Fleetwood Mac / Oklahoma Dreams / 1CDR

Fleetwood Mac / Oklahoma Dreams / 1CDR /Non Label

Translated Text:

Live At Fairgrounds Arena, Oklahoma City, Oklahoma, USA 18th May 1977.

Click Image To Enlarge

The beginning of the US tour due to the 1977 “RUMOURS”, May 17, the Oklahoma performances, about 64 minutes recorded in the official class of ultra-high-quality stereo sound board recording. New UK & European tour in March and April in accordance with the release of, starting with Auckland Day On The Green shortly May rest, Fleetwood Mac that initiated the large-scale North American tour in history. Powerful and of the feeling of said updraft full tilt exactly what you can enjoy a performance full of positive mood. Will contain each time cut in between songs, but the music itself has been firmly recording, there is no stress and Kuitari such is by listening. Anyway, throughout, so are recorded in a surprising degree of freshness preeminent of the highest quality stereo-line recording, fans Nashi must listen mistake! This place, also in the sound board recording sound source that is continuously released from Uxbridge label, is the splendor of enough to assert that most sound good. Probably been edited from directly recorded reel tape in the mixing desk in 64 minutes, it is assumed to be copied take, hiss even none, the sound is in the clear enough to not be believed that passed through the analog, sound also sense of separation of the punch is also a best-in-class. Since the sound image, such as raising a mix of cheers deliberately between the songs, you might Omoto of radio sound source. Superior to the percentage of sound quality, rough also be edited, so vivid, that amount, Stevie, a performance full of charming voice and positive feeling of Christine et al., To be proficient in a very realistic stereo line recording I can. It was recorded in the quality of as little no “Rumours” US tour early valuable live recording. Fan is a must listen definitely!

★ is a review summary of beatleg magazine vol.133 (August 2011). In case you’re wondering.

From the beginning was “The Rumour Tour” from February 1977, it has recorded the Oklahoma City performances of May 18, at the sound board sound source. Since the “Rumour” is shining for the first time No.1 in the Billboard chart of April with 2 days, it means that in a state that had already advanced the No1. Highway to full tilt is the time of this performance. And are familiar to the Japan tour of the same year in December, that “The Chain” is playing at a concert early rather than the encore and, that as a “Green Manalishi” “Do not Stop” is playing in the encore would not the strangely fresh feel. Uiuishi of that cries is Stevie Nicks that emotion in the middle of “Landslide” has also been captured. But overall sound quality somewhat lacking in sharpness, but still is a very good sound board sound source. CD-R. Also the first delivery worth this Paris performances of the same year on April 14 marked with CD-R was recorded in good sound board sound source. It noted that the slightly faster was the tape speed in its outstanding have been fixed. There is also a tour early, the voice of Stevie Nicks is keep add that has come out much better than at least Japan Tour.

1977年「RUMOURS」に伴うUSツアーの初頭、5月17日、オクラホマ公演を、オフィシャル級の超高音質ステレオ・サウンドボード録音で約64分収録。新作のリリースに合わせて3月から4月にかけてUK&ヨーロッパ・ツアー、休む間もなく5月よりオークランドのDay On The Greenを皮切りに、歴史に残る大規模な北米ツアーを開始したフリートウッド・マック。まさに上昇気流まっしぐらと言った感じのパワフルかつポジティブなムードに溢れた演奏を堪能できます。曲間でいちいちカットが入りますが、楽曲そのものはしっかりと収録されており、聴いていてストレスや食い足りなさはありません。とにかく、全体を通して、驚く程の鮮度抜群の最高音質ステレオ・ライン録音で収録いるので、ファンは必聴間違いなし!このところ、Uxbridgeレーベルから連続リリースされているサウンドボード録音音源の中でも、最も音が良いと断言できる程の素晴らしさです。おそらくミキシングデスクで直に録音したリールテープから64分に編集されてコピーされたテイクだと推測されますが、ヒスノイズも皆無で、アナログを経由したことが信じられない程に音がクリアーで、音のパンチも分離感も最高クラスです。曲間で故意に歓声のミックスを上げたような音像になるので、ラジオ音源の大元かもしれません。優れた音質の割には、編集も粗く、生々しいので、その分、スティーヴィー、クリスティーンらの魅力的な歌声やポジティブなフィーリングに溢れた演奏を、実にリアルなステレオライン録音で堪能することができます。ちょっと無い程のクオリティで収録された「Rumours」USツアー初期の貴重なライブ記録。ファンは間違いなく必聴です!

★beatleg誌 vol.133(2011年8月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

1977年2月から始まった“The Rumour Tour”から、5月18日のオクラホマ・シティ公演をサウンドボード音源にて収録している。『Rumour』は同年4月2日付のビルボード・チャートで初めてNo.1に輝いているので、この公演の時は既にNo1.街道をまっしぐらに進んでいた状態にあったわけだ。同年12月の日本公演に親しんでいると、「The Chain」がアンコールではなくコンサート序盤で演奏されていることや、アンコールで「Green Manalishi」と「Don’t Stop」が演奏されていることは妙に新鮮に感じるのではないだろうか。「Landslide」の途中で感極まったスティーヴィー・ニックスが泣いてしまうという初々しさも捕えられている。全体的にややシャープさに欠ける音質だが、それでも非常に優良なサウンドボード音源である。CD-R。初回納入分には同年4月14日のパリ公演をこれも良好サウンドボード音源にて収録したCD-Rが付いている。既発で微妙に速かったテープ・スピードが修正されていることに注目だ。ツアー序盤でもあり、スティーヴィー・ニックスの声は少なくとも日本公演よりは遥かに良く出ていることを付け加えておく。

1. Say You Love Me 2. Monday Morning 3. The Chain 4. Dreams 5. Rhiannon 6. Oh Daddy
7. Never Going Back Again 8. Landslide 9. Over My Head 10. You Make Loving Fun
11. Go Your Own Way 12. Blue Letter 13. Second Hand News 14. Green Manalishi 15. Don’t Stop

Christine McVie – Keyboards, Vocals John McVie – Bass Stevie Nicks – Vocals
Mick Fleetwood – Drums Lindsey Buckingham – Guitar, Vocals

STEREO SOUNDBOARD RECORDING

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.