Queen / Earls Court 1977 2nd Night Unreleased Footage / 1DVDR

Queen / Earls Court 1977 2nd Night Unreleased Footage / 1DVDR / Non label

Pro-Shot Footage From The Last Night Of A Day At The Races Tour PRO-SHOT

Click Image To Enlarge

Translated text:

Movie “Bohemian Rhapsody” release commemoration! This week’s gift that QUEEN fever has also involved in the general population is emerging as a new excavation master of multi camera and pro shot.
Such a work is contained in “Earls Court performance on June 7, 1977”. It is the concert which became the thousand akaku of “A DAY AT THE RACES TOUR 1977”. Speaking of “Earls Court in 1977”, a large, classic full pro shot representing “A DAY AT THE RACES TOUR” is familiar, but this work is totally different. Earls Court is a two-day continuous performance, the classic full pro shot is the first day “June 6”. In contrast, this work is the last day “June 7”.
However, this second day is not a complete first appearance. Two songs “Killer Queen” were adopted in the official live compilation work “RARE LIVE”, and again in “Official video work” THE MAGIC YEARS VOLUME TWO “,” Good Old Fashioned Lover Boy “in Brian May ‘s interview scene You Take My Breath Away “” White Man “” The Prophet’s Song “” Jailhouse Rock “video was used as a shred. This work is outtakes that were not used in their official footage. It is a multi-camera pro shot of 5 songs “Tie Your Mother Down” “Ogre Battle” “The Prophet’s Song” “In The Lap Of The Gods … Revisited” “Lucille”.
Even with these five songs, the soundboard sound has become standardized, and the existence of the pro shot image of about 11 minutes was also known. This work updates that highest and longest to its latest. The best master so far is the best professional shot master released at the fans and conventions held in the UK about five years ago, but it is also 11 minutes. In contrast, this work extends to 14 minutes.
That quality is overwhelming. Complete official quality, camera work and mix are perfect. Whether it is awakened from the Omoto master, there are no dubbing traces and no distortion of the tape, and even one white line is missing. Even if it is made into sound, a glossy super-superb sound board that does not even have very little chicchilli noise is poured into my ear. Of course, because it is about 14 minutes, although not all songs are perfect, the delicious scenes of each song are enriched and you can get the closest approach to Freddie of “A DAY AT THE RACES TOUR” that shines with multiple cameras.

Queen beyond the time of 41 years from this show and resurrected by the silver screen. It is a testimony of how they left great music and the appearance of Freddie is engraved in the hearts of people. This work is a valuable picture that can be confirmed with super fine quality in 1977 when such four people were shining. Although it is only 14 minutes, its glare is real. To the appetizer before going to the cinema, for a moment to bit a lingering finish. And, of course, to the highest peak pro shot collection. Please, please enjoy this ultra super master masterful work.

映画『ボヘミアン・ラプソディ』公開記念! 一般層も巻き込んでQUEEN熱も高まってきた今週のギフトは、マルチカメラ・プロショットの新発掘マスターが登場です。
そんな本作に収められているのは「1977年6月7日アールズコート公演」。“A DAY AT THE RACES TOUR 1977”の千秋楽となったコンサートです。“1977年アールズコート”と言えば、“A DAY AT THE RACES TOUR”を代表する大定番フル・プロショットがお馴染みですが、本作はまったく別。アールズコートは2日間の連続公演であり、定番のフル・プロショットは初日の「6月6日」。それに対し、本作は最終日「6月7日」なのです。
しかし、この2日目も完全な初登場ではない。オフィシャルのライヴ・コンピレーション作品『RARE LIVE』に2曲「Killer Queen」が採用され、やはり公式の映像作品『THE MAGIC YEARS VOLUME TWO』ではブライアン・メイのインタビュー・シーンで「Good Old Fashioned Lover Boy」「You Take My Breath Away」「White Man」「The Prophet’s Song」「Jailhouse Rock」の映像が細切れに使用されました。本作は、それらの公式映像で使用されなかったアウトテイク。5曲「Tie Your Mother Down」「Ogre Battle」「The Prophet’s Song」「In The Lap Of The Gods… Revisited」「Lucille」のマルチカメラ・プロショットなのです。
この5曲にしてもサウンドボード音声が定番化しており、11分ほどのプロショット映像も存在が知られていました。本作は、その最新にして最高・最長を更新するもの。これまでのベスト・マスターは5年ほど前にイギリスで開かれたファン・コンヴェンションでも極上プロショット・マスターが公開されたものですが、それも11分。それに対し、本作は14分に及ぶのです。
そのクオリティは圧倒的。完全なオフィシャル・クオリティで、カメラワークもミックスも完璧。大元マスターから起こされているのか、ダビング痕もテープの歪みもまったくなく、白線1本すら見当たらない。音声にしても同じであり、極わずかなチリチリノイズさえない艶やかな超極上サウンドボードが耳元に流し込まれる。もちろん、約14分ですからどの曲も完全演奏ではないものの、各曲の美味しいシーンが濃縮され、光り輝く“A DAY AT THE RACES TOUR”のフレディにマルチカメラで最接近できるのです。

このショウから41年の時間を超え、銀幕に甦るQUEEN。いかに彼らが素晴らしい音楽を遺し、フレディの姿が人々の心に刻まれているのかの証左です。本作は、そんな4人が輝いていた1977年を超極上クオリティで確かめられる貴重映像。わずか14分ではありますが、その眩しさは本物。映画館に行かれる前の前菜に、余韻を噛みしめるひとときの供に。そして、もちろん最高峰プロショット・コレクションに。どうぞ、超極上マスターの本作をお楽しみください。

(13:42)
1. Tie Your Mother Down 2. Ogre Battle 3. The Prophet’s Song
4. In The Lap Of The Gods… Revisited 5. Lucille

PRO-SHOT COLOUR NTSC Approx.14min.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.