Beatles / Beatles For Sale 2022 Stereo Remix / 1CD

Beatles / Beatles For Sale 2022 Stereo Remix / 1CD/ No Label

Beatles For Sale 2022 Stereo Remix

Click Image To Enlarge

The Beatles’ 4th album “BEATLES FOR SALE” was the second album using a 4-track recorder, so it was summarized into a richer sound, but it was the timing when stereo playback finally began to spread. From there, there was a feeling that the mix emphasized the separation of the instruments on the left and right to show its effectiveness.
Although it was possible to include far more sounds than the two tracks of 1963, the number of tracks was still four, so some instruments were recorded together on one track, especially the rhythm section. As for , there was a tendency to be pushed into the left side in this album after being lumped together.
It was Lord Reith’s “BEATLES FOR SALE: STEREO REMIX REVISED EDITION” that focused on that, but his version concentrates on extracting the rhythm section from the left side and moving it to the center. When it came to the opening “No Reply”, it seemed that the clapping that appeared in the middle of the song was moved to the center.

In that respect, Prof. Stoned made a new remix using 2022 technology, but basically this time, the rhythm section was pulled out from the left and moved to the center. However, the technique unique to him, which was finished in a more natural position change than the Lord Reith version, is also clear here, and when listening with headphones, the natural finish is wonderful.
For example, Paul’s base in “I’m A Loser” not only moved to the middle, but the sound was also clear and wonderful. Furthermore, in “Mr Moonlight”, Ringo’s drum has moved to the middle, making it possible to feel the power of his playing like never before.
Also, “I Don’t Want To Spoil The Party”, which was a typical example of the extreme stereo mix of separation in “BEATLES FOR SALE”, has been reborn as a natural stereo image from the intro, and the apple drum It is fresh that is pushed out clearly here as well. It is easy to understand that this area was made with a different approach from the Lord Reith version even in the extraction work of the same rhythm section.

In the previously released “PLEASE PLEASE ME 2022 STEREO REMIX”, Prof. Stoned demixed the mono single version of the album title song in stereo instead of the normal stereo version and incorporated it into the album. However, this time, they took a bold approach with “Eight Days A Week”. He didn’t seem to like the fade-in intro of the original song, so here he adopted the version that was played at the ending of the movie “EIGHT DAYS A WEEK” where the intro starts at full volume instead. Also, the mix itself is a version that has been remade for the movie, and that is one of the reasons for adopting the refined finish.
Such bold yet fresh edits can also be said to be Prof. Stoned’s sensibility, and indeed, they fit seamlessly into his remixes of other songs. Compared to the “1+” version, which was also remixed again, the new mix of the movie is sophisticated, and I can understand well the feeling that Prof. Stoned pushed to omit the conventional fade-in intro version here. increase.
And regarding the non-album group recorded as a bonus, his unique sense explodes. In the original stereo, the sound of the maracas was so strong that it could be said that the sound of the maracas stood out badly. Excellent again. Still, both the album itself and the bonus have a natural and thick sound unique to Prof. Stoned. This is another spectacular finish!

ザ・ビートルズ四枚目のアルバム「BEATLES FOR SALE」は4トラック・レコーダーを使って二作目ということでさらに豊かなサウンドへとまとめられましたが、いよいよステレオ再生が普及し始めたタイミングということから、その効用を知らしめるべく左右で楽器の分離感がより強調されたミックスへと仕上げられた感がありました。
1963年までの2トラックよりもはるかに多くの音を盛り込めるようになった反面、それでもまだトラック数が4であったことから、いくつかの楽器は一つのトラックにまとめて録音され、中でもリズム隊に関しては一緒くたにされた挙句、本アルバムでは左側に押し込められたきらいがあったのです。
そこを着目したのがLord Reith作の「BEATLES FOR SALE: STEREO REMIX REVISED EDITION」だった訳ですが、彼のバージョンはリズム隊を左側から抜き出してセンターへと移動させることに集中。オープニングの「No Reply」に至っては曲の中間で登場した手拍子までセンターに移すという念の入れようでした。

その点Prof. Stonedが2022年のテクノロジーを駆使して作ってくれた新たリミックスですが、基本的には今回もリズム隊を左から抜き出してセンターへと移動。ですがLord Reith版よりもさらに自然な位置替えに仕上げられた彼ならではの技がここでも冴え渡っており、ヘッドフォンで聞いてみると実に自然な仕上がりがお見事。
例えば「I’m A Loser」におけるポールのベースは真ん中に移動してみせただけでなく、音の粒立ちもクッキリしていて素晴らしい。さらに「Mr Moonlight」ではリンゴのドラムが真ん中に移ったことで今までにない彼のプレイの迫力が感じられるようになりました。
また「BEATLES FOR SALE」における分離の極端なステレオ・ミックスの典型といえた「I Don’t Want To Spoil The Party」はイントロからして自然なステレオ・イメージへと生まれ変わっており、なおかつリンゴのドラムがここでもクリアーに押し出されているのが新鮮。この辺りは同じリズム隊の抜き出し作業においてもLord Reith版とはまた違ったアプローチで作られていたことがよく解るというもの。

前回リリースされた「PLEASE PLEASE ME 2022 STEREO REMIX」においてProf. Stonedがアルバムタイトル曲を通常のステレオ・バージョンの代わりにモノ・シングル・バージョンをデミックスでステレオ化させた上でアルバムに組み込むという大胆な編集をみせていましたが、今回は「Eight Days A Week」において大胆なアプローチを敢行。彼は原曲のフェイドインするイントロを好まなかったようで、ここではイントロがフル・ボリュームで始まる映画「EIGHT DAYS A WEEK」のエンディングで流されたバージョンを代わりに採用したのです。またミックス自体も映画用に改めて作られたバージョンであり、その垢抜けた仕上がりも採用した一因かと。
こうした大胆だが新鮮な編集もProf. Stonedらしいセンスと言え、なるほど彼が作った他の曲のリミックスの中にも違和感なくしっかり溶け込んでいる。同じく改めてリミックスが施されていた「1+」バージョンと比べても映画の新ミックスは垢抜けており、ここでProf. Stonedが従来のフェイドインするイントロのバージョンを省いてまで推した気持ちがよく解ります。
そしてボーナスとして収録されたアルバム未収録群に関しても、彼ならではのセンスが炸裂。オリジナルのステレオではマラカスの音が悪目立ちと言っていいほど存在感のあった「She’s A Woman」において、それを抑えたバランスに整えた上でリズム隊をセンターに移すという仕上がりがこれまた抜群。それでいてアルバム本体、ボーナス共にProf. Stonedならではの自然で厚みのある音がまた冴え渡っている。こちらもまた圧巻の仕上がりです!

 

(42:03)
01. No Reply
02. I’m a Loser
03. Baby’s in Black
04. Rock and Roll Music
05. I’ll Follow the Sun
06. Mr. Moonlight
07. Kansas City/Hey-Hey-Hey-Hey!
08. Eight Days a Week
09. Words of Love
10. Honey Don’t
11. Every Little Thing
12. I Don’t Want to Spoil the Party
13. What You’re Doing
14. Everybody’s Trying to Be My Baby

Bonus:
15. I Feel Fine
16. She’s a Woman
17. Leave My Kitten Alone

No Label

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.