Robert Plant / Never Been Gone / 2CD

Robert Plant / Never Been Gone /2CD / Masterport

Translated Text:

Live at Festival Hall, Osaka, Japan 20th February 1984 STEREO SBD

Click Image To Enlarge

 

Since Led Zeppelin, from solo Japan tour of Robert Plant, which became the Japan tour of the first time in 12 years, the Osaka Festival Hall concert February 20, 1984, in the ultra-high-quality stereo sound board recording about 90 minute recording. Officials makes it to reproduce the direct recording, ’84 solo concert in Japan that was great in the official level of the best stereo sound board recording of than recorded master cassette (90 minutes tape) in the PA desk. Album “Pictures At Eleven,” “The Principle Of Moments” is allowed to steadily hit all over the world the, ’84 of HONNY DRIPPERS name of the album is also a great success, first solo that have been made at a time when it has been very fulfilling as a solo – as the best sample of the World tour, it is one that I would like to hear a lot of plant-fan, and the Zep fan. Magnificent vocal performance that was full of confidence as a solo artist of the plant throughout, listen meet enough. In addition, it is a great guitar work decorate the whole Robbie Blunt, also one of the drumming is also listening stations a cut of Richie Hayward of the original Little Feat to support the whole exceptional technique. Reverse point of cassette tape can be found in the middle of the Horizontal Departure, but otherwise it has been recorded in the non-cut. The only sound board outflow sound source from this new “HONG KONG 1984” Japan tour in February 1984 that were made before performances. The name sound source in history, Come and enjoy this opportunity.

★ This is a review summary of beatleg magazine vol.46 (Issue May 2004). In case you’re wondering.

Faster than those from the Japan tour, which has been incorporated as part of the first full-fledged solo tour of Robert Plant, had passed years of more than 20 years. “Pictures At Eleven,” “The Principle Of Moments,” such as two solo albums, and while I feel the end of the subject of Led Zeppelin in this solo tour, fan that attempts to find a secretly new possibilities I should have not a few. However, two solo albums as well, precisely because this solo tour also Robert Plant is was something that had a strong will, fall of the great Led Zeppelin Fan of was violently Itaitashika~tsu would be fact . This item is that of to have been recorded in direct from the master cassette was recorded February 20, 1984 the Osaka Festival Hall performance of (month) in the PA desk, has become the sound quality superb stereo sound board sound source . Since the audience cheers is almost off state, but lacks the sense of realism, because it is only this high-quality sound complaining would not say. And, even try to re-listen again at such a great sound quality, performance itself is not never bad, still at that time is bad indescribably aftertaste Robert Plant also for but the audience was also much dragged the specter of Led Zeppelin it will be in that became a concert. Little Feat Richie Hayward of the drum hear things.

レッド・ツェッペリン以来、12年ぶりの来日公演となったロバート・プラントのソロ・ジャパン・ツアーより、1984年2月20日大阪フェスティバル・ホール公演を、超高音質ステレオ・サウンドボード録音で約90分収録。関係者によりPA卓で録音されたマスター・カセット(90分テープ)よりのダイレクト収録、オフィシャル・レベルの最高のステレオ・サウンドボード録音であの素晴らしかった84年ソロ来日公演を再現します。アルバム「Pictures At Eleven」「The Principle Of Moments」を世界中で順調にヒットさせ、84年のHONNY DRIPPERS名義のアルバムも大成功を収め、ソロとして非常に充実してきた時期に行われた初のソロ・ワールド・ツアーの最良のサンプルとして、多くのプラント・ファン、そしてZepファンに聞いていただきたい1枚です。プラントのソロ・アーチストとしての自信に満ちた堂々たるボーカル・パフォーマンスは終始、聴き応え十分。また、素晴らしいギターワークで全体を彩るロビー・ブラント、また卓越したテクニックで全体を支える元リトル・フィートのリッチー・ヘイワードの切れのあるドラミングもまた聴き所のひとつです。カセットテープのリバースポイントがHorizontal Departureの途中にありますが、それ以外はノンカットで収録されています。今回の新作「HONG KONG 1984」公演前に行われた1984年2月の日本ツアーからの唯一のサウンドボード流出音源。歴史に残る名音源を、是非、この機会にお楽しみ下さい。

★beatleg誌 vol.46(2004年5月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

ロバート・プラントの初の本格的なソロ・ツアーの一環として組み込まれた来日公演からは早いもので、20年以上の年月が経過してしまった。「Pictures At Eleven」「The Principle Of Moments」といった2枚のソロ・アルバム、及びこのソロ・ツアーにはレッド・ツェッペリンという対象の終焉を感じながら、密かに新たな可能性を求めようとするファンは少なくなかったはずだ。しかし、2枚のソロ・アルバムも、このソロツアーもロバート・プラントが強い意志を持ったものだったからこそ、ファンには偉大なるレッド・ツェッペリンとの落差が激しく痛々しかったのは事実であろう。本アイテムは1984年2月20日(月)の大阪フェスティバル・ホール公演をPA卓で録音されたマスター・カセットからダイレクトに収録されたとのことで、音質抜群のステレオ・サウンドボード音源となっている。観客の歓声が殆どオフ状態なので、臨場感には欠けるが、これだけの高音質なので文句は言えないだろう。そして、このような素晴らしい音質で改めて聴き直してみても、演奏自体は決して悪いものではなく、やはり当時はロバート・プラントも観客もそれだけレッド・ツェッペリンという亡霊を引きずっていたがために何とも後味の悪いコンサートとなってしまったということだろう。リトル・フィートのリッチー・ヘイワードのドラムは聴きもの。

Disc 1
1. In The Mood 2. Pledge Pin 3. Messin’ With the Mekon 4. Moonlight in Samosa
5. Thru’ With the Two Step 6. Other Arms

DISC TWO
1. Horizontal Departure 2. Wreckless Love 3. Member Intro. 4. Slow Dancer
5. Like I’ve Never Been Gone 6. Burning Down One Side 7. Big Log

Robert Plant – Vocals Robbie Blunt – Guitars Paul Martinez – Bass Jezz Woodroffe – Keyboards
Bob Mayo – Guitar, Keyboards Richie Hayward – Drums

STEREO SOUNDBOARD RECORDING

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.