Beatles / Let It Be Original Session + Reel Masters / 2CD

Beatles / Let It Be Original Session + Reel Masters / 2CD / Digital Archive Promotion

Real Naked Stereo Masters And Stereo Remix And Remixes .US Stereo And UK Mono Reel To Reel Tapes.

Click Image To Enlarge

Album “Let It Be” “Original Session Masters” The first real naked complete reproduction album with the latest remastered original session sound source!

“Let It Be” was released as the last Beatles album in May 1970. At the beginning of March 1969, the production was promoted as “Get Back”, but the album “Abbey Road” was released earlier as the recording time, and finally overdubbed and replaced by Phil Spector’s production. After the twists and turns of being released in 1970, a new remix version of this album was released as “original sound” in 2003 “Let It Be … Naked”. However, in reality, due to remixing, there were re-editing with multiple sound sources and editing different from the actual original sound source, so the finish was not necessarily naked, but this time the naked “original sound” is not overdubbed or processed from the session master sound source. Completely reproduced in its original state. In the first half, it is recorded as “Real Naked Stereo Masters” in the order of songs according to the original album. “Across the Universe” and “I Me Mine” are also sound sources from the get back session. The original Nagra tape is a monaural sound source and the beep sound for video is a master, but this time A / B Rolls Multiple tapes and other restoration work such as fine noise removal are performed, and vocals and instruments are completely separated by track from monaural by the latest remastering, making it a genuine “real naked” album with unprecedented high sound quality. It is finished. In the second half, the original album was reconstructed based on the remastered sound source by Ron Farmek, who was in charge of remastering the 1992 movie version “Let It Be” as “Remix and Remasters”. “Across the Universe” and “I Me Mine” are also Glyn Johns and John Barrett mixes, and the remix work has been added compared to the unedited first half. This time, if you compare these two versions and the official album by listening to the edited contents, stereo mix, and the texture of the sound by remastering, you can see the difference and it can be said that it is an interesting reference for sound source research. This is the latest editorial collector’s edition of 2020 that you can enjoy as a new alternate version of the 50th anniversary album “Let It Be”!

アルバム『レット・イット・ビー』”オリジナル・セッション・マスターズ”最新リマスターのオリジナル・セッション音源によるリアル・ネイキッドな完全再現アルバム初登場!

1970年5月ビートルズ最後のアルバムとしてリリースされた『レット・イット・ビー』。1969年3月当初は『ゲット・バック』として制作が進められたものの録音時期としては後になるアルバム『アビイ・ロード』が先にリリースされ最終的にフィル・スペクターのプロデュースによってオーバーダブや差し替えが行われ1970年発売に至るという紆余曲折を経たこのアルバムは2003年『レット・イット・ビー…ネイキッド』で”本来の音”として新たなリミックス盤もリリースされました。ただ実際はリミックスにより複数音源による再編集や実際の元音源とは異なる編集もあり必ずしもネイキッドではない仕上がりでしたが今回はそのネイキッドな”本来の音”をセッション・マスター音源からオーバーダブや加工のない素の状態で完全再現。前半には”リアル・ネイキッド・ステレオ・マスターズ”としてオリジナル・アルバムに準じた曲順で収録。「アクロス・ザ・ユニバース」「アイ・ミー・マイン」もゲット・バック・セッションからの音源で元となるナグラ・テープはモノラル音源のうえ映像用のビープ音が邪魔するマスターですが今回A/Bロール複数のテープはじめ細かなノイズ除去等のリストア作業が施され最新リマスターによるモノラルからボーカルや楽器をトラック別に完全分離したリアル・ステレオ化によってかつてない高音質による真正”リアル・ネイキッド”なアルバムに仕上げられています。後半には”リミックス・アンド・リマスターズ”として92年映画版『レット・イット・ビー』のリマスターを担当したロン・ファーマネクによるリマスター音源を元にオリジナル・アルバムを再構築。「アクロス・ザ・ユニバース」「アイ・ミー・マイン」もグリン・ジョンズ、ジョン・バレット・ミックスとなり未編集の前半に比べよりリミックス作業が加えられた仕上がりです。今回この2つのバージョンさらに公式アルバムをそれぞれの編集内容やステレオ・ミックスやリマスターによる音の質感等を聞き比べるとその違いがそれぞれ判り音源研究として興味深いリファレンスといえるでしょう。50周年を迎えたアルバム『レット・イット・ビー』の新たなオルタネイト・バージョンとして楽しめる2020年最新編集コレクターズ・エディションです!

ORIGINAL SESSIONS REAL NAKED STEREO MASTERS
1. TWO OF US (31 January 1969)
2. DIG A PONY (30 January 1969)
3. ACROSS THE UNIVERSE (7 January 1969)
4. I ME MINE (3 January 1970)
5. DIG IT (26 January 1969)
6. LET IT BE (31 January 1969)
7. MAGGIE MAE (24 January 1969)
8. I’VE GOT A FEELING (Take 2 – 30 January 1969)
9. ONE AFTER 909 (Take 2 – 30 January 1969)
10. THE LONG AND WINDING ROAD (26 January 1969)
11. FOR YOU BLUE (25 January 1969)
12. GET BACK (27 January 1969)
ORIGINAL SESSIONS STEREO REMIX AND REMASTERS
13. TWO OF US (Ron Furmanek Mix)
14. DIG A PONY (Ron Furmanek Mix)
15. ACROSS THE UNIVERSE (4 February 1968 / Glyn Johns Mix)
16. I ME MINE (3 January 1970 / John Barrett Mix)
17. DIG IT (Long Edit – Ron Furmanek Mix)
18. LET IT BE (Ron Furmanek Mix)
19. MAGGIE MAE (Ron Furmanek Mix)
20. I’VE GOT A FEELING (Ron Furmanek Mix)
21. ONE AFTER 909 (Ron Furmanek Mix)
22. THE LONG AND WINDING ROAD (Ron Furmanek Mix)
23. FOR YOU BLUE (Ron Furmanek Mix)
24. GET BACK (Ron Furmanek Mix)

Original Compiled and Remastered by DAP

———————

Beatles / Let It Be Original Reel Masters / 1CD / Digital Archives Promotion

Album “Let It Be” “Original Reel Masters” Complete recording of two versions of US original stereo and British original monaural sound source, which is the ultimate analog master!

“Let It Be” was released as the last Beatles album in May 1970. At that time, the transition from monaural to stereo, which was the mainstream in the 1960s, progressed, and the Beatles records “Abbey Road” and “Let It Be” were not released in monaural, but only in stereo. Under such circumstances, non-record reel-to-reel tapes (open reels in Japanese name) are also on sale in various countries, and in the UK, monaural is also on sale at the same time as stereo. At that time, vinyl records were the mainstream, and even now, reel tapes that have no playback equipment other than some audiophiles are rarely distributed, and due to their rarity, reel tapes that are sold at high prices at auctions are directly transferred. Made into a CD. Both the stereo sound source of US AMPEX and the monaural sound source of UK EMI are recorded. Although it is now officially remastered on CD, you can enjoy the straight sound texture unique to the original analog sound source at that time. The British monaural sound source, which is said to have no difference in mix just by folding down the stereo, is also valuable as an official tape sound source that is not a record board, and the song order is also recorded differently from the usual, which is also noteworthy as a collector’s item. This time, the original tape sound source has been newly digitized, and it is recorded with the highest quality at the moment by restoration work only for removing hiss noise. The jacket and inner are also equipped with actual backside photos of the US and UK. It is a title that cannot be overlooked as a collector’s item of the last album “Let It Be”! !!

アルバム『レット・イット・ビー』”オリジナル・リール・マスターズ”究極のアナログ・マスターである貴重なオープンリール音源を米国オリジナル・ステレオ&英国オリジナル・モノラルの2バージョン完全収録!

1970年5月ビートルズ最後のアルバムとしてリリースされた『レット・イット・ビー』。当時は60年代主流だったモノラルからステレオへの移行が進みビートルズのレコードも『アビイ・ロード』と『レット・イット・ビー』はモノラルの発売はなくステレオのみがリリースされました。そうした中でレコードではないリール・トゥ・リール・テープ(日本呼称ではオープン・リール)も各国で発売されており英国ではステレオと同時にモノラルも発売されています。当時もレコード盤が主流であり今でも一部のオーディオ・マニア以外再生機器がないリール・テープは流通が少なくその希少性からレア・アイテムとしてオークションでも高値取引されているリール・テープをダイレクト・トランスファーでCD化。米国AMPEXのステレオ音源と英国EMIのモノラル音源の両方を収録しています。現在では公式リマスターでCD化されているものの当時のオリジナル・アナログ音源ならではのストレートな音の質感を楽しめます。ステレオをフォールド・ダウンしただけでミックス違いのないと言われる英国モノラル音源もレコード盤起こしではない公式テープ音源として貴重で曲順も通常と異なって収録されている点でもコレクターズ・アイテムとして注目です。今回新たにオリジナル・テープ音源をデジタル化しておりヒスノイズ除去のみのリストア作業で現時点で最高のクオリティで収録しています。ジャケ・インナーには実際の米国英国それぞれ実物のバックサイド写真も搭載。最後のアルバム『レット・イット・ビー』のコレクターズ・アイテムとして見逃せないタイトルです!!

US STEREO AMPEX REEL-TO-REEL TAPE L-3401
1. TWO OF US
2. DIG A PONY
3. ACROSS THE UNIVERSE
4. I ME MINE
5. DIG IT
6. LET IT BE
7. MAGGIE MAE
8. I’VE GOT A FEELING
9. ONE AFTER 909
10. THE LONG AND WINDING ROAD
11. FOR YOU BLUE
12. GET BACK
UK MONO APPLE EMI REEL-TO-REEL TAPE TA-PMC7096
13. TWO OF US
14. I ME MINE
15. ONE AFTER 909
16. ACROSS THE UNIVERSE
17. DIG IT
18. LET IT BE
19. MAGGIE MAE
20. DIG A PONY
21. THE LONG AND WINDING ROAD
22. I’VE GOT A FEELING
23. FOR YOU BLUE
24. GET BACK

Original Compiled and Remastered by DAP”

Digital Archives Promotion. DAP-B055

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.