YES / Alternate View /2CD

YES / Alternate View /2CD /Virtuoso

Translated Text:

Live At Boston Garden, Boston, MA, USA 26th February 1974.

Click Image To Enlarge

1974, the middle of the North American tour due to “ocean story of geomorphology”, complete recording of the Boston Garden concert of February 26 days of the best level in the audience recording. Boston concert recording machine to receive a name recording and high evaluation of the 1974 tour leading is appeared in the long-awaited press CD. Played three songs “crisis” in the show the first half, the second half of the “ocean topography” of the four songs 1974 tour here was carried out far-reaching attempt to say that to play in the order From the Album highlight of the document. The balance of sound, punch, sense of separation, in that none is surprisingly high level, the sound with a gentle natural texture to the ear, of Jesus with the aim of epic supremacy, the stage of this season in the best shape reproduced for us. Also it says Jesus the best ever, is a piece that makes you feel maybe a true musical depth. Is thought to have been recorded on reel tape, is also nice point tape cut is not. This board is compared to the already issued, the sound image has been trimmed, has been recorded sound with more depth in a more clear, also pitch also has been recorded about 1 minute and 30 seconds in total for accurate long. (The entire Duration: 2 hours and 25 minutes) not only a “marine geomorphology” tour best title, is a piece that has a critical content is not an exaggeration to say that Jesus the best ever live board. Release it determined by the press CD of 200 sheets limitation.

★ is a review summary of beatleg magazine vol.100 (11 May 2008 issue). In case you’re wondering.

2 Disc was complete recording of the Boston performances of February 26, 1974 of Jesus. Although this time of the sound source is analog boot had been quite a number of release, Toka also this work originally was the name board of the analog era. But rather than a cause plate, which is a Oboshiki high quality board was created from the original master tapes. Although a monaural audience recording, hiss even less, either because the unexpectedly high and low range is a firm, easy to listen unbelievably with those of this era. This tour features those that play the songs of the name board “crisis” and the latest to become two sets of epic “marine geomorphology Story”, it is something actual Magazine Reviews Toka’s “performance is diffuse,” ” such as the slump to “, it was not only the reputation much good. But playing to listen in this work, it comes down to tremendous of the word. Especially now, even dynamic performances of popular as a “crisis”, “ceremony” is a masterpiece. Among them, to Steve Howe of youthful protean of guitar playing is not at all chance, really cool powerful enough drumming of Alan White also completely dispel the shadow of Bill Buraffodo. It base also great to say buibui to crawl the land of Chris Squire, such as that the tuning of Rick Wakeman of the keyboard is funny, where blows or wind. Then, impressed with himself the rise also in heaven John Anderson and singing “Son of God” beauty. Sound source from the same tour has already been released some, but this work is a masterpiece of cut – referred to as the best among them. Fans tears of gratitude thing. 200 sheets limitation of press CD.

 

1974年、「海洋地形学の物語」に伴う北米ツアー中盤、2月26日のボストン・ガーデン公演を極上レベルのオーディエンス録音で完全収録。1974年ツアー屈指の名録音と高い評価を受けるボストン公演録音盤が待望のプレスCDで登場です。ショウ前半で「危機」3曲を演奏し、後半に「海洋地形学」4曲をこちらはアルバム収録順に演奏すると言う遠大な試みを行った1974年ツアーの圧巻のドキュメント。音のバランス、パンチ、分離感、そのどれもが驚くほどにハイレベルで、耳に優しい自然な質感をもったサウンドは、大作至上主義を目指したイエスの、この時期のステージを最良のかたちで再現してくれます。イエス史上最高とも言える、真の音楽的深みを多分に感じさせる一枚です。リールテープで録音されたと思われ、テープカットが無いのも嬉しいポイントです。本盤は既発に比べ、音像が整えられた、よりクリアーで深みのある音で収録されており、またピッチも正確なため全体で1分30秒ほど長く収録されています。(全体収録時間:2時間25分)「海洋地形学」ツアー最高のタイトルであるのみならず、イエス史上最高のライブ盤と言っても過言ではない決定的な内容をもった一枚です。200枚限定のプレスCDでリリース決定です。

★beatleg誌 vol.100(2008年11月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

イエスの1974年2月26日のボストン公演を完全収録した2枚組。この頃の音源はアナログ・ブートが結構な数リリースされていたが、本作も元々はアナログ時代の名盤だったとか。だが板起こしではなく、オリジナルのマスター・テープから制作されたと思しき高クォリティ盤である。オーディエンス録音でモノラルであるものの、ヒスノイズも少なく、意外と高低域がしっかりとしているためか、この時代のものとは思えないほど聴きやすい。このツアーの特徴は名盤『危機』と最新作となる2枚組の大作『海洋地形学の物語』の全曲を演奏するというもので、実際の雑誌レビューなんかでは「演奏が散漫」だとか「中だるみする」など、あまり良い評判ばかりではなかった。だが本作で聴ける演奏は、凄まじいの一言に尽きる。特に今でも人気の高い「危機」と「儀式」のダイナミックな演奏は圧巻である。中でもスティーヴ・ハウの若さ溢れる変幻自在のギター・プレイは全く隙がないし、アラン・ホワイトのドラミングもビル・ブラッフォードの影を完全に払拭するほどパワフルで実にカッコイイ。クリス・スクワイアの地を這うようにブイブイ言わせるベースも素晴らしいし、リック・ウェイクマンのキーボードのチューニングがおかしいことなど、何処吹く風か。そして、自らを「神の子」と歌うジョン・アンダーソンの天にも昇る美しさに感動する。同ツアーからの音源はすでにいくつかリリースされているが、本作はそれらの中でもベストと言い切れる傑作である。ファンは感涙もの。200枚限定のプレスCD。

Disc 1
1. Firebird Suite 2. Siberian Khatru 3. And You And I 4. Close To The Edge
5. The Revealing Science Of God

Disc 2
1. The Remembering 2. The Ancient 3. Ritual 4. Roundabout

Jon Anderson – Vocals Steve Howe – Guitars Chris Squire – Bass
Rick Wakeman – Keyboards Alan White – Drums

Virtuoso 034/035

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.