Kansas / Leftoverture In Palladium / 2CDR

Kansas / Leftoverture In Palladium / 2CDR /Uxbridge

Translated Text:

Live At The Palladium, New York, USA 3rd April 1977.

Click Image To Enlarge

1977 US tour due to the long-awaited hit single Carry On Wayward Son the bore’s name board “Leftoverture”, is located in New York’s April 3 full inclusion in the high-quality audience recording the Palladium concert. In recent years, first appearance sound source who appeared via the net. As Furekomi of the recording at the master tape was digitized, wonderfully the freshness of the sound, throughout, you can enjoy the whole picture of the show in a stable sound. In instrumental manner listen to plants packed, dense ensemble play, of course, listen to each song, violin, guitar of long solo play gives a strong impression on those who listen. In evenly listened stations full select set of this time unique from four albums, in fact, Climate all of listening stations and not be an exaggeration to say, the powerful and dense playing the first time in Kansas riding the updraft you can enjoy in the Shii sound. Slightly, mild sound image, but will the whole enters somewhat sound dumpling, not at all, not at a level such as “what do not know what you’re doing”, as described above, guitar, violin, solo play, such as a keyboard is very has been recorded in the clear, so there is no problem edge of the sound of the part, once you get used to the texture of the sound, without any stress, you can surrender to this advanced sound world. Enthusiasm of the audience to seek an encore to Omagari Magnum Opus After the show also fiercely, or “Leftoverture” release of this period immediately after Kansas had been how to enter received in the United States of the audience will understand well. United Kingdom and the progressive approach of the European boldly incorporation in American rock, a piece of the Kansas feats of this period has been completed to your own music can enjoy realistic sound.

★ The following is a review of at beatleg vol.132 (7 May 2011 issue).

2 Disc was recorded performances that took place in New York on April 3, 1977 is the eve of Kansas of the heyday of Japan was decided about 10 years in this year’s summer. Tour tailored to the announcement of the masterpiece “eternal Overture (LEFTOVERTURE)”, only “tradition (Carry On Wayward Son)” became a smash hit that up until the band’s first-ever National # 11 in February of the same year, just updraft performance in the midst can enjoy. But monaural audience recording by cassette, distortion little, easy to listen to for better balance of the entire instrument. Not be such as voices and applause of the audience of about interrupting the performance, it is possible to concentrate on the natural music, it would fairly be said to have high quality as a recording of this at that time. Kansas is the most progressive when I debuted, but he has also incorporated pop feel little by little, this put the “eternal overture” around its peak, the next work “towing to the dark (Point Of Know Return)” so, since the specific gravity of the pop becomes high, set list in this work is the end of the progressive rock band approach has become what you can enjoy. Playing technique is also wonderful, thrilling rhythm of judgment of Phil Ihato of the drum is a leader in obtained in the best part, is Saewata’ also violin Robbie Steinhardt. Notably in the splendor of Steve Walsh of vocal, Along with Dennis de Young of Boston’s Brad Delp and Styx, it feels like face vivid of as the face of the second half of the American rock band 70s. It gem worth buying just to listen to the best tune of Kansas “Song For America”.

待望のヒットシングルCarry On Wayward Sonを産んだ名盤「Leftoverture」に伴う1977年USツアーより、4月3日のニューヨークはパラディアム公演を高音質オーディエンス録音で完全収録。近年、ネットを経由して登場した初登場音源。録音者のマスターテープをデジタル化したとの触れ込みの通り、音の鮮度は素晴らしく、全体を通して、安定したサウンドでショウの全貌を楽しむことができます。器楽的聴かせ所は満載で、緻密なアンサンブルプレイは勿論、各曲で聴ける、ヴァイオリン、ギターのロングソロプレイは聴く者に強烈な印象を与えます。4枚のアルバムから満遍なくセレクトされたこの時期ならではのセットは聴き所満載で、実際、その全てが聴き所と言っても過言ではなく、上昇気流に乗ったカンサスのパワフルかつ緻密な演奏ぶりを生々しいサウンドで堪能することができます。若干、マイルドな音像で、全体が入るとやや音がダンゴになりますが、「何をやっているか判らない」といったレベルでは全然なく、前述の通り、ギター、ヴァイオリン、キーボード等のソロプレイは非常にクリアーに録音されており、その部分の音のエッジは問題ないので、音の質感に慣れてしまえば、全くストレス無く、この高度な音世界に身を委ねることができます。大曲Magnum Opus終演後にアンコールを求める観客の熱狂ぶりも凄まじく、「Leftoverture」リリース直後のこの時期のカンサスがいかにアメリカの聴衆に受け入られていたかが良く判ります。イギリスとヨーロッパのプログレ的手法をアメリカンロックに大胆に取り込み、独自の音楽を完成されたこの時期のカンサスの偉業をリアルなサウンドで堪能できる一枚です。

★下記はbeatleg vol.132(2011年7月号)でのレビューです。

今年の夏に約10年ぶりの来日が決まったカンサスの全盛期前夜である1977年4月3日にニューヨークで行われた公演を収録した2枚組。傑作『永遠の序曲(LEFTOVERTURE)』の発表に合わせたツアーで、同年2月に「伝承(Carry On Wayward Son)」がバンド史上初の全米11位まで上がる大ヒットとなったばかりで、まさに上昇気流真っ只中でのパフォーマンスが楽しめる。カセットによるオーディエンス録音でモノラルだが、歪みがほとんどなく、楽器全体のバランスも良いため聴きやすい。観客の話し声や拍手なども演奏をさえぎるほどのものではなく、自然に音楽に集中できるので、この当時の録音としてはかなりクォリティの高いものと言えるだろう。カンサスはデビューした頃が最もプログレであり、少しずつポップな感触も取り入れてきたのだが、この『永遠の序曲』あたりがそのピークと言え、次作『暗黒への曳航(Point Of Know Return)』では、ポップスへの比重が高くなってしまうので、本作でのセット・リストは最後のプログレ・バンド的なアプローチが堪能できる内容となっている。演奏のテクニックも素晴らしく、得にリーダー格であるドラムのフィル・イハートのスリリングなリズムさばきが圧巻で、ロビー・スタインハートのヴァイオリンも冴え渡っている。特筆すべきはスティーヴ・ウォルシュのヴォーカルの素晴らしさで、ボストンのブラッド・デルプやスティクスのデニス・デ・ヤングと並び、70年代後半のアメリカン・ロック・バンドの顔としての面目躍如といった感じだ。カンサスのベスト・チューン「ソング・フォー・アメリカ」を聴くためだけでも購入する価値のある逸品だ。

Disc 1
1. Intro. 2. Carry On Wayward Son 3. Icarus/Borne On Wings Of Steel 4. Down The Road
5. Mysteries And Mayhem/Lamplight 6. The Wall 7. Lonely Wind 8. Miracles Out Of Nowhere
9. Guitar Solo

Disc 2
1. Child Of Innocence 2. Magnum Opus 3. Belexes 4. Song For America 5. Violin Solo
6. Cheyenne Anthem

Phil Ehart – Drums & Percussions Dave Hope – Bass Kerry Livgren – Guitars, Keyboards, Vocals
Robby Steinhardt – Violin, Vocals Steve Walsh – Keyboards, Vocals Richard Williams – Guitars

 

Uxbridge 356

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.