Yngwie Malmsteen Rising Force / Unleash The Fury / 1DVDR

Yngwie Malmsteen Rising Force / Unleash The Fury / 1DVDR / Non Label

Nichon Koseinenkin Kaikan, Tokyo, Japan 15th December 2005. NTSC

Click Image To Enlarge

Translated text:

Duggy / White era when official live images were not left. The best image that clears up the disappointment at once is a gift release decision. In this work is “December 15, 2005: Japan Youth Center” performance. This week, the masterpiece press 2CD “OSAKA 2002 (ZODIAC 234)” of “ATTACK !! TOUR” is released, but this work is the next in “UNLEASH THE FURY TOUR” live in Japan. Let’s start with checking the schedule by example.

· December 12th: CLUB DIAMOND HALL
· December 13: Namba Hatch
· December 14th: Tokyo Kokenkin Kinenkan
· December 15: Nippon Youth Center 【this work】

It was a tour that was compact from the last time it was nine performances, but this is the final day of the performance of this young man in the Japan Youth Hall.
The biggest point of such work is the quality that can be utmost finished. Anyway, it has good image quality and sound quality. It’s too good! First of all I am amazed at the angle. Although it is understood from the opening scene that it is the 2nd floor seat in front of the stage, when zooming to Guy and Yngwie from there, last, only Ygweve will occupy on the screen. Occasionally, one arm of the first row hosting guests may look chilly at the feet of Yngwie, but all except Yebwire, Yngwie, Yngwie. Even Dougy is not in the eye and does not draw. I keep pursuing Yngwie with daringness. It is exactly the “Chasing Yngwie” angle.
Of course, Yngwie is a man who runs crazy at the stages with intense action. The next thing to be surprised is that it is a violently and steady screen while keeping track of Yngwie. While shaking violently right and left while keeping his waist up, it is hard to see because he does not remove Yngwie from the middle of the screen. Not only do you keep tracking with this much zooming, but also do not cause camera shake …
The image quality which expresses such a scene is also surprised. Although it will be the picture of 12 years ago, super high quality digital picture quality which is not so much even with the latest equipment. The beauty is sufficient as one angle of pro shot. The sound is as beautiful as the picture quality, and I will forget to forget the audience shot.
The show drawn with such quality is also wonderful. From the new work “UNLEASH THE FURY”, there are 6 famous songs in Instrument, although it is a discreet balance for 6 songs and Yngwie. It affects the influence of participating in the G3 tour in 2003, this instrument is also crispy and it really fun to beat. Of course, famous songs of famous songs are also played and Dougy will let you listen to a splendid work person (from the outside: haha).

Anyway, it is a superb quality. And “Chasing Yngwie”. To be honest, I also wanted to see more of Dougy, but this thoroughly Yngwie! The angle is really “like”. Along with press CD’s classic live “OSAKA 2002”, super superb item that represents live in Japan in the Duggy era. Please, enjoy plenty.

公式ライヴ映像が残されなかったドゥギー・ホワイト時代。その悔しさを一気に晴らす極上映像がギフト・リリース決定です。本作に収められているのは「2005年12月15日:日本青年館」公演。今週は“ATTACK!! TOUR”の傑作プレス2CD『OSAKA 2002(ZODIAC 234)』がリリースされますが、本作はその次となる“UNLEASH THE FURY TOUR”のライヴ・イン・ジャパンです。例によって日程の確認から始めましょう。

・12月12日:CLUB DIAMOND HALL
・12月13日:なんばHatch
・12月14日:東京厚生年金会館
・12月15日:日本青年館 【本作】

全9公演だった前回からグッとコンパクトになったツアーですが、本作の日本青年館公演は最終日にあたります。
そんな本作最大のポイントは、極上究めるクオリティ。とにかく画質も音質も良い。良すぎる! まず驚かされるのがアングル。開演シーンからステージ正面の2階席とは分かるのですが、そこからグイッとイングヴェイにズームしたら最後、画面にはイングヴェイだけがひたすら占領する。時たま、1開催前列客の振り上げた腕がイングヴェイの足下にチラっと映ることもありますが、それ以外は全部イングヴェイ、イングヴェイ、イングヴェイ。ドゥギーさえ眼中になく、引きもしない。ひたすらアップでイングヴェイを追い続ける。まさに“Chasing Yngwie”なアングルなのです。
もちろん、そのイングヴェイは激しいアクションでステージを縦横無尽に暴れる人。次に驚くのは、そんなイングヴェイを追い続けながらも猛烈に安定した画面です。彼のウェスト・アップをキープし続けながら激しく左右に振るのに、画面真ん中からイングヴェイを外さないために見づらくない。これほどのズームで追い続けるだけでなく、手ブレも起こさないとは……。
そんな光景を描き出す画質もびっくりレベル。12年前の映像になるわけですが、最新機材でもそうそうはないレベルの超ハイクオリティ・デジタル画質。その美しさは、プロショットの1アングルとして十分に通用する。サウンドも画質に劣らず美しく、思わずオーディエンス・ショットということを忘れそうになります。
それほどのクオリティで描かれるショウがまた、素晴らしい。新作『UNLEASH THE FURY』からは6曲とイングヴェイにしては控えめなバランスではあるものの、代わりにインストの名曲群がたっぷり。2003年にG3ツアーに参加した影響か、このインストがまたキレッキレで実に楽しそうに弾き倒すのです。もちろん、歴代シンガーの名曲群も演奏されますし、そこでもドゥギーは見事な仕事人ぶりを(画面外から:笑)聴かせてくれます。

とにもかくにも極上のクオリティ。そして、“Chasing Yngwie”。正直なところ、もっとドゥギーの姿を観たかった気もしますが、この徹底的にイングヴェイ!なアングルも、実に“らしい”のです。プレスCDの名作ライヴ盤『OSAKA 2002』と共に、ドゥギー時代のライヴ・イン・ジャパンを代表する超・逸品。どうぞ、たっぷりとお楽しみください。

(100:17)
1. Intro. 2. Rising Force 3. Revolution 4. Locked & Loaded 5. Icarus’ Dream Suite Op.4
6. Far Beyound The Sun 7. The Star Spangled Banner
8. Prelude To April/Badinerie/Dreaming (Tell Me) 9. Demon Driver 10. Winds of War (Invasion)
11. Barogue & Roll 12. Exile 13. Never Die 14. Trilogy Suite Op:5/Krakatau/Guitar Solo
15. Cherokee Warrior 16. Fugue/Guitar Solo 17. Drum Solo
18. You Don’t Remember, I’ll Never Forget incl. Demon’s Eye
19. Crown Of Thorns 20. Hiroshima Mon’Amour 21. I’ll See The Light, Tonight

Yngwie Malmsteen – Guitar Doogie White – Vocal Mic Cervino – Bass
Patrik Johansson – Drums Derek Sherinian – Keyboards

COLOUR NTSC Approx.100min.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.