Black Sabbath / Texas Danger Zone / 1 CDR

Black Sabbath / Texas Danger Zone / 1 CDR / Non Label

Translated text:

Convention Center Arena, San Antonio, Texas, USA 18th April 1986.

Click Image To Enlarge

BLACK SABBATH’s highest sound quality FM live album re-emerging Ray Guillain sings! Noteworthy is the super sound that goes beyond the official. Also the Deluxe Edition of “SEVENTH STAR” released the other day was also accompanied by a live recording of the Rei era (Hammer Smith · Odeon performance on June 2), and the maniacs also stained dark is a new place to remember. However, trying to open the lid is a copy of the old bootleg “RAY RULES”. There were many fans who were disappointed with the severe sound quality which seems to be very official, low useless work at the level. This work is a live performance of San Antonio on April 18, 1986, a completely different performance from the Deluxe Edition. Although it is a short broadcast of only 7 songs, the perfect sound balance is not the “official release possible” but “the official but such a high quality sound is not so” level, and of course the level of disappointing sound quality of Deluxe Edition etc. to compare There is no. From the balance of each instrument to cheers, both recording and mix are perfect “true official work”, among maniacs live is known as one of the best Ultra high sound quality among all Sabbath broadcast sources. Originally to the legendary high sound quality broadcasting, furthermore, using the direct drop master from the broadcast master, finished in the defining specification carefully remastered on it. There used to be a hurting of needle punches in ‘Black Sabbath’, but there is nothing on this board. In the future, this work will be the final decision board unless it is discovered even in the complete version. Not only is the sound good, the content of the live is fulfilling, too. Ray has been raising herself for three weeks after the first live after joining, hearing the awesome ability to do hard work of the Ronie era without difficulties (nobody was singing properly), already building the original world I am starting. From the opening feeling released from Glenn where the band was also problematic, the stage drifting even freshness seems to shine (also helping good sound). There is no daunting Sabbath here in the 1970s, but for British rock fans it will be more familiar than American-savvy Blues Rock of BADLANDS, it will be a masterpiece of Ray. Although it is as short as 7 songs, Ozzy, Ronnie, and Glen’s songs are well-balanced and there are no more samples for Ray Sabbath. As a sound source of Sabbath in the Rey Gillan era, it is impossible to avoid, the highest-grade version without questions and answers of the classic sound source! It is one of the great recommendations.

レイ・ギランが歌うBLACK SABBATHの最高音質FMライブアルバムが再登場! 特筆すべきはオフィシャルを超えるスーパー・サウンド。先日リリースされた「SEVENTH STAR」のデラックスエディションにもレイ時代のライブ盤(6月2日ハマースミス・オデオン公演)が付属され、マニア達が色めき立ったのも記憶に新しいところ。ところが、フタを開けてみると大昔のブートレッグ「RAY RULES」のコピー。とても公式とは思えない酷い音質、レベルの低いダメ仕事にガッカリしたファンも多かったことでしょう。本作は1986年4月18日サン・アントニオのライブで、デラックスエディションとはまったくの別公演。わずか7曲の短い放送ですが、あまりにも完璧なサウンド・バランスは「公式リリース可能」ではなく「公式でもこんなハイクオリティ・サウンドはそうそうない」というレベルであり、当然デラックスエディションのガッカリ音質など比べるべくもありません。各楽器のバランスから歓声に至るまで、録音もミックスも完璧な“真のオフィシャル・ワーク”で、マニアの間ではサバスの全放送音源の中でも屈指のウルトラ高音質として知られるライブです。元々伝説的な高音質放送に、さらに放送原盤から直落としのマスターを使用、その上で丁寧にリマスタリングを施したディフィニティヴ仕様に仕上がっています。かつては「Black Sabbath」などで針パチが耳障りなこともありましたが、本盤には一切ありません。今後、完全版でも発掘されない限り、本作が最終決定盤となることでしょう。ただ音が良いだけでなく、ライブの内容も充実。レイも加入後初ライブから丸3週間を経て調子を上げてきており、(本人以外誰もまともに歌えていなかった)ロニー時代の難曲も難なくこなす凄まじい実力を聴かせ、すでにオリジナルな世界を築き始めています。バンドも問題の多かったグレンから解き放たれた開放感からか、清々しささえ漂うステージは(音の良さも手伝って)輝くよう。ここには70年代の禍々しいサバスはいませんが、英国ロックファンにとってはBADLANDSのアメリカ風味なブルーズ・ロックよりも馴染みやすく、レイの代表作となることでしょう。7曲という短さではありますが、オジー、ロニー、グレンの曲をバランス良く収録しており、レイ・サバスのサンプルとしてはこれ以上の物はありません。レイ・ギラン時代のサバスの音源としては避けて通れない、定番音源の問答無用の最高グレード版!大推薦の1枚です。

1. Danger Zone 2. War Pigs 3. Heart Like A Wheel 4. Symptom Of The Universe 5. Sweet Leaf
6. Black Sabbath 7. Neon Knights

Tony Iommi – Guitars Ray Gillen – Vocals Dave Spitz – Bass Eric Singer – Drums
Geoff Nicholls – Keyboards

STEREO SOUNDBOARD RECORDING

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.