Eric Clapton / Sapporo 1977 / 2CDR

Eric Clapton / Sapporo 1977 / 2CDR / Non Label

Translated Text:

Live at Makomanai Ice Arena, Sapporo, Japan 4th October 1977

Click Image To Enlarge

 

Than 1977 Japan tour, is what you have complete recording of October 4 Sapporo performance in a very clear audience recording. Recording is monaural, but powerful because it is sound that spread is excellent. In particular, the present board is, by a new high-quality remastered treatment, reinforcement such as bass, and has been successful in increasing the scale of the sound by moderate remastered, can enjoy the show in a more grade up the superb sound you.

From this Japan tour, withdrew it flying containing the Yvonne Elliman in Honolulu, Mercy Levy became only female. However, since she album “SLOWHAND” who participated had been completed, show my best Mercy to the minute of Eriman, Clapton was a tour that was to debut live majestically a new song just finished recordings became a hot topic . Stage that starts from the recording number “The Core” is, how to continue to attract audience with overwhelming force performance has captured the Katsuaki. Play of turning stepping wah-wah pedal be heard in the response rate after this song, even in only hear the tremendous phrasing of turning stepping wah-wah also be heard in the response rate after Layla, you’ll be impressed if fan. In this time was still a rose with the play quality by the degree of alcohol tour, but Nagoya in performance was even or gone somewhat become loose performance, Osaka Festival Hall performance of this in Sapporo was strong October 1 and bought the momentum, and shows off the playing full of groove sense of the whole volume. Meet with less was local performances at the time of that come out quite sound quality good sound source, the present board of the master had originally had a sneak of bad treble and bass to the missing. Each time this it, by a further high-quality mastering, and established a sound balance, it is possible to increase the scale of the sound, more easy to listen in clear, we have to turn into a compelling sound. Lack of the latter part of Further On Up The Road missing and from capacity shortage of tape by tape change in Alberta Although there are, I think that that can surely consent and if this sound quality. As 1977 Sapporo performances Ketteiban of, and as an excellent take local performances comparable to this “ON TOUR” sound source, by all means, enjoy it together.

1977年ジャパンツアーより、10月4日札幌公演を非常にクリアなオーディエンス録音で完全収録したものです。録音はモノラルですが、拡がりのあるサウンドですので迫力は抜群です。特に本盤は、新たな高品質なリマスター処理によって、低音の補強等、適度なリマスターにより音のスケール感を増すことに成功しており、よりグレードアップした極上のサウンドでショウを堪能できます。

このジャパンツアーから、ホノルルで飛入りしたイヴォンヌ・エリマンが脱退し、マーシー・レヴィが紅一点となりました。しかし彼女が参加したアルバム「SLOWHAND」は完成していたため、エリマンの分までマーシーが頑張りを見せ、クラプトンはレコーディングが終わったばかりの新曲を堂々とライブで初披露したのが話題となったツアーでした。その収録ナンバー「The Core」から始まるステージは、圧倒的な演奏力でオーディエンスを魅了していく様子が克明に捉えられています。この曲の後奏で聴かれるワウワウ・ペダル踏み捲りのプレイ、Laylaの後奏でも聴かれるワウワウ踏み捲りの凄まじいフレージングを聴かれるだけでも、ファンならば感動されることでしょう。この頃はまだアルコールの具合によりプレイクオリティにバラつきがあったツアーで、名古屋公演では幾分ゆるゆるのパフォーマンスになってしまったりもしましたが、この札幌では好調だった10月1日の大阪フェスティバルホール公演の勢いを駆って、グルーヴ感溢れる演奏を全編で披露しています。なかなか音質良好な音源が出てくることの少なかった当時の地方公演にあって、本盤のマスターも元々は抜けの悪い高音域と低音の回り込みを抱えていました。それをこのたび、更なる高品質なマスタリングにより、サウンドバランスを整え、音のスケール感を増すことで、よりクリアで聴きやすい、迫力満点のサウンドに変貌させています。Albertaでのテープチェンジによる欠落とテープのキャパシティ不足からFurther On Up The Roadの後半部の欠落はありますが、この音質ならきっとご納得いただけることと思います。1977年札幌公演の決定盤として、そして今回の「ON TOUR」音源に匹敵する地方公演の優良テイクとして、是非、合わせてお楽しみ下さい。

Disc 1(47:09)
1. The Core 2. I Shot The Sheriff 3. Double Trouble 4. Badge
5. Nobody Knows You When You’re Down And Out

Disc 2(47:34)
1. One Night 2. We’re All The Way 3. Sign Language 4. Alberta 5. Cocaine 6. Key To The Highway
7. Layla 8. Further On Up The Road

Eric Clapton : Guitar, Vocals George Terry : Guitar Carl Radle : Bass Dick Sims : Keyboards
Jamie Oldaker : Drums Marcy Levy : Vocals

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.