Camel / Moonmadness In Encinitas / 1CDR

Camel / Moonmadness In Encinitas / 1CDR / Non label

Translated text:

Live At La [aloma Theatre, Encinitas, CA USA 18th June 1976.

camel-moonmadness-encinitas1

Click Image To Enlarge

camel-moonmadness-encinitas2

1976, from the Camel his second American tour, recorded in ultra-high-quality audience recording of startle as that time the Encinitas, CA concert June 18. Previous work “THE SNOW GOOSE IN LONDON” “MOONMADNESS IN SAN FRANCISCO” was recorded the sound board sound source in the same period that came with the (June 23, San Francisco performances) excellent fan of the early tour that took place in front of the must listen sound source. To say that the audience recording, has been recorded in the clear sound of the more unusual as those of this era, thick sound is a thick clear, the previous SF performances sound source as well, would be to attract fans . 72 minutes recording of all 12 songs. Beginning, recorded from the San Francisco performances sound source accrued Song Within A Song. You can enjoy the configuration of the live more realistic. Originally, but the sound quality is good, seems to be the B-side of the tape change, the sound quality from the Chord Change starting at cut-in will be even better. That the analog noise is scattered, but there is a negative point, such that the last of Lady Fantasy late resulting in a regrettably fade in 14 minutes 19 seconds, the sound quality in this era, the good of the freshness of the sound Soi exceptional. Is the same content as in 10 years ago, had been released from the Sirene label “American Tour 1976 Day One”, even if re-listen again, it has been recorded in the surprise of quality, very realistic and clear the live of Camel best of the era you can enjoy a sound.

★ is a review summary of beatleg magazine vol.47 (issue June 2004). In case you’re wondering.

Speaking Camel our stereotypes that their lyricism and beautiful melody is completely powerful performance to overturn are deployed. Good drum sound of the missing in the tight of Andy Ward, would be overwhelmed by the delicate technique and volume,. But when all is said and done, expressive power that used many vendors of Peter Bardens rich mini-Moog, elegant Sorina twist the phase shift, the organ and press Guigui in force, there is one of the most attractive of the heyday Camel the the kite, we will everyone is convinced, whether the elements that are lacking in recent years of the Camel of Latimer subject was what, this sound source is us to clarity.

1976年、キャメル2度目のアメリカンツアーより、6月18日のカリフォルニア州エンシニタス公演を当時としては驚愕の超高音質オーディエンス録音で収録。前作「THE SNOW GOOSE IN LONDON」に付属していた同時期のサウンドボード音源を収録した「MOONMADNESS IN SAN FRANCISCO」(6月23日、サンフランシスコ公演)の手前に行われたツアー初頭の優良・ファン必聴音源。オーディエンス録音と言っても、この時代のものとしては異例なほどのクリアーなサウンドで収録されており、太くクリアーで肉厚なサウンドは、先のSF公演音源同様に、ファンを魅了することでしょう。全12曲の72分収録。冒頭、サンフランシスコ公演音源未収のSong Within A Songから収録。ライヴの構成をよりリアルに楽しむことが出来ます。元々音質は良好ですが、テープチェンジのB面と思われる、カットインでスタートするChord Changeから音質はさらに良くなります。アナログノイズが散見されること、ラストのLady Fantasy終盤が14分19秒で惜しくもフェイドアウトしてしまうこと等のマイナス点はありますが、この時代にこの音質、そいて音の鮮度の良さは別格。10年前にSireneレーベルからリリースされていた「American Tour 1976 Day One」と同じ内容ですが、改めて聴き直しても、驚きのクオリティで収録されており、キャメル最良の時代のライヴを実にリアルかつクリアーなサウンドで楽しむことができます。

★beatleg誌 vol.47(2004年6月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

Camelと言えばその抒情性と美しいメロディという我々の固定観念を完全に覆すパワフルな演奏が展開される。Andy Wardのタイトで抜けの良いドラムの音色、繊細なテクニック、そして音量に圧倒されるだろう。しかし何と言っても、Peter Bardensのベンダーを多用した表現力豊かなミニ・ムーグ、フェイズシフトを効かせた優雅なソリーナ、力でグイグイ押していくオルガンが、全盛期Camelの最大の魅力の一つであったこをは、誰しもが納得するであろうし、Latimer主体の近年のCamelに欠けている要素が何だったのか、この音源が明快にしてくれる。

(71:45)
1. Song Within A Song 2. The Great Marsh 3. Rhayader 4. Rhayader Goes To Town 5. Air Born
6. Chord Change 7. Nimrodel/The Procession/The White Rider 8. Mystic Queen 9. Lunar Sea
10. Preparation 11. Dunkirk 12. Lady Fantasy

Andrew Latimer – Guitars, Flute, Vocals Peter Bardens – Keyboards
Andy Ward – Drums, Percussions Doug Ferguson – Bass

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.