Rolling Stones / The Incredible Art Collins Tapes Vol 5 / 2CD

Rolling Stones / The Incredible Art Collins Tapes Vol 5 / 2CD / Dog N Cat Records

April–June 1981, Paris, Mobile Recording Unit in some unlocated warehouse & New York, Atlantic Studios.

 

Click Image To Enlarge

This is the 5th valuable studio session from Art Collins Tapes. This time, you will listen to the “TATTOO YOU” sessions of 1981 from a total of three tape numbers Nos. 5, 20 and 21. As you know, the basic tracks of the album “TATTOO YOU” are diverted from unused tracks such as “GOAT’S HEAD SOUP”, “BLACK AND BLUE”, “SOME GIRLS”, and “EMOTIONAL RESCUE”. The production start time of each song is different. This is due to the disagreement between Mick and Keith, which began to become noticeable around this time, and the production method was adopted in which recording engineer Chris Kimsey carefully dug up past tapes and added overdubs to them. It was. A lot of remixes and overdubs have been added endlessly to get the best results, and this work is a compilation of takes and mixes that were not used in the regular album. The classic “TATTOO YOU” outtake is “ALL INSIDE OUR CRAZY DREAMS” (DAC-021), which imitates the artwork of the original analog 2LP made in Germany. This DAC board, which was released at a time when only CDs made from sound sources that were a few steps lower than the master used for analog production were on the market, is still a great collection of outtakes related to tattooed men. It is a very popular board. This “VOL.5” contains a considerable number of takes that are covered with “ALL INSIDE OUR CRAZY DREAMS”, but compared to “ALL INSIDE ~”, which has a slightly mature finish in the high range, it is a bit sloppy. You can hear it in a good high range.

In this release as well, DISC-1 is 79 minutes 04 seconds and DISC-2 is 76 minutes 37 seconds, with a total of 32 tracks of high-quality stereo sound board quality recording for a long time, and you can fully immerse yourself in the stoze world. It is a guarantee that you will be able to do it. The other mix notation described below also ranges from subtle variations such as overdubbed guitar balance differences to easy-to-understand ones such as some of the unpaid counts being heard so far and the vocal take itself being different. It’s different, and each time you listen, you’ll discover something new. DISC-1’s tracks 7, 8 and 9 are a group of tracks that I have never heard before, and they are saxophone-based jam tracks, and I think they are also co-starring with jazz giant Sonny Rollins. However, according to people familiar with the matter, the saxophone is Bobby Keys on the track recorded in 1979 or 1980. Sony’s play is “Slave”, “Waiting for a friend”, and “Neighbours”, and you can listen to plenty of songs including the ad-lib part cut on the record. Due to the strangeness of Bob Clearmountain’s mixing, the album has reached number one on the US charts. Despite the complicated production environment, this work is a must-have item of a new classic alternate collection that conveys another aspect of the popular album representing the ’80s Stones, which still contains many classic songs in live performances.

これはArtCollinsTapesからの5番目の貴重なスタジオセッションです。今回は、1981年の「TATTOO YOU」のセッションを、テープナンバー5、20、21の合計3曲からお聴きいただけます。ご存知のように、アルバム「TATTOO YOU」のベーシックトラックは、未使用のトラックから流用されています。 「GOAT’SHEADSOUP」、「BLACK AND BLUE」、「SOME GIRLS」、「EMOTIONALRESCUE」など。各曲の制作開始時間は異なります。これは、この頃から目立つようになったミックとキースの不一致によるもので、レコーディングエンジニアのクリス・キムゼイが過去のテープを丁寧に掘り起こし、オーバーダブを加えるという制作方法を採用しました。そうだった。最高の結果を得るために、多くのリミックスとオーバーダブが際限なく追加されています。この作品は、通常のアルバムでは使用されなかったテイクとミックスをまとめたものです。クラシックな「TATTOOYOU」のアウトテイクは「ALLINSIDEOUR CRAZY DREAMS」(DAC-021)で、ドイツ製のオリジナルアナログ2LPのアートワークを模倣しています。このDACボードは、アナログ制作に使用されるマスターよりも数歩低い音源から作られたCDのみが市場に出回っていたときにリリースされましたが、タトゥーを入れた男性に関連するアウトテイクの素晴らしいコレクションです。とても人気のあるボードです。この「VOL.5」には「ALLINSIDEOUR CRAZY DREAMS」でカバーされたテイクがかなりの数含まれていますが、ハイレンジでやや成熟した仕上がりの「ALL INSIDE〜」と比べると少しずさんです。あなたはそれを良い高音域で聞くことができます。

今回のリリースでも、DISC-1は79分04秒、DISC-2は76分37秒で、合計32トラックの高品質ステレオサウンドボード品質の録音を長時間行うことができ、完全に没頭することができます。ストーズの世界で。それはあなたがそれをすることができるという保証です。以下で説明する他のミックス表記も、オーバーダビングされたギターのバランスの違いなどの微妙なバリエーションから、これまでに聞いた未払いのカウントの一部やボーカルのテイク自体が異なるなどのわかりやすいバリエーションまでさまざまです。それは違います、そしてあなたが聞くたびに、あなたは何か新しいものを発見するでしょう。 DISC-1のトラック7、8、9は、私が今まで聞いたことがないトラックのグループであり、サックスベースのジャムトラックであり、ジャズの巨人であるソニーロリンズとも共演していると思います。しかし、よく知っている人によると、サックスは1979年か1980年に録音されたトラックのボビー・キーズです。ソニーの演劇は「奴隷」、「友達を待っている」、「隣人」で、たくさん聞くことができますレコードでカットされたアドリブパートを含む曲。ボブ・クリアマウンテンのミキシングの奇妙さのために、アルバムは米国のチャートでナンバーワンに達しました。複雑な制作環境にもかかわらず、この作品は、80年代のストーンズを代表する人気アルバムの別の側面を伝える新しいクラシックオルタナティブコレクションの必需品であり、ライブパフォーマンスにはまだ多くのクラシック曲が含まれています。

DISC-1
1 Hang Fire
2 Black Limousine
3 No Use In Crying
4 Neighbors
5 Slave aka Vagina
6 Waiting On A Friend
7 Unknown Jam # 1 (never released)
8 Unknown Jam # 2 (never released)
9 Unknown Jam # 3 (never released)
10 Slave (alt.
Long take) 11 Black Lomousine
12 Waiting On A Friend # 1
13 Waiting On A Friend # 2
14 Start Me Up # 2 (alt. Mix)

DISC-2
1 Start Me Up # 5
2 Neighbours
3 Heaven
4 Hang Fire
5 Tops I
6 Slave (new vocal)
7 Slave (vocal # 2)
8 Waiting On A Friend (alt. mix)
9 Black Limousine (alt. mix)
10 Neighbours (alt. mix)
11 Claudine
12 I Think I’m Going Mad
13 Worried About You
14 Heaven (alt. mix)
15 Hang Fire
16 Tops (alt. mix) )
17 No Use In Crying
18 Start Me Up (alt. Mix)

April
–June 1981, Paris, Mobile Recording Unit in some unlocated warehouse & New York, Atlantic Studios.

 

Dog N Cat Records.DAC-204

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.