Pink Floyd / Wembley 1974 2nd Night 4 Source Matrix / 1CDR

Pink Floyd / Wembley 1974 2nd Night 4 Source Matrix / 1CDR / Non label

Wembley Empire Pool, London, UK 15th November 1974.  SBD/AUD
*4 Source Matrix (1 Partial SBD + 3 AUD)

Play sample :

Click Image To Enlarge

On November 15, 1974, the second day of Wembley was recorded with a high-quality sound board recording for about 34 minutes. Speaking of Wembley’s line recording in 1974, the broadcast version on November 16 is famous, but this sound source is the previous day’s take recorded as a rehearsal exercise for the performance on the 16th. The sound quality is the highest class, but originally this sound board had difficulty in mix balance, the vocals were far away, and the sound image was a little closer to the high range, centered on the drums recorded with a strange sound. .. Still very valuable Floyd live sound board of this time. It was a must-have sound source for fans. This one responded to the dream of Floyd fans who wanted to listen to a precious sound board with a better sound image. This version was released by enthusiasts in August of this year, and it is a matrix of the three existing audience recordings of the day, making it very easy to listen to musically. By mixing the sound board with fine lines with the PA sound of the venue, each other has an outstanding synergistic effect, and it is a wonderful audio gem. Fans must listen to the wonderful harmony of the high-quality AUD, which is familiar to the Sigma board and the sound board that can be heard with a clear and tight sound even though it is difficult to balance. Especially in SBD, I couldn’t hear the lead vocals in You Gotta Be Crazy, Breathe, Money, and the female scat in The Great Gig In The Sky at all. Is very satisfied. No. This is fantastic. Anyway, a remarkable project work that was unlikely. The content is as short as 34 minutes, but the listening response is perfect. This is a must-listen 2020 new version for fans!

1974年11月15日、ウェンブリー2日目公演を高音質サウンドボード録音で約34分収録。1974年ウェンブリーのライン録音と言えば、11月16日の放送版が有名ですが、本音源は、16日の公演の予行演習として録音された前日テイクです。音質は最高クラスですが、元々このサウンドボードはミックスバランスに難があり、ボーカルが遠く、その分、妙に立った音で録音されたドラムを中心としたやや高域寄りのペラペラした音像でした。それでも大変貴重なこの時期のフロイド・ライヴのサウンドボード。ファンにはマストの音源であったわけです。「貴重なサウンドボードをもっと良い音像で聴いてみたい」というフロイド・ファンの夢に応えてくれたがこの一枚。今年の8月にマニアが発表したヴァージョンで、なんと現存する当日の3種のオーディエンス録音をマトリックスしたもので、音楽的に大変聴きやすくなっています。線の細かったサウンドボードが会場のPA音とミックスされることで、お互いが抜群の相乗効果を発揮しており、オーディオ的に素晴らしい逸品に仕上がっています。バランスに難がありながらもクリアでタイトなサウンドで聴けるサウンドボードとSigma盤でもおなじみの高品質AUDの見事なハーモニーはこれはもうファンは絶対必聴。特にSBDでは、You Gotta Be Crazy, Breathe, Moneyでのリード・ボーカル、そしてThe Great Gig In The Skyでの女性スキャットが全然聞こえなかったわけですが、本盤では太くしっかりと聞こえますので、それだけでもリスナーは大満足。いやー。これは素晴らしい。とにかく、ありそうでなかった注目の企画作品。34分と短めの内容ですが、聴き応えは満点。これはファン絶対必聴の2020年ニューヴァージョンです!

(34:30)
01. You Gotta Be Crazy (Early Dogs) (Partial)
02. Speak To Me
03. Breathe (In The Air)
04. On The Run
05. Time
06. Breathe (Reprise)
07. The Great Gig In The Sky
08. Money (Partial)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.