Def Leppard / Sheffield 1992 / 1DVDR

Def Leppard / Sheffield 1992 / 1DVDR / non label

Live at Sheffield Arena, Sheffield, UK 24th June 1992 (Synched with SBD)

Click image to enlarge

This work is a masterpiece video of audience shots covered with sound board sound in the “ADRENALIZE” era!
The live included in this work is “June 24, 1992”. Live in their hometown of Sheffield. At that time, “7-DAY WEEKEND TOUR 1992-1993” started on May 19th after the warm-up in April, and this day is the 17th performance. You can fully enjoy the performance that the band has just warmed up and the combination has become perfect.
The taste of this work is, after all, high quality specifications that combine audience video with sound board audio. When I play it, I’m worried about the shaking screen of the handy camera at that time, but it also becomes stable and easy to see from around the second song “Tear It Down”. Zoom is also used a lot, and you can see the members entwined here and there as you run around the 360-degree stage with the artwork of “ADRENALIZE”. The climax scene where the lighting system and drum riser that appear in “Rocket” rise is perfect. Above all, there is no distortion or noise, and the master freshness with vivid colors is wonderful!
The sound of the sound board is more than the visual beauty. Of course, the sound board is also a pinch, but the sound of this work is the pin. It’s a perfect mix that can be released officially, and even the audio alone makes it a superb live album. And the strange thing is the sense of presence. The musical tone is definitely a direct sound board, but there are cheers and applause up close, and in a relatively quiet scene such as an MC or a guitar solo, you can feel the scale of a large venue. Is it mixed with the audience microphone or matrixed with the audience recording instead of completely replacing it with the sound board sound? I don’t know the details, but it is a super-superb musical sound, but it is directly connected to the table. It has nothing to do with the whiteness that tends to occur in Japan. It may be better to call this work a “live album with a scene of the scene” rather than a “soundboard audio audience shot”.
The DEF LEPPARD show projected with that quality is wonderful. Except for the acoustic “Bringin’On The Heartbreak” and the instrumental “SMC” in the first half, the Greatest Hits are 4 or 5 songs each from 3 golden pieces of “PYROMANIA”, “HYSTERIA” and “ADRENALIZE”. These three pieces are still the core of the set list, but it is a show that will showcase such masterpieces with the potential at the time of creation. It is Joe Elliott’s MC that the mood at that time appears especially. Before his guitar solo time, he weptly said he had lost Steve Clark and shouted, “Introducing a new friend, Vivian Campbell!”

A masterpiece video that spells out the live performance where the golden set list has just been completed, from the perspective of the audience with the finest sound board. It is a piece full of nuances unique to the golden age.

本作は「ADRENALIZE」時代、オーディエンス・ショットにサウンドボード音声を被せた傑作映像です!
 本作に収められたライヴは「1992年6月24日」。彼らの故郷、シェフィールドでのライヴです。当時の“7-DAY WEEKEND TOUR 1992-1993”は、4月のウォームアップの後、本編が5月19日から始まり、この日は17公演目。バンドもちょうど暖まってコンビネーションもこなれてきたパフォーマンスが存分に楽しめます。
 本作の旨みは、何と言ってもオーディエンス映像にサウンドボード音声を組み合わせたハイクオリティ仕様。再生すると、当時のハンディカメラによる揺れた画面に不安になりますが、それも2曲目「Tear It Down」辺りからグッと安定してきて見やすくなってきます。ズームも多用されており、「ADRENALIZE」のアートワークが描かれた360度ステージを駆け回り、あちこちで絡むメンバーの様子が手に取るように分かります。「Rocket」で登場するライティングシステムやドラムライザーが上昇するクライマックスシーンもばっちり。なにより歪みもノイズもなく、発色も鮮やかなマスター鮮度が素晴らしい!
 その映像美以上なのが、サウンドボードの音声。もちろん、サウンドボードでもピンキリではあるのですが、本作のサウンドはピンの方。オフィシャル・リリースしても問題ないほど完璧なミックスで、音声だけでも極上のライヴアルバムになるほどです。そして、不思議なのが臨場感。楽音は間違いなくダイレクトなサウンドボードなのですが、間近にも歓声や拍手があり、MCやギターソロなど比較的静かなシーンでは広い会場のスケール感も感じられる。完全にサウンドボード音声に入れ替えているのではなく、客席マイクとミックスしているのか、オーディエンス録音とマトリックスしているのか……詳細は分かりませんが、超・極上の楽音でありながら、卓直結にありがちな白々しさとも無縁。本作は「サウンドボード音声のオーディエンスショット」というより、「現場の光景つきのライヴアルバム」と言った方が良いかもしれません。
 そのクオリティで映し出されるDEF LEPPARDのショウこそが素晴らしい。前半がアコースティックの「Bringin’ On The Heartbreak」とインストの「SMC」以外は、「PYROMANIA」「HYSTERIA」「ADRENALIZE」の黄金3枚から4・5曲ずつのグレイテスト・ヒッツ。この3枚は、現在でもセットリストの中核ではありますが、そんな名曲群を、創り上げた当時のポテンシャルで披露していくショウなのです。そんな当時のムードが殊更現れるのが、ジョー・エリオットのMC。ギターのソロタイムの前には、スティーヴ・クラークを失ったことを涙ぐみながら語り、「新しい友人を紹介するよ、ヴィヴィアン・キャンベル!」と叫びます。
 
 黄金のセットリストが完成したばかりのライヴを、極上サウンドボードと現場の客席目線で綴る傑作映像。まさに黄金期ならではのニュアンスがたっぷりと詰まった1枚です。
 
1. Stagefright 2. Tear It Down 3. Women 4. Too Late For Love 5. Hysteria 6. Make Love Like A Man
7. Phil Collen Guitar Solo 8. White Lightning 9. Foolin’ 10. Animal 11. Vivian Campbell Solo
12. Gods Of War 13. Rocket 14. SMC 15. Bringin’ On The Heartbreak
16. Have You Ever Needed Someone So Bad 17. Photograph
 
Joe Elliott – Lead Vocals Phil Collen – Guitar & Vocals Vivian Campbell – Guitar & Vocals
Rick Savage – Bass & Vocals Rick Allen – Drums
Non label

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.