unwavering, and the pace of recording slowed down with the release of “DAD LOVES HIS WORK” as a break. Instead, I focused on live activities, but the composition of this tour is a dignified song selection that looks back on Taylor’s career up to that point. Is it the best compilation live anymore?
In that case, the reaction of the audience will be enthusiastic for each song, and it will be returned as a warm presence unique to the theater, so the charm of mirrored recording that is different from usual is fresh. Wasn’t it okay to release it on a press disc, such as the exhilaration of peace that came when “How Sweet It Is (To Be Loved by You)” started? I can think of it.

The show begins with Taylor playing alone, but familiar musicians such as “Stand And Fight”, bass Lee Sklar, and guitar Waddy Wachtel are all performing in a full band formation. It also shines in the theater class venue.
And even though it was a long stage that lasted more than 2 hours, it was Taylor’s relaxed stage and the strongest set list that he never got tired of listening.
In “Her Town Too”, JD Souther who participated in the recording appeared and reproduced the same duet as the album, and then he also performed a surprise, and there are plenty of things to hear. Millard recorded the best acoustic theater show that Taylor can’t get tired of with great quality!

毎週公開されているミラード・マスターはZEPやフロイドといった彼の王道をいくアーティストだけでなく、意外なアーティストも数多く録音してくれていたことが明らかとなっていますが、この日曜に公開されたのは1981年のジェイムス・テイラー。名作「DAD LOVES HIS WORK」を引っ提げて行われたツアーの記録。
 元々テイラーと言えば最低限のバンドをバックに従え、あくまでアコースティックなサウンドを貫いてきた人。それだけに今回発掘されたミラード・マスターもいつもの彼の録音とはちょっと違ったテイストが楽しめます。普段のミラードはアリーナでクローズな音像の録音を記録することに長けていましたが、この日はテイラーらしくシアターでのリラックスしたステージ。よってミラードの録音もいつものようなオンなバランスの代わりに、程よい距離感がある。とはいってもそれはあくまでミラードの感覚からすれば、ということ。
 
 というのも、この音像がシアターでのご機嫌なショーにぴったりはまっており、極上なレベルのオーディエンス録音であることには変わりない。しかも鮮度がまた絶品で、そもそも純度の高いシンプルなバンドサウンドを届けるテイラーのステージングが余すことなく捉えられている。試しにヘッドフォンで聞いてみてください、その透き通った質感にうっとりさせられること請け合い。
 
 1981年にもなるとテイラーのアメリカでの人気や地位というものは揺るぎないものがあり、「DAD LOVES HIS WORK」のリリースを区切りとしてレコーディングのペースが下がります。その代わりに力を入れたのがライブ活動だった訳ですが、このツアーにおける構成というのは、正にそれまでのテイラーのキャリアを振り返るような堂々たる選曲。もはやベスト盤ライブかと。
 そうなると観客の反応も一曲ごとに熱狂的で、なおかつシアターならではのあたたかな臨場感として返ってくるのだから、いつもと違ったミラード録音の魅力が新鮮。「How Sweet It Is (To Be Loved by You)」が始まった時に訪れる和やかさの極みのような盛り上がりなど、本来ならプレスのディスクでリリースしても良かったのでは?と思えるほど。
 
 ショーはテイラー一人の弾き語りで幕を開けますが「Stand And Fight」からベースのリー・スクラー、ギターのワディ・ワクテルといったおなじみのミュージシャンたちが揃ってフルバンド・フォーメーションでの演奏。それがまたシアタークラスの会場に映える。
 そして2時間を超す長丁場のステージでありながら、それでいてまったく聞き疲れしないのもテイラーのリラックスしたステージぶりと最強のセットリストならでは。
「Her Town Too」ではレコーディングに参加していたJD・サウザーが登場してアルバムと同じデュエットを再現した後、彼も持ち歌を披露するといったサプライズまであり、聞きどころも盛りだくさん。テイラーならではの飽きの来ない最高のアコースティック・シアター・ショーもミラードが素晴らしいクオリティで録音してくれました!
 
Disc 1 (75:34)
1. Introduction
2. You Can Close Your Eyes
3. Mona
4. Wandering
5. Sweet Baby James
6. Riding On A Railroad
7. How Sweet It Is (To Be Loved By You)
8. Stand And Fight
9. Brother Trucker
10. Hey Good Lookin’
11. Walking Man
12. B.S.U.R.
13. Hard Times
14. It’s Gonna Work Out Fine
15. Up On The Roof
16. Fire And Rain
 
Disc 2 (37:29)
1. Carolina In My Mind
2. Millworker
3. Twelve Gates To The City
4. Streamroller Blues
5. I Will Not Lie For You
6. Daddy’s All Gone
7. Handy Man
 
Disc 3 (42:57)
1. Introduction of J.D. Souther
2. Her Town Too
3. You’re Only Lonely
4. Faithless Love
5. Your Smiling Face
6. Mexico
7. Country Road
8. Money Machine / Band Introduction
9. You’ve Got A Friend
 
James Taylor – vocal, guitar
Dan Dugmore – banjo and pedal steel
Waddy Wachtel – electric guitar
Leland Sklar – bass
Rick Marotta – drums
Billy Payne – keyboards
Arnold McCuller – backing vocals
David Lasley – backing vocals

 

Uxbridge 1447

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.