John Paul Jones / Tokyo 1999 / 2CD

John Paul Jones / Tokyo 1999 / 2CD / Wardour

Translated Text:
Live at Shibuya Kokaido, Tokyo, Japan 10th December 1999

johnpauljones-99tokyo1

Click Image To Enlarge

johnpauljones-99tokyo2

Tokyo concert audience recording is also amazing sound quality of this time the simultaneous release Johnsy December 10. Level that without any doubt can affirm that it is the highest peak of the audience recording. Nevertheless, the MC of Johnsy is up listening and Bosoboso painful is the fact that many of the people who were watching the live of the day was testimony, is so much of a fact that his voice was small (laughs) . Moreover, Tokyo I mean that was the concert of a large venue when compared to other performances, so far it is the distance to the sound image, further I want to say as a “sound board recording itself” in on such a startle sound quality. Not even necessary to use a longer term, such as clearness.
Nagoya and small venues such as Osaka, yet if and instrumental concerts, recording quality, but is like has been guaranteed, recording of a large hole than them. So powerful was captured by the sound pressure of startle far there are things beyond description. Another superb sound source Johnsy and the band was captured by the quality of the incredibly dry rock sound in the large-boned, which waged is this.

Awesome playing without hyperbole of Johnsy and the band to listen to in the quality of such a masterpiece. If even a full length instrumental concert, Inter play to appeal the competence of the musicians is not amusing even escalated. But instrumental rock that will they not hear here only compact. And yet we do not get bored a person who has undulating sound and music is listen. On the contrary the splendor of sound quality coupled with “will do Kikikon” be no mistake. The big attraction of “ZOOMA” live sound of surprisingly easy to hear Johnsy 99 years what, there are at the point where I would like you to re-confirm all means at this time of the release.
In the course 99 years live stage of you have also been introduced naturally ZEP number, but the song selection is also exquisite. Such as “No Quarter” and “Trampled Underfoot”, that the contribution of Johnsy keyboard actors to play the evident songs, you have me to expand the live act that does not fall into mere nostalgia. And in songs such as “Trampled Underfoot” and “When The Levee Breaks” is interesting, that Johnsy is Mise by playing the melody line of the song. This is a really effective, that the audience to match it when it comes to the “Black Dog” in the encore chorus, it is to appear to really fun scene. Although this is a scene that was also seen in Nagoya, about to enjoy absolutely just listen to the scene!

And in the “Bass ‘N’ Drums” is that Miseru playing glanced the phrase of the “Heartbraker,” “Dazed And Confused”, superb performance the first time in our of Johnsy margin. Nagoya and a high-quality live, which has been waged in Tokyo more was Mise been recorded in perfect audience recording of about can not be expected, will be noted in the mania around the world, fresh sound source limited press CD release by. Please realize by all means this release no longer overlooked gone Johnsy solo splendor of live of 1999 had. Nagoya and Tokyo, Perfect quality and of both absolute security, is the emergence in the best content. Where does not really have put so of the complaint. Is a revolutionary release that the emergence of the first press CD items from 99 years Johnsy Japan tour more than anything!

今回同時リリースとなるジョンジー12月10日の東京公演のオーディエンス録音がまた凄い音質。何の疑いもなしにオーディエンス録音の最高峰だと断言できるレベル。にもかかわらず、ジョンジーのMCがボソボソと聴き取り辛いのは、当日のライブを観られた方々の多くが証言していた事実であり、それほど彼の声が小さかったということなのです(笑)。しかも東京は他の公演と比べると大きな会場でのコンサートとなった訳ですが、それで音像に距離ができるどころか、さらにオンで「サウンドボード録音そのもの」と言いたくなるような驚愕の音質。もはやクリアネスなどという言葉を用いる必要すらない。
名古屋や大阪のような小会場、しかもインストゥルメンタルのコンサートとなれば、録音クオリティは保障されたようなものですが、それらよりは大きいホールでの録音。そこでここまで驚愕の音圧で捉えた迫力は筆舌に尽くしがたいものがあります。ジョンジーとバンドが繰り広げた骨太でドライなロック・サウンドを信じられないほどのクオリティで捉えたもう一つの極上音源がこれ。

そんな圧巻の音質で聴くジョンジーとバンドの演奏は掛け値なしに素晴らしいの一言。全編インストゥルメンタルのコンサートともなれば、ミュージシャンの力量をアピールするインタープレイがエスカレートしたとしてもおかしくない。ところがここで彼らが聴かせてくれるインストゥルメンタル・ロックはあくまでコンパクト。それでいて起伏に富んだサウンドや楽曲が聴く者を飽きさせません。それどころか音質の素晴らしさと相まって「聴き込んでしまう」こと間違いなし。この意外なほど聴きやすいジョンジー99年の「ZOOMA」ライブ・サウンドの大きな魅力こそ、今回のリリースにて是非とも再確認していただきたいポイントであります。
もちろん99年のライブ・ステージでは当然ながらZEPナンバーも導入されているのですが、その選曲がまた絶妙。「No Quarter」や「Trampled Underfoot」など、キーボード主体でジョンジーの貢献が歴然とした曲を演奏することで、単なるノスタルジアに陥らないライブ・アクトを展開してくれています。しかも面白いのが「Trampled Underfoot」や「When The Levee Breaks」といった曲では、ジョンジーが歌のメロディ・ラインを奏でてみせていること。これが実に効果的で、アンコールの「Black Dog」になるとそれに合わせて観客が合唱するという、実に楽しい場面まで登場するのです。これは名古屋でも見られた光景ですが、その場面を聴くだけでも絶対に楽しめるほど!

そして「Bass ‘N’ Drums」の中では「Heartbraker」と「Dazed And Confused」のフレーズをチラリ弾いてみせるという、ジョンジー余裕のパフォーマンスぶりがお見事。名古屋と東京で繰り広げられていた高品位なライブをこれ以上は望めないほどの完璧なオーディエンス録音で収録してみせた、世界中のマニアに注目されるであろう、新鮮な音源の限定プレスCDによるリリース。もはや見過ごされてしまっていたジョンジー1999年のソロ・ライブの素晴らしさを是非とも今回のリリースで実感してください。名古屋と東京、どちらも絶対保障のパーフェクト・クオリティかつ、最高の内容で登場です。どこをとっても文句の付けようがありません。何よりも99年ジョンジー来日公演から初のプレスCDアイテムの登場という画期的なリリースです!

Disc 1(62:37)
1. Zooma 2. Goose 3. Grind 4. The Smile Of Your Shadow 5. Nosumi Blues 6. No Quarter
7. Spaghetti Junction 8. Steel Away incl. You Shook Me 9. Snake Eyes

Disc 2(58:35)
1. Acoustic Guitar Solo 2. Crack Back 3. Bass ‘N’ Drums incl. Heartbreaker & Dazed And Confused
4. B. Fingers 5. Jump Blues 6. When The Levee Breaks 7. Tidal 8. Trampled Underfoot
9. Black Dog

John Paul Jones – Bass, Mandolin Bass, Rap Steel, Acoustic Triple Neck Guitar, Keyboard
Nick Beggs – Chapman Stick Terl Bryant – Drums
Wardour-203

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.