Bonnie Raitt / The Christic Institute Benefit Concert 1990 Day 2 Mike Millard Master Tapes / 1CDR

Bonnie Raitt / The Christic Institute Benefit Concert 1990 Day 2 Mike Millard Master Tapes / 1CDR / Uxbridge
Shrine Auditorium, Los Angeles, CA, USA 17th November 1990


Play sample :

Click Image To Enlarge

The “Christic Institute Benefit” at the Shrine Auditorium in LA in 1990 focused on the topic and release of Bruce Springsteen’s solo performance of the stage after a long absence (now his stage). Has been officially released), but Jackson Browne and Bonnie Raitt were on stage before him.
It was such a special and attention-grabbing benefit gig, so the taper that captured the pattern of the stage that took place over two days left a lot of sound sources, but among them, it reigned best. Of course, Mike Millard was doing it.
As mentioned earlier, his sound source that captured the hot topic of Springsteen’s stage was on the market among traders in the rear tie, but the sound sources of the other two people did not spread unexpectedly.
For that reason, the release of “THE CHRISTIC INSTITUTE BENEFIT CONCERT 1990: MIKE MILLARD FIRST GENERATION TAPES”, which captured the stage of Jackson Browne from the first day of the event, was literally a maniac madness.

When it comes to that, what you are waiting for is a mirrored sound source that captures the stage of Bonnie Raitt. Fortunately, JEMS released it shortly after Brown’s sound source.
Moreover, this is the second day of the stage. In other words, I’m looking forward to the release of the Mirrored Master, which captures the stage of Brown’s second day and Late’s first day.
The mirrored recording that captured the late stage that enthusiasts all over the world had been waiting for … This is already a wonderful sound quality.
Although it did not reach the level of “like a sound board”, the sound image centered on her singing voice was still quite close. In addition, the style of three people performing an acoustic style stage at this event also attracted a lot of attention.

Regarding the late, it is the timing after releasing the masterpiece “NICK OF TIME” which became a successful work at the age of 40, so it is correct compared to Springsteen who was inactive at that time or Jackson whose latest album ended unexploded. The stage at the height of the season.
Here, she had the minimum composition of having the bassist of the band member match the playing with the electric guitar. Still, at the end of the live, the memory of such a big hit was folded up with the song from the new “NICK OF TIME”, which is unique to this time.
In addition to her husky charming singing voice due to the composition with a small number of sounds, you can thoroughly enjoy the blues guitar that makes you feel like you are listening to it. This is a mirrored recording, so it’s finally wonderful.
In the familiar “El Salvador” stage repertoire, Brown also appeared and shared the late and vocals, which is an intimate scene unique to an acoustic event.
And from “Write Me A Few Of Your Lines”, the acoustic band state with the drummer added (I hit the brush instead of the stick) is the best. The Mirrored Master of this precious stage has finally been unearthed. This is a first-class product in both performance and sound quality.

1990年にLAのシュライン・オーディトリアムで行われた「Christic Institute Benefit」はブルース・スプリングスティーンが当時、久々となるステージをソロで披露したということに話題とリリースが集中(今や彼のステージはオフィシャルにリリース済)がちですが、彼の前にステージを務めていたのがジャクソン・ブラウンとボニー・レイット。
このような特別かつ注目を浴びたベネフィット・ギグでしたので、二日間に渡って行われたステージの模様を捉えたテーパーが多くの音源を残してくれていたのですが、その中でもベストに君臨していたのは当然マイク・ミラード。
先に触れたように話題を呼んだスプリングスティーンのステージを捉えた彼の音源はリアタイでトレーダー間にも出回っていたのですが、他の二人の音源に関しては意外にも広まらず。
それだけにイベント初日からジャクソン・ブラウンのステージを捉えた「THE CHRISTIC INSTITUTE BENEFIT CONCERT 1990: MIKE MILLARD FIRST GENERATION TAPES」のリリースは文字通りマニア狂喜となったのでした。

となれば待たれるのはボニー・レイットのステージを捉えたミラード音源。嬉しいことにJEMSがブラウンの音源からさほど間を開けずして公開してくれたのです。
しかも今回は二日目のステージ。つまり、これからブラウンの二日目とレイット初日のステージを捉えたミラード・マスターの公開も控えていることになるから楽しみ。
そんな世界中のマニアが待ち望んだレイットのステージを捉えたミラード録音は…これがもう素晴らしい音質。
「サウンドボードのような」という域にまでは及ばないまでも、それでも彼女の歌声を中心とした音像はかなり近い。おまけに本イベントは三人がアコースティック・スタイルのステージを披露するというスタイルも大きな話題を呼んだもの。

レイットに関しては40歳にして出世作となった名盤「NICK OF TIME」をリリースした後というタイミングですので、当時活動休止中のスプリングスティーン、あるいは直近のアルバムが不発に終わったジャクソンと比べて正に絶頂期という時期でのステージ。
ここで彼女はエレキでの弾き語りにバンドメンバーのベーシストに合わせてもらうという最低限の構成。それでいてライブ終盤はそんな大ヒットの記憶も新しい「NICK OF TIME」からの曲を畳みかけてみせたところがこの時期ならでは。
音数が少ない構成ゆえ彼女のハスキーさが魅力な歌声に加え、聞いていて思わず舌を巻くようなブルーズ・ギターがじっくりと味わえる。これがミラード録音ときたものだから、いよいよ素晴らしい。
ステージ・レパートリーでおなじみ「El Salvador」ではブラウンも登場してレイットとボーカルを分け合うという、アコースティック・イベントならではの親密な場面も。
そして「Write Me A Few Of Your Lines」からはドラマーも加わったアコースティック・バンド状態(スティックでなくブラシを叩いてます)が最高。この貴重なステージのミラード・マスターが遂に発掘されました。これは演奏も音質も一級品。

(46:50)
1. Intro
2. Any Day Woman
3. Woman Be Wise
4. Love Me Like A Man
5. Angel From Montgomery
6. El Salvador (with Jackson Browne)
7. Write Me A Few Of Your Lines
8. The Road’s My Middle Name
9. Nobody’s Girl
10. Thing Called Love
11. Nick Of Time

Bonnie Raitt – Guitar, Vocal
Hutch Hutchinson – Bass
Tony Braunagel – Drums

Uxbridge 1653

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.