Fleetwood Mac / Boston Tusk / 2CDR

Fleetwood Mac / Boston Tusk / 2CDR / Uxbridge

Translated Text:

Live At Boston Garden, Boston, MA, USA 17th November 1979.

Click Image To Enlarge

Than North American tour due to the 1979 “Tusk”, complete recording of the Boston Garden performance of November 17, which falls on the 15th day tour in the high-quality audience recording of the finest level. New York is doing the show for the second consecutive day at Madison Square Garden, Mac side is doing the without any stage of the day off of the day just before. Sense of stability during this period performance, degree of completion of the height of the stage there is a great thing, you can listen attentively to the compelling ensemble slowly and carefully shoot the band. Taper, with Steve Hopkins continued to record a show in exquisite level sound quality in the heart of Boston than in the past, this board is also, as the level of audience recording of the time, will be located at the top definitely, It has been recorded at an amazing high-quality sound. Clear of the sound, sense of separation, and splendor of the punch is the best part, you can enjoy the show in high-quality sound not only feel truly. Since the announcement sound source was slightly pitch is higher they will has been adjusted to just. Not only there are no noisy crowd near, cheers the whole of drifting is also somewhat far-Me, anyway because the tone has been recorded near the clear and sharp sound, of the extent of falling to feel as if you are listening to the broadcast sound source name It is a recording machine. As audience recording board of the highest peak from the TUSK tour, it is a gem that are worth adding to the collection definitely. One large recommendation. It is a rarity.

★ is a review summary of beatleg magazine vol.141 (April 2012). In case you’re wondering.

With the release of two sets of epic “Tusk”, has been carried out world tour, including Japan, to September 1980, from October 1979, official live album “Fleetwood Mac Live” is basically from there are born, but here in the Boston performances of 1979 November 17, corresponding to the tour early is caught. “Fleetwood Mac Live” is real, not just those that have been recorded in concert, the only and relatives what was recorded during the sound check is included to those that have been played before, tour document rather than a live album since the specific content is strong, to taste the concert that took place on this tour realistically, still such a sound source is essential. As the recording of the same period, 11 days sound board sound source in front of the St. Louis performances – but listen in, such as “Tusk Tour 1979 1980 (Uxbridge 366)”, is also There is a set list that tour early There are also some differences, it also noted that it is playing “Do not Stop” in this performance instead of “Over & Over” in the St. Louis concert. Although there are in the audience recording, on the sound image is very close, so cheers three-dimensional feeling to come hear from the rear, is a good sound source that is drifting even atmosphere as if it were a sound board sound source. Even Contents is only the middle of the intro is missing somewhat in “Landslide”. The wonder probably those published on the Internet in February 2005 is turned based, where the speed is slightly faster, whereas the pitch was slightly higher, wherein also been fixed in it point. CD-R.

1979年「Tusk」に伴う北米ツアーより、ツアー15日目にあたる11月17日のボストン・ガーデン公演を極上レベルの高音質オーディエンス録音で完全収録。直前にニューヨークはマジソン・スクエア・ガーデンで2日連続のショウをこなしており、マック側は1日の休みも無くこの日のステージをこなしてます。この時期のパフォーマンスの安定感、ステージの完成度の高さは凄いものがあり、じっくりとバンドの放つ魅力的なアンサンブルに聞き入ることができます。テーパーは、過去よりボストンを中心に極上レベルの音質でショウを記録し続けたスティーブ・ホプキンスで、本盤もまた、当時のオーディエンス録音のレベルとしては、間違いなく最上位に位置するであろう、驚くべき高音質で収録されています。音のクリアーさ、分離感、そしてパンチの素晴らしさは圧巻で、流石と感じるしかない高品質なサウンドでショウを堪能することができます。発表された音源はややピッチが高かったのでそれらはジャストに調整してあります。近くに煩い観客がいないばかりか、全体の漂う歓声もやや遠めであり、とにかく楽音が近くクリアーかつシャープなサウンドで収録されているので、放送音源を聴いているかのような錯覚に陥る程の名録音盤です。TUSKツアーからのオーディエンス録音盤の最高峰として、間違いなくコレクションに加える価値のある逸品です。大推薦の1枚。絶品です。

★beatleg誌 vol.141(2012年4月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

2枚組の大作『Tusk』のリリースに伴い、1979年10月から1980年9月にかけて日本を含むワールド・ツアーが行われており、オフィシャル・ライヴ盤『Fleetwood Mac Live』は基本的にそこから生まれているが、ここにはツアー序盤にあたる1979年11月17日のボストン公演が捕えられている。『Fleetwood Mac Live』は実際のコンサートで録音されたものばかりでなく、サウンドチェック時に録音されたものや身内だけを前に演奏されたものまで含まれており、ライヴ・アルバムというよりもツアー・ドキュメント的な内容が強いので、このツアーで行われたコンサートをリアルに味わうには、やはりこのような音源が必要不可欠となる。同時期の録音として、11日前のセント・ルイス公演のサウンドボード音源が『Tusk Tour 1979 – 1980 (Uxbridge 366)』などで聴けるが、ツアー序盤ということもありセットリストには若干の違いもあり、セント・ルイス公演の「Over & Over」の代わりにこの公演では「Don’t Stop」が演奏されていることにも注目だ。オーディエンス録音ではあるものの、音像は非常に近い上、歓声がその後方から聴こえて来るような立体感なので、まるでサウンドボード音源であるかのような雰囲気すら漂っている優良音源である。収録内容としても「Landslide」においてイントロの途中が若干欠落しているだけである。おそらく昨年2月にネット上で公開されたものが元になっているのだろうが、そこではスピードがやや速く、ピッチが若干高くなっていたのに対して、ここでは修正されていることもポイントだ。CD-R。

Disc 1
1. Intro. 2. Say You Love Me 3. The Chain 4. Dreams 5. Not That Funny 6. Rhiannon
7. Don’t Stop 8. Oh Well 9. Sara 10. What Makes You Think You’re The One 11. Oh Daddy
12. Save Me A Place 13. Landslide

Disc 2
1. Tusk 2. Angel 3. You Make Loving Fun 4. I’m So Afraid 5. World Turning 6. Go Your Own Way
7. Sisters Of The Moon 8. Blue Letter 9. Songbird

Christine McVie – Keyboards, Vocals John McVie – Bass Stevie Nicks – Vocals
Mick Fleetwood – Drums Lindsey Buckingham – Guitar, Vocals

Uxbridge 429

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.