Jeff Beck / Tokyo 1986 First Night / 2CDR

Jeff Beck / Tokyo 1986 First Night / 2CDR / Non Label

Translated text:
Live at Budokan, Tokyo, Japan 10th June 1986

jeffbeck-tokyo-86-first-night1

Click Image To Enlarge

jeffbeck-tokyo-86-first-night2

Bonus title to celebrate the excavation of the 1986 Osaka first day memorable is just “June 10-Budokan 1986” performance after one week. Main press 2CD “OSAKA 1986 1ST NIGHT”, which was two shows first in all seven times, this work is 6 performances eyes. Budokan is the first day of the 2nd consecutive performances. Once again, let’s check the schedule.

June 1: Karuizawa Prince Hotel outdoor special venue
June 3: Osaka Welfare Pension Hall [main press CD] June 5: Fukuoka Sun Palace Hall
June 6: Osaka Festival Hall
June 8: Nagoya City Public Hall
June 10: Tokyo Nippon Budokan [this work] June 11: Tokyo Nippon Budokan

The Ya its sound serving, splendor unprecedented. The vividness of the musical tone of the outline defer half step to main press CD, but it is about winning rather a good balance of treble-bass. That should be it, this work is of a previous “WILD THING (Wardour-029)” masterpiece master was extremely well received as. This “June 10-Budokan”, the sound of “FLASH TOUR 1986” even has been known as the day a lot of very sound recording, but in its “WILD THING” is decisive. Released at the same time, it is enough to got wiped out already issued a very high sound quality the first time. Such “WILD THING” also, but is currently at the end of the popular is temporarily out of stock, this time, again digitized from the original cassette, and I was carefully finished with the latest mastering.
If it says “of 1986 Budokan”, large masterpiece that was recorded the same taper the Budokan 2DAYS in the current “THANK THE LORD (Wardour-082)” You can not reign. For this reason, but is re-press the difficult situation of this work of 1 minute performances, sound in quality, it’s a can not lose the name recordings whatsoever in Kano large masterpiece. In fact, glossy sound is stunning from decorate the opening “Escape”. First Simon Phillips, Doug U~inbisshu, only Jan Hammer is played, boss Jeff appeared along with the guitar part! This dramatic rendition is I come revived with fresh sound like if they were proceedings yesterday.
Then sound that combines the vividness and strength of analog peculiar also is a powerful performance to more highlights, Jeff’s guitar, of course, of Simon of drum Ichida Ichida, full of presence of Yang keyboard play and Jimmy, through to the Hall vocals, all of the performances are recorded to clear the best balance. In particular, the second half of the concert, it will be overwhelmed by the dynamism of the tremendous sound ridiculously.

Besides, Osaka Kyoku-jun and has changed significantly from the “Led Boots”, is doing the Bakazu even a few times more than anything different is pretty impressive and Osaka also ensemble that has been offered at little by little. This work has been long even said that masterpiece recording of the tour. Not only say “Tokyo first day” for the “Osaka first day”, for the “tour initial” “tour late”, it is there any “tradition of masterpiece” for the “A New masterpiece”. Osaka and Tokyo masterpiece recording coupling mutually complement each other in every sense. By all means, please enjoy it together!

記念すべき1986年大阪初日の発掘を祝うボーナスタイトルは、ちょうど一週間後の「1986年6月10日・武道館」公演です。本編プレス2CD「OSAKA 1986 1ST NIGHT」は、全7回中の2公演目でしたが、本作は6公演目。武道館2日連続公演の初日です。もう一度、日程を確認してみましょう。

6月1日:軽井沢プリンスホテル野外特設会場
6月3日:大阪厚生年金会館 【本編プレスCD】
6月5日:福岡サンパレスホール
6月6日:大阪フェスティバルホール
6月8日:名古屋市公会堂
6月10日:東京・日本武道館 【本作】
6月11日:東京・日本武道館

そのサウンドたるや、空前絶後の素晴らしさ。楽音の輪郭の鮮やかさでは本編プレスCDに半歩譲りますが、高音・低音のバランスの良さではむしろ勝っているほどです。それもそのはず、本作は以前「WILD THING(Wardour-029)」として大好評を博した名作マスターなのです。この「6月10日・武道館」は、「FLASH TOUR 1986」でも非常に録音の多い日として知られていますが、その中でも「WILD THING」のサウンドは決定的。リリースと同時に、あまりの高音質ぶりで既発を一掃してしまったほどです。そんな「WILD THING」も、大好評の末に現在は廃盤となっておりますが、今回は、そのオリジナル・カセットから再度デジタル化し、最新マスタリングで丁寧に仕上げたのです。
「1986年の武道館」と言うと、現在では武道館2DAYSを同一テーパーが記録した大代表作「THANK THE LORD(Wardour-082)」が君臨しています。そのため、1公演分の本作の再プレスは難しい状況ですが、サウンド・クオリティでは、かの大傑作にも一切負けない名録音なのです。実際、オープニングを飾る「Escape」から艶やかなサウンドが見事。最初にサイモン・フィリップス、ダグ・ウィンビッシュ、ヤン・ハマーだけが演奏し、ギターパートと共に御大ジェフが登場! このドラマティックな演出が昨日録られたかのような新鮮なサウンドで蘇ってくるのです。
その後もアナログ特有の生々しさと力強さを併せ持つサウンドが、パワフルな演奏をより際立たせ、ジェフのギターは勿論、サイモンのドラムの一打一打、ヤンの存在感溢れるキーボード・プレイ、そしてジミー・ホールのヴォーカルに至るまで、総ての演奏が最良バランスでクリアーに録音されている。特にコンサート後半は、とんでもなく凄まじい音のダイナミズムに圧倒されます。

その他にも、大阪とは大幅に変わった曲順や「Led Boots」、何よりもわずか数回といえども場数をこなして少しずつこなれてきたアンサンブルも大阪とはかなり印象が違います。長らくツアーの最高傑作録音とさえ言われてきた本作。“大阪初日”に対する“東京初日”というだけでなく、“ツアー初期”に対する“ツアー後期”、“新たなる傑作”に対する“伝統の傑作”でもあるのです。あらゆる意味で互いを補完し合う大阪と東京の傑作録音カップリング。ぜひ、併せてお楽しみください!

Disc 1
1. Intro 2. Escape 3. Gets Us All In The End 4. Ecstasy 5. Ambitious 6. Goodbye Pork Pie Hat
7. Stop, Look And Listen 8. The Pump 9. Star Cycle 10. Cause We’ve Ended As Lovers
11. Miami Vice New York Theme

Disc 2
1. Led Boots 2. Love Will 3. Miami Vice Theme 4. Blue Wind 5. People Get Ready 6. Freeway Jam
7. Going Down 8. Wild Thing

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.