Bob Weir & Rob Wasserman / Irvine 1989 Mike Millard First Generation Tapes / 1CDR

Bob Weir & Rob Wasserman / Irvine 1989: Mike Millard First Generation Tapes / 1CDR / Uxbridge
Irvine Meadows Amphitheatre, Irvine, CA, USA 19th May 1989


Play sample :

Click image to enlarge

“LOS ANGELES 1991: MIKE MILLARD MASTER TAPES” and “LONG BEACH ARENA 1980: MIKE MILLARD FIRST GENERATION TAPES” that have been released so far that Mike Millard recorded up to the Grateful Dead stage He proved it, but to my surprise, he even recorded the Dead members’ solo live performances.
The new mirrored master revealed this time captures the Irvine Meadows show in excellent sound quality from Bob Weir’s 1989 tour with the late session bassist Rob Wasserman. gave me
Even on a small and acoustic stage with Weir’s acoustic guitar and Wasserman’s upright bass, Millard’s superb quality is still alive. As usual this time, the sound board-like sound image overwhelms the listener.
Although it is a short stage of less than 45 minutes, it is really easy to listen to the singing live that progresses smoothly with a simple accompaniment unlike Matai Dead.

However, it is accompanied by Wasserman, who has taken the world by storm with his unique lead-playing play that is different from ordinary bass players. It’s interesting to play and fill the interlude.
Also, all of the dead numbers included in Weir’s solo live are all songs that he himself took lead vocals, and “Victim Or The Crime” was later included in Dead’s album “BUILT TO LAST”. Although it is a song to be recorded, it captures the precious scene of showing it off before its release with the highest sound quality.
Later, Weir and Wasserman’s stage will be released as an official live album including the 1992 tour, but this only includes the 1989 stage. Besides, it is also a high point that you can enjoy famous songs such as the Beatles cover “Blackbird” and the standard cover “Fever” that you can not hear in the official with the best sound quality.

And the finale ends with “Throwing Stones” sung by himself from the album “IN THE DARK”, which brought the band the greatest success in the history of Dead, and this was a great excitement. Nevertheless, it seems to be a mirrored recording that is not drowned out by the call and response, and I affirm that it is an unrivaled audience that combines the closeness of his recording with the presence of an exquisite balance.
Above all, people who think “Dead’s long jam-type live is a little…” should be able to easily get into this unique rock-and-song stage, partly because the performance time is compact. Once again, please enjoy the precious acoustic live of the dead family with high-quality mirrored recording.

マイク・ミラードがグレイトフル・デッドのステージまで録音してくれていたことはこれまでにリリースされてきた「LOS ANGELES 1991: MIKE MILLARD MASTER TAPES」と「LONG BEACH ARENA 1980: MIKE MILLARD FIRST GENERATION TAPES」が証明してくれましたが、驚いたことに彼はデッドのメンバーのソロ・ライブまで録音してくれていたのです。
 今回明らかとなった新たなミラード・マスターはデッドのボブ・ウィアーが今は亡きセッション・ベーシストのロブ・ワッサーマンと1989年に行ったツアーから、アーバイン・メドウズでのショーを素晴らしい音質にて捉えてくれました。
 ウィアーのアコギとワッサーマンのアップライト・ベースという小編成かつアコースティックなステージでもミラードの極上クオリティは健在。今回も当たり前のようにサウンドボードチックな音像が聞く者を圧倒します。
 45分足らずという短いステージではあるものの、母体デッドと違いシンプルな伴奏でサクサク進む歌モノ・ライブは実に聞きやすい。
 
 とはいえ通常のベース・プレイヤーとは違う独特のリード弾き的なプレイで一世を風靡したワッサーマンを伴っていますので、ウィアーがアコギのストロークに徹している分、彼が随所でリードのフレーズを弾いて間奏を埋めているのが面白い。
 またウィアーのソロ・ライブということから盛り込まれたデッド・ナンバーはすべて自身がリードボーカルをとった曲ばかりでして、しかも「Victim Or The Crime」に至っては後にデッドのアルバム「BUILT TO LAST」に収録される曲ですが、それをリリース前に披露するという貴重な場面まで最高音質で捉えてくれています。
 後にウィアーとワッサーマンのステージは1992年ツアーの分も含めてオフィシャルのライブアルバムがリリースされますが、こちらは89年のステージだけを収録。それに何と言ってもオフィシャルでは聞けないビートルズのカバー「Blackbird」やスタンダード・カバー「Fever」といった名曲をこれまた極上音質で楽しめるのもポイント高い。
 
 そしてフィナーレはデッド史上最高の成功をバンドにもたらしたアルバム「IN THE DARK」から自身が歌う「Throwing Stones」で幕を閉じますが、これが凄い盛り上がり。それなのにコール・アンド・レスポンスにかき消されないのがミラード録音らしいところで、彼の録音が身上とする演奏の近さと絶妙なバランスの臨場感が合わさった、掛け値なしの絶品オーディエンスだと断言いたします。
 何より「デッドの長いジャム系ライブはちょっと…」という人も、このいい意味で異色かつロックな弾き語りステージは演奏時間がコンパクトなこともあってすんなり入り込めるはず。またしてもハイクオリティなミラード録音でデッド・ファミリーの貴重なアコースティック・ライブをじっくりお楽しみください。

(46:52)
1. Walkin’ Blues (Son House cover)
2. Twilight Time (The Platters cover)
3. Blackbird (The Beatles cover)
4. The Winners
5. Fever (Eddie Cooley cover)
6. Victim Or The Crime
7. This Time Forever
8. Easy To Slip (Little Feat cover)
9. Wasserman Solo
10. Throwing Stones

Bob Weir – acoustic guitar, vocals
Rob Wasserman – electric upright bass

Uxbridge 1769

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.