Kiss / Long Beach Arena 1975 / 2CD+1Bonus CDR

Kiss / Long Beach Arena 1975 / 2CD+1Bonus CDR / Zodiac

Translated text:
Live at Long Beach Arena, Long Beach, CA. USA 31st May 1975 Plus Bonus Bonus CDR ‘Providence 1975 ‘

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“ALIVE!” Changed all fates. It is a masterpiece of “DRESSED TO KILL TOUR 1975” which produced the famous masterpiece, and the best alive live album is appearing.
This work includes “Long Beach Performance May 31, 1975”. Unlike “ALIVE!”, It is a concert in the middle. Let’s imagine the relationship with “ALIVE!” In the schedule.

· March 19th: North Hampton (First day)
· 16th May: Detroit (33th show) “ALIVE!”
· May 31: Long Beach (44 performances) 【this work】
· June 21: Cleveland (53 performances) “ALIVE!”
· July 20: Davenport (60 performances) “ALIVE!”
· July 23: Wildwood (62 performances) “ALIVE!”
· August 28: Indianapolis (73 final days on the final day)

Pretty snack, but this is a key performance of “DRESSED TO KILL TOUR 1975”. “ALIVE!” Is a live album organized from four performances, you will realize that the long beach arena performance of this work is in the midst of it.
This show has long been known for its superb sound source, but this work is neither its copy nor remaster. Master who was discovered by the prestigious prestigious “KRW_CO” very recently. It is the highest peak digitized directly from the original analog cassette. The sound is “a really audience!?” It’s awfulness to twist your head. Anyway, both musical sounds and singing voices are super clear & direct. There is no faint feeling such as reverberation at the hall, it is direct recording feeling like a direct penetration of the line plug into the ear. Although it feels like “I think probably it is an audience … …” because there is a lively cheer before the performance or between songs, if you listen to it normally, you can experience the immersive feeling that is the same as the sound board. Moreover, the ultimate freshness of Master Direct is intense. Although the conventional sound source was extremely tone, the edges became round due to dubbing deterioration, and the tape yore was also scattered. However, this direct master does not have such a deterioration at all. It looks as if it was recorded yesterday … No, now it’s a fresh feel like KISS is playing here.
That sound board is a minor recording, but this work is still audience recording. It feels like a reality “rare” to feel it. I feel realism of cheers and enthusiasm, but the “presence” of the performance is amazing beyond that. Playing like playing, breathing feeling that air exists between members, and the vibe that the PA feels trembling in a large volume. “I have a guy” · “I am locking here, right now” feeling is amazing.
The show drawn with that sound is exactly suitable for calling “100% real life” ALIVE! “”. The set is a collection of all songs “ALIVE!”, But if there is no feeling of editing of multiple performances, there is no replacement to push into the analog board. Heavy performance of “ALIVE!” Which took over history with a brute force is blowing out “from the spot” as it is from the speaker.

It does not start even if I say the fourth five to the terrible live album so far. This work “ALIVE!” Tastes at the highest peak of “DRESSED TO KILL TOUR 1975”, 100% real life feeling. It is neither more nor less than that (but “there can not be any more”).
It is a superior · super best live album that pounds the full show with powerful force “Feeding the soundboard” and the experiencing board of the legendary tour which does not have any more. It is one of the finest in KISS whole history, a majestic excavation.
総ての運命を変えた『ALIVE!』。かの大名盤を生み出した“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の代表作にして極上の本生ライヴアルバムが登場です。
本作に収められているのは「1975年5月31日ロングビーチ公演」。『ALIVE!』とは異なりますが、その真っ直中でのコンサートです。ここで『ALIVE!』との関係を日程でイメージしてみましょう。

・3月19日:ノースハンプトン(初日)
・5月16日:デトロイト(33公演目)『ALIVE!』
・5月31日:ロングビーチ(44公演目)【本作】
・6月21日:クリーヴランド(53公演目)『ALIVE!』
・7月20日:ダベンポート(60公演目)『ALIVE!』
・7月23日:ワイルドウッド(62公演目)『ALIVE!』
・8月28日:インディアナポリス(最終日73公演目)

かなりかいつまみましたが、これが“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の要点公演。『ALIVE!』は4公演から組まれたライヴアルバムであり、本作のロングビーチアリーナ公演は、その最中にあることが実感していただけることでしょう。
このショウは以前から極上音源が知られていましたが、本作はそのコピーでもリマスターでもありません。ごく最近になって話題の名門「KRW_CO」が発掘したマスター。大元のアナログ・カセットからダイレクトにデジタル化された最高峰版なのです。そのサウンドは「本当にオーディエンス!?」と頭を捻る凄まじさ。とにかく楽音も歌声も超クリア&ダイレクト。会場反響など微塵も感じられず、ラインプラグを耳に直接突っ込んだようなド直結感な録音なのです。開演前や曲間等で生々しい喝采があるので「多分、オーディエンスなんだろうな……」と感じはするものの、普通に聴いていたらサウンドボードと変わらない没頭感を味わえるのです。しかも、マスター・ダイレクトの究極鮮度が猛烈。従来の音源は楽音こそ極太だったものの、ダビング劣化でエッジが丸くなり、テープヨレも散見しました。ところが、今回のダイレクト・マスターはそんな劣化が一切ない。まるで昨日録ったような……いえ、今ココでKISSが演奏しているようなフレッシュ感覚なのです。
それだけサウンドボードちっくな録音なのですが、やはり本作はオーディエンス録音なのでしょう。それを感じるのは苛烈なまでの“リアリティ”。歓声・熱狂のリアリズムも感じますが、それ以上に演奏の“存在感”が凄い。叩きつけるような演奏、メンバー間に空気が存在する呼吸感、そしてPAが大ボリュームに震えているのが感じられるほどのヴァイヴ。“ヤツらがいる”・“今、ここでロックしている”感がもの凄いのです。
そのサウンドで描かれるショウは、まさに“本生100%『ALIVE!』”と呼ぶに相応しい。セットは全曲『ALIVE!』の収録曲なのですが、複数公演の編集感もなければ、アナログ盤に押し込むための入れ替えもない。歴史を力ずくでひっくり返してみせた『ALIVE!』の熱演が、“そっくり現場そのまま”スピーカーから吹き出すのです。

ここまで凄まじいライヴアルバムに四の五の言っても始まりません。本作は“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の最高峰、本生100%の現実感で味わう『ALIVE!』。それ以上でもそれ以下でもないのです(でも、「それ以上」なんてあり得ませんね)。
“サウンドボードなんて糞食らえ”なド迫力でフルショウを叩きつける超・極上ライヴアルバムにして、これ以上ない伝説ツアーの体験盤。KISS全史でも最高級の1本、堂々の新発掘です。
Disc 1 (31: 46)
1. Intro. 2. Deuce 3. Strutter 4. Got To Choose 5. Hotter Than Hell 6. Firehouse
7. She 8. Ace Solo 9. C’mon And Love Me

Disc 2 (53: 57)
1. Intro. 2. Rock Bottom 3. Nothin ‘To Lose 4. 100,000 Years 5. Peter Solo
6. Black Diamond 7. Cold Gin 8. Rock And Roll All Nite 9. Let Me Go, Rock ‘N’ Roll

Zodiac 256

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Kiss / Providence / 1CDR / Non Label
Translated Text:
Live at Civic Center, Providence, RI. USA 3rd August 1975

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This volume press 2CD is the new highest album of “DRESSED TO KILL TOUR 1975”. To say “new”, there is also a famous board which was once called the highest peak. For this time I wanted to taste “100% real life” ALIVE! “” In double, set the new and old vertex recording. This work is for those of “old”. It is an audience album of “The Providence Show on August 3, 1975” known as the masterpiece of “DRESSED TO KILL TOUR”.
The sound of such a work is “supreme”. Unlike the original press 2 CD with almost no distance feeling, I can feel “ringing” that seems to be an audience recording, but it does not become cloudy or cloudy, and it is directly connected to the sense of scale. Extra thick feeling to suppress beautifully separating sound and audience / noise is a good game with main press 2CD. It is a super name · name recording that will surpass even the main press 2CD even if it comes to a clear air feeling.
That should be it, this work is the secret recording of a world-class master, “Dan Lampinsky”. Moreover, it is super high quality recording of special class even in his collection. If you’ve heard even one of the Rampin ski recordings, you probably will notice the first class masterpieces “super clear detail” and “high-end sounding like the official”, but this is not an ideal figure It is done.
Despite that much super-recording, why did you decide to give up the throne of ‘Tour No.1’ this time? It’s in the shortness of the set. Apart from Master missing the recording, this day was the undercard of BLACK SABBATH. As a result, there were few 4 songs “Got To Choose”, “Rock Bottom”, “Nothin ‘To Lose”, “Let Me Go, Rock’ N ‘Roll” compared to the long-beach performance of the main press 2CD. Although it was completely antagonistic in terms of quality, this new excavation has made it the “next point”.
That said, extraordinary super-recordings so far are not quite so. In fact, this work is also an awesome KISS show where the best masterpieces of music are thrashing hard. Paul Stanley, who came back to the stage at the encore, said, “I did not know each other, but now, 12,000 friends in the hall cheer for us “MC also talks about” 1975 “is a smell full of points. Although it seems that there were many audiences where the main act’s BLACK SABBATH was aimed at the scene, the great applause and frenzy whirling in the place are unbelievably aware of the greatness of the KISS show. Even with the enthusiasm so far, even though it was a truly golden age BLACK SABBATH, it would have been hard to get along.

Rampin ski recording that has represented “DRESSED TO KILL TOUR” with superb superb sound. If you turn back, the main press 2CD is terrible enough that you have to give up the throne even if you have this masterpiece. It is a powerful and unrivaled live set that can realize even the evolution itself of the recording history itself as well as not only being one by one “supernatural 100%” ALIVE! “”. Please, please enjoy it altogether.

本編プレス2CDは、“DRESSED TO KILL TOUR 1975”の新たなる最高峰アルバムです。「新たなる」と言うことは、かつて最高峰と呼ばれていた名盤も存在する。今回は“本生100%『ALIVE!』”をダブルで味わっていただきたく、新旧の頂点録音をセットしました。本作は、その“旧”の方。“DRESSED TO KILL TOUR”の大傑作として知られる「1975年8月3日プロヴィデンス公演」のオーディエンス・アルバムです。
そんな本作のサウンドは「極上」。ほぼ距離感ゼロの本編プレス2CDとは違ってオーディエンス録音らしい“鳴り”も感じられるのですが、それが濁りや曇りにならず、スケール感に直結。綺麗にセパレートしたサウンドやオーディエンス・ノイズを制圧する極太感は本編プレス2CDと良い勝負。透き通る空気感に至っては、本編プレス2CDさえも凌いでしまう超・名録音なのです。
それもそのはず、本作はかの世界的名匠、“ダン・ランピンスキー”の秘蔵録音。しかも、彼のコレクションでも特級の超ハイクオリティ録音なのです。ランピンスキー録音を1本でも聴いたことがある方なら、名匠一流の「超鮮明なディテール」「オフィシャルのような高級な鳴り」が浮かぶと思いますが、それがこれ以上ないほど理想形で描かれているのです。
それほどの超録音でありながら、なぜ今回「ツアーNo.1」の王座を譲ることになったのか。それは、セットの短さにあります。別に名匠が録音漏れしたわけではなく、この日はBLACK SABBATHの前座だった。そのため、本編プレス2CDのロングビーチ公演に比べると4曲「Got To Choose」「Rock Bottom」「Nothin’ To Lose」「Let Me Go, Rock ‘N’ Roll」が少なかった。クオリティ面では完全に拮抗していながらも、今回の新発掘によって“次点”となってしまったのです。
とは言え、ここまで驚異的な超録音はそうそうあるものではない。実際、本作もまた極上の名曲群が苛烈に押し寄せる凄まじいKISSショウ。短いからこその濃密感はハンパではなく、アンコールで再登場したポール・スタンレーが「最初にステージに出てきた時はお互い知らなかったけど、今、会場内の12000人の友達が僕らを応援してくれてる」と語るMCも“1975年”の匂い満点。現場にはメインアクトのBLACK SABBATHが目当てだった観客も多かったと思われますが、場内に渦巻く大喝采と狂乱は、KISSショウの凄さに思いっきりヤラれている。ここまでの熱狂、さすがの黄金期BLACK SABBATHであってもさぞややりづらかったことでしょう。

超極上サウンドで“DRESSED TO KILL TOUR”を代表してきたランピンスキー録音。裏を返せば、この大傑作を持ってしても玉座を譲らねばならないほど、本編プレス2CDは凄まじいのです。1本1本が極上の“本生100%『ALIVE!』”であるばかりか、録音史の進化そのものまで実感できる強力無比なライヴセット。どうぞ、併せて存分にお楽しみください。

1. Intro. 2. Deuce 3. Strutter 4. Hotter Than Hell 5. Firehouse 6. She 7. C’mon And Love Me
8. 100,000 Years 9. Drum Solo/Paul MC 10. Black Diamond 11. Cold Gin 12. Rock And Roll All Nite

Paul Stanley – Guitar & Vocal Gene Simmons – Bass & Vocal Ace Frehley – Guitar
Peter Criss – Drums & Vocal

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