Paul McCartney / Freshen Up Tokyo Dome November 1 2018 The Movie / 1DVD

Paul McCartney / Freshen Up Tokyo Dome November 1 2018 The Movie / 1DVD / Piccadilly Circus

Tokyo Dome, Tokyo Japan November 1, 2018.

Click Image To Enlarge

Translated text:

■ November 1, 2018 Full recording of Tokyo Dome performance with video
Multi shot video with 4 camera edits
■ Short range shot of a do-up that I can not think of as a dome
■ Original image not all circulated anywhere at all

Sample image

Paul McCartney entered in 2018, announced that it changed the previous ONE ON ON TOUR and entered again as a new tour entitled FRESHEN UP TOUR. Starting in Canada in September 2018, this tour includes a festival appearance, and in 2019 it is up to the American schedule. And in 2010, as a part of this FRESHEN UP TOUR, a performance in Japan took place. The schedule is as follows.

October 31, 2018 Tokyo Dome
November 1, 2018 Tokyo Dome
November 05, 2018 Ryogoku Kokugikan
November 08, 2018 Nagoya dome

This time it is the first time that the bilateral Kokugikan and the Nagoya performance which was canceled what was scheduled by Wings of 1980 are organized. Although the number of times the Tokyo Dome performance which had been three times last time has decreased few times, an artist with mobilizing power that can fill the dome stadium many times many times is probably impossible other than the big name like Paul. This work is completely recorded on the second day of the November 1, 2018 Tokyo Dome performance with images edited by 4 cameras.

In addition to the previous year ‘s 2017 tour in Japan, all the performances are released from Piccadilly Circus label. By editing multiple cameras, it was finished as a highly completed work like a pro shot video, and many fans were surprised by this, but this time we are upgrading further. The number of cameras has also increased, and on this day all four cameras are shot from the arena. Close the stage from exactly various angles. A far-reaching telephoto image from the stand is not comparable, a super-close image spreading all over the screen is a wonderful workmanship full of presence. It will be surprised again that those who were surprised by seeing the image of 2017 have become a video work exceeding that this time. Since the sound is recorded by a microphone dedicated exclusively to the sound source, not the microphone attached to the camera, it can be viewed through a unified high-quality sound through it.

From the 2018 visit to Japan, the second day November 1, the Tokyo Dome performance is fully recorded by four camera edits. Speaking of the audience image of a long time ago, it was such a boring thing as viewing the same screen all at once with one camera, but this work changed the stages’ attractions everywhere, and the entire stage image that was pulled at time, sometimes pole From the forehead to super-close images in which sweat dripping and falling clearly appears, as if it were a professional shot, it captures the charm of this day ‘s concert all the way from various angles. It will be no doubt that if you keep track of Paul ‘s live performance since 2003 and this time also you can arrange it at the Piccadilly Circus label that delivered the latest tour from time to time as quickly as possible. Permanent preservation of a beautiful picture / disk specification A tightly pressed press.

■2018年11月1日東京ドーム公演を映像にて完全収録
■4台のカメラ編集によるマルチ・ショット映像
■ドームとは思えないドアップの近距離ショット
■全て一切どこにも出回っていないオリジナル映像

サンプル映像

ポール・マッカートニーは2018年に入り、前回のONE ON ONE TOURを改め、FRESHEN UP TOURと題して再び新たなツアーに出る事を発表。このツアーは2018年9月カナダを皮切りに、フェスティバル出演を含み、2019年にはアメリカのスケジュールまで決まっている。そして間をおかず2018年、このFRESHEN UP TOURの一環として来日公演が行なわれた。日程は下記の通り。

2018年10月31日 東京ドーム
2018年11月01日 東京ドーム
2018年11月05日 両国国技館
2018年11月08日 名古屋ドーム

今回は初の両国国技館、そして1980年ウイングスが予定していたものの中止となった名古屋公演が組まれているのが特徴である。前回3回だった東京ドーム公演は2回と回数が減ったものの、ドーム球場を何度も埋め尽くせる動員力のあるアーティストは、ポールくらいビッグネーム以外に不可能であろう。本作は、その二日目2018年11月1日東京ドーム公演を4台のカメラを編集した映像で完全収録している。

前年の2017年来日公演もまた、ピカデリー・サーカス・レーベルから全公演映像がリリースされている。複数台のカメラを編集することによって、まるでプロショット映像のような完成度の高い作品に仕上がっており、多くのファンに驚きを持って迎えられたが、今回はさらにバージョン・アップしている。カメラの台数も増え、 この日は全てアリーナからのショットでカメラが4台。まさに様々な角度からステージを接写。スタンドからの遠距離望遠映像とは比べ物にならない、画面いっぱいに広がる超接近映像は臨場感あふるる素晴らしい出来栄え。2017年の映像を見て驚かれた方は、今回さらにそれを凌駕する映像作品になっていることに再び驚かれるであろう。音声はカメラ付随のマイクではなく、音源のみ専用のマイクで録音されたものを使用しているため、通して統一された高音質で視聴する事が出来る。

2018年来日公演より、二日目11月1日東京ドーム公演を4台のカメラ編集により完全収録。一昔前のオーディエンス映像といえば1カメラで延々同じ画面を眺めているような退屈なものであったが、本作はそれぞれステージの見所を随所でカメラチェンジし、時に引いたステージ全体映像、時にポールの額から汗したたり落ちる様が鮮明に映る超接近映像まで、まるでプロショットのように様々な角度からこの日のコンサートの魅力を余すところなく収録している。2003年以降のポールのライブをずっと追いかけ、今回も、その時々の最新ツアーをいち早くハイ・クオリティでお届けしてきたピカデリー・サーカス・レーベルで揃えて頂ければ間違いないだろう。美しいピクチャー・ディスク仕様の永久保存がっちりプレス盤。

TOKYO DOME, TOKYO JAPAN November 1, 2018
01. Introduction
02. A Hard Day’s Night
03. Junior’s Farm
04. Can’t Buy Me Love
05. Letting Go
06. Who Cares
07. Got To Get You Into My Life
08. Come On To Me
09. Let Me Roll It
10. I’ve Got A Feeling
11. Let ‘Em In
12. My Valentine
13. Nineteen Hundred And Eighty Five
14. Maybe I’m Amazed
15. We Can Work It Out
16. In Spite Of All Danger
17. From Me To You
18. Love Me Do
19. Blackbird

20. Here Today
21. Queenie Eye
22. Lady Madonna
23. Eleanor Rigby #1
24. Eleanor Rigby #2
25. Fuh You
26. Being For The Benefit Of Mr.Kite
27. Something
28. Ob La Di Ob La Da
29. Band On The Run
30. Back In The U.S.S.R.
31. Let It Be
32. Live And Let Die
33. Hey Jude
34. I Saw Her Standing There
35. SGT. Pepper’s Reprise
36. Helter Skelter
37. Golden Slumbers – Carry That Weight – The End

 

Piccadilly Circus. PCCD-308

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.