Beatles / With The Beatles DR Ebbetts Stereo Remix / 1CDR

Beatles / With The Beatles DR Ebbetts Stereo Remix / 1CDR / Non label

Translated Text:

With The Beatles DR Ebbetts Stereo Remix

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As mentioned in the introduction of the “RUBBER SOUL” center mix, male Dr.Ebbetts of fans and labels who played an active part in the 2000s is not limited to the careful CD conversion (LP-R) of LP, original stereo · We have also published some mixes. One of them was “RUBBER SOUL”, but I also tried the center mix of Beatles’ first album “PLEASE PLEASE ME”, which was released as a gift in the past. And this week’s gift will be the center mix of the second album “WITH THE BEATLES”. Since these early two albums were recorded with a two-track stereo recorder, it is practically impossible to make a mix with vocals arranged at the center. It was the Dr.Ebbetts version that I managed to build it in the beginning of the 21st century.
Although it seems that there are also many people asked at the previous gift, the center mix of “PLEASE PLEASE ~” combined with the original recording state and the limits of the sound source software at the time combined saw an unnatural finish anywhere It was. When trying to bring a vocal part to the center, the entire sound image is likely to be monauralized. Because of that, the phenomenon that the stereo feel suddenly spreads when it comes to the performance part is also unnatural.
Dr. Ebbetts would have refused this finish. In “WITH THE BEATLES” it is a dreadful finish that tried to relax monauralization as much as possible. Especially when you listen to the songs that continue to clap on the right channel such as “Roll Over Beethove” or “Hold Me Tight”, it does not get sucked into the middle with the vocals but still keeps ringing on the right side This is also dangerous.
It is the fact that it is the limit to change the stereo position of 2-track stereo, although it can not deny the danger that it is likely to be monaural depending on the song. Still the whole finish is surely more than the center mix of “PLEASE PLEASE ME”, and may not be surprised that the center feeling so far could be produced using the music software of the early 2000s. This is also a remix version of unique fan making that you can enjoy plenty of effects with listening with headphones.

 

今回の「RUBBER SOUL」センターミックスの紹介文で触れたように、2000年代に活躍したファン・レーベルの雄Dr.EbbettsはLPの丁寧なCD化(CD-R)に留まらず、独自のステレオ・ミックスもいくつか発表しています。その一つが例の「RUBBER SOUL」だったのですが、この他にビートルズのファースト・アルバム「PLEASE PLEASE ME」のセンターミックスも試みていて、それは過去にギフトとしてリリース済でした。そして今週のギフトとして登場するのがセカンド・アルバム「WITH THE BEATLES」のセンターミックス。これら初期二枚のアルバムは2トラックのステレオ・レコーダーで録音されたことから、ボーカルをセンターに配置したミックスを作るのは実質的に不可能。それを21世紀初頭に何とかして作り上げていたのがDr.Ebbettsバージョンでした。
先のギフトにて聞かれた方も多いかと思われますが、「PLEASE PLEASE~」のセンターミックスは元の録音状態と当時の音源ソフトの限界が相まって、随所で不自然な仕上がりが見受けられました。ボーカル・パートをセンターに寄せようとすると音像全体がモノラル化しそうになってしまうのです。そのせいで演奏パートになると急にステレオ感が広がるという現象もまた不自然極まりない。
Dr.Ebbettsはこの仕上がりを反省したのでしょう。「WITH THE BEATLES」においてはモノラル化を極力緩和させようとした涙ぐましい仕上がりとなっています。特に「Roll Over Beethove」や「Hold Me Tight」といった右チャンネルで手拍子が鳴り続ける曲を聞くと、それもボーカルと一緒に真ん中へ吸い寄せられてしまうのではなく、まだ右側で鳴り続けているのがこれまた涙ぐましい。
もっとも曲によってはモノラル化してしまいそうな危うさも否めず、それが2トラック・ステレオの定位を変える限界なのは事実。それでも全体の仕上がりは確実に「PLEASE PLEASE ME」のセンターミックス以上であり、2000年代前半の音楽ソフトを使ってここまでのセンター感を演出できたことに驚かされるのではないでしょうか。これもまたヘッドフォンで聞くとその効果がたっぷりと楽しめるユニークなファン制作のリミックス・バージョンです。

(33:27)
01. It Won’t Be Long 02. All I’ve Got to Do 03. All My Loving 04. Don’t Bother Me 05. Little Child
06. Till There Was You 07. Please Mister Postman 08. Roll Over Beethoven 09. Hold Me Tight
10. You Really Got a Hold on Me 11. I Wanna Be Your Man 12. Devil in Her Heart
13. Not a Second Time 14. Money (That’s What I Want)

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