Jackson Browne / Budokan 1980 / 4CDR

Jackson Browne / Budokan 1980 / 4CDR /Uxbridge

Translated text:

Live At Budokan, Tokyo, Japan 23rd November 1980.

Click Image To Enlarge

His masterpiece “HOLD OUT” shines first nationwide chart No. 1, and in 1980 Jackson Brown was in just the heyday. Ultra-superficial live in Japan left in such a heyday is coming.
There are two shows engraved on this work. It is a 4-pack set which set the ultra-superb audience recording of “November 23rd + 25th: 1980: Nippon Budokan” performance. First of all, let’s check the position from the tour schedule of the time.

· November 10th + 11th: Osaka Prefectural Gymnasium
· November 13: Osaka Festival Hall
· November 14: Hiroshima Postal Savings Hall
· November 16th: The Ishikawa Kenko Pension Center
· November 17th: Aichi Health Pension Center
· November 19th: Niigata City Gymnasium
· November 21: Hokkaido Industry Promotion Venue
· November 23rd + 25th: Nippon Budokan 【this work】

Over all, 10 performances. Even now it boasts a strong popularity, but it is definitely warm. The number of performances and the scale were magnificent tours. This work’s Nippon Budokan performance is highlighted among them. It is the set of the last two performances which one recording person recorded the whole.
And that sound is amazing. Realistic enthusiasm must also be realistic audience recording, but its solid core, detailed detail is suitable for calling “as if it is a sound board”. However, if you call it so, it may be rude to sound sources. The venue dressed in slightly lightly sounds colorfully the singing voice, making the performance even more glossy. It is as beautiful as an elaborately mixed official work, yet it lives up to the freshness of life as it is recorded one. Actually, it was a legendary master who made this recording. It is a person who handled countless super masterpieces representing 80s such as Stones, Eric Clapton, and Jeff Beck, and this work was made into a CD directly from its treasured original cassette. Although it is sound quality equivalent to that of the official live album, it is an elegant sound full of more realism.
Drawing with such a sound is a passion that received the whole wind of the full of winds. The set is the best selection from all the previous albums, but the axis becomes “LATE FOR THE SKY” or later. Especially the repertoire of the new work “HOLD OUT” is overwhelming, and we are showing off all songs of the album. Especially songs such as “Of Missing Persons”, “Disco Apocalypse”, “Hold Out” are valuable numbers that have hardly been played since this tour. It is just a live album that will be “live performance version HOLD OUT”.
Besides, there are also two consecutive performances at Nippon Budokan so the set is different on both days. “For Everyman” “Walking Slow” “Sleep’s Dark and Silent Gate” was played on “November 23 (Disc 1-2)”, “Rock Me On The” on November 25 (Disc 3-4) Water “” The Late Show “” Your Bright Baby Blues “is set in. This encompasses all single songs other than “Redneck Friend” and you can enjoy the stylish show which is exactly the height of the heyday.

I also encounter the ultra beautiful recording that I want to call “Official grade audience” very rarely, but that is what I have accomplished at the Nippon Budokan in 1980. It is also a face of a legendary masterpiece, but it is just a dimension that does not settle. Superb superb sound that can only be thought of as a side by side of a coincidence miracle. It is a live album where you can taste the songs of Jackson Brown at its heyday with a masterpiece rush which is extremely popular with its quality. By all means, it is a cultural heritage grade insurance that you want to experience in a non-wise manner.

Live at Budokan, Tokyo, Japan 23rd November 1980

名作『HOLD OUT』が初の全米チャートNo.1に輝き、まさに全盛期にあった1980年のジャクソン・ブラウン。そんな全盛期に残された超極上ライヴ・イン・ジャパンが登場です。
本作に刻まれているショウは2つ。「1980年11月23日+25日:日本武道館」公演の超極上オーディエンス録音をセットした4枚組です。まずは、当時のツアー日程からポジションを確認してみましょう。

・11月10日+11日:大阪府立体育館
・11月13日:大阪フェスティバルホール
・11月14日:広島郵便貯金会館
・11月16日:石川厚生年金会館
・11月17日:愛知厚生年金会館
・11月19日:新潟市体育館
・11月21日:道立産業共進会場
・11月23日+25日:日本武道館 【本作】

以上、全10公演。今なお根強い人気を誇っていますが、さすがは全盛期。公演数も規模も堂々たるツアーでした。本作の日本武道館公演は、その中でもハイライト。1人の録音家が丸ごと記録した最終2公演のセットなのです。
そして、そのサウンドこそが驚異的。現場の熱狂もリアルなオーディエンス録音には違いないのですが、そのしっかりとした芯、細やかなディテールは「まるでサウンドボード」と呼ぶに相応しい。しかし、そう呼んだのではむしろ音源に対して失礼かも知れません。ほんのりうっすらとまとった会場音響は歌声をしっとりと彩り、演奏を一層艶やかにしている。精緻にミックスされたオフィシャル作品のように美しく、それでいて一発録りだからこその生々しさまで宿っている。実は、この録音を手がけたのは伝説的な名手。ストーンズやエリック・クラプトン、ジェフ・ベックなど、80年代を代表する超名作を無数に手がけた人物であり、本作はその秘蔵オリジナル・カセットからダイレクトにCD化されたもの。公式ライヴアルバム並みのサウンド・クオリティでありながら、それ以上のリアリズムまで湛えた気品のサウンドなのです。
そんなサウンドで描かれるのが全盛の風を全身に受けた熱演。セットはそれまでの全アルバムからベスト選曲されていますが、軸となるのは『LATE FOR THE SKY』以降。特に新作『HOLD OUT』のレパートリーは圧倒的で、なんとアルバム全曲を披露しています。特に「Of Missing Persons」「Disco Apocalypse」「Hold Out」といった曲はこのツアー以降はほとんど演奏されていない貴重ナンバー。まさに「生演奏版HOLD OUT」となるライヴアルバムなのです。
しかも、日本武道館2連続公演ということもあって両日はセットが異なる。「11月23日(ディスク1-2)」では「For Everyman」「Walking Slow」「Sleep’s Dark and Silent Gate」が演奏され、「11月25日(ディスク3-4)」では「Rock Me On The Water」「The Late Show」「Your Bright Baby Blues」がセットイン。これにより「Redneck Friend」以外の全シングル曲も網羅され、まさに全盛期の粋となるショウが楽しめるのです。

ごく希に「オフィシャル級オーディエンス」と呼びたい超美録音にも出会いますが、それを1980年の日本武道館で成し遂げているとは。伝説的名手の面目躍如でもありますが、それだけでは片づかない次元です。偶然の奇跡も味方したとしか思えない超極上の絶品サウンド。そのクオリティで極めつけの名曲ラッシュと、全盛期のジャクソン・ブラウンの歌声を思う存分味わえるライヴアルバムです。ぜひ、是非とも、是が非にでもご体験いただきたい文化遺産級の銘品です。

Live at Budokan, Tokyo, Japan 23rd November 1980

Disc 1 (79:41)
1. Intro 2. The Fuse 3. For Everyman 4. Here Come Those Tears Again
5. Fountain of Sorrow 6. Call It a Loan 7. You Love the Thunder 8. Of Missing Persons
9. Walking Slow 10. Before the Deluge 11. Disco Apocalypse 12. That Girl Could Sing 13. Hold Out

Disc 2 (57:25)
1. Boulevard 2. Doctor My Eyes 3. Running on Empty 4. Sleep’s Dark and Silent Gate
5. The Pretender 6. Band Introductions 7. Hold On Hold Out 8. The Load-Out / Stay
9. Take It Easy

Live at Budokan, Tokyo, Japan 25th November 1980

Disc 3 (73:44)
1. Intro 2. Rock Me On The Water 3. The Fuse 4. Your Bright Baby Blues
5. Here Come Those Tears Again 6. Fountain of Sorrow 7. Call It a Loan
8. You Love the Thunder 9. Of Missing Persons 10. Doctor My Eyes
11. Before the Deluge 12. Disco Apocalypse

Disc 4 (68:51)
1. That Girl Could Sing 2. Hold Out 3. Boulevard 4. The Late Show 5. Running on Empty
6. The Pretender 7. Band Introductions 8. Hold On Hold Out 9. The Load-Out / Stay
10. Take It Easy

Uxbridge 858

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.