Marillion / Astoria 1989 / 2CDR

Marillion / Astoria 1989 / 2CDR / Non Label

Translated text:
Astoria, London, Uk 7th November 1989.

marillion-89astoria1

Click Image To Enlarge

marillion-89astoria2

Is a London live the first of Steve Hogarth after participating subscribed as successor of fish that left the Maririon in 1988, November 7, 1989, London complete recording in high-quality audience recording of the best level Astoria performances. It is a performance very important in the history of Maririon, but is booted leg of what is first, quality is also good enough! Released on September 25 the same year Hogarth has served as a vocal “Seasons End”. For fans that could not be imagined Nanzo Maririon of Fish opener, it was a surprise as the degree of completion of the work. Good quality Keikyoku lined Zurari “Seasons End”, however, live in this vocalist what about? Rather than local performances, this day the United Kingdom’s first Kenzan for the Hogarth-Maririon. That is doing in Europe live 10 times more than the previous month already, but do you bad era no Nanzo Internet, the live or How was, how good, while not grasp little information, venue Astoria medium-sized London (fan club) of standing, had been worried about one year “How Maririon of us is?’m becoming” of Toko is droves, I was stormed. Opening The King Of Sunset Town same album. Audience that is already abuzz. Fans listening to the new album already sing along with the Hogarth The King Of Sunset Town. Audience fuss as “great! Absorbing it” to Hogarth that was sung to a large dynamic rust voice sharp. Document of this area where all means, you want me to enjoy in this board. The second song is Slainte Mhath 87 years from “Clutching at Straws” suddenly. Shinsei Maririon Grasp the audience completely when this happens again. The representative music Script For A Jester’s Tear should be called a personal song of fish across the MC for the first time. Screaming hysterical the first time the audience was told that the title after the words that say “Quite old song” This is also far from listening. Chorus of audience invites excitement. Honest, growing emotional enough Omowaru is handed down from this live recording “this great boot is not,” said this area. I think playing in the iron-clad, and there was a great thing even enthusiasm of the members, especially this evening, of course. The first half will show off the main new while scissors masterpieces Warm Wet Circles. The medley play three major masterpieces Kayleigh / Lavender / Heart Of Lothian from “Misplaced Childhood” in the middle. The climax of the audience and Yang of the “I was waiting for” a matter of course. The play Hooks In You good glue as it is in the medley. Last of the main set of The Space …. the same album 1st encore Incommunicado crisp groove, representative song Market Square Heroes, which was inserted into the middle part of the School’s Out Alice Cooper and the new song After Me The 2nd encore. Ends in greeting Hogarth called “See you in Hammersmith” last. I think it is regrettable that there is a part that feel the aging of the tape slightly, recording itself because it is recorded in clear and very clean, with no great satisfaction and large impressed definitely the fans. Must-listen live album where you can send to Maririon fans around the world that capture the moment of “Hogarth London’s first Kenzan”. It is a boot leg Korezo!

1988年にマリリオンを脱退したフィッシュの後任として加入したスティーヴ・ホガース参加後の初のロンドンライヴである、1989年11月7日、ロンドンはアストリア公演を極上レベルの高音質オーディエンス録音で完全収録。マリリオンの歴史上非常に重要な公演ですが、なんとブートレッグ化されるのは初であり、音質も十分に良好です!ホガースがボーカルを務めた「Seasons End」は同年9月25日にリリース。フィッシュ抜きのマリリオンなんぞ想像できなかったファンにとって、その作品としての完成度は驚きでした。良質な佳曲がズラリ並んだ「Seasons End」、しかし、このボーカリストのライヴはどうなのか?地方公演はなく、この日がホガース・マリリオンにとってのイギリス初見参。既に前月に10回以上のライヴをヨーロッパでこなしてはいるものの、インターネットなんぞ無い時代、そのライヴがどうだったのか、良いのか悪いのか、殆ど情報がつかめないまま、ロンドンの中規模の会場アストリア(スタンディングのクラブ)に、「俺たちのマリリオンはどうなってしまうんだ?」とこの1年案じていたファンは大挙、押しかけました。オープニングはアルバムと同じThe King Of Sunset Town。既に騒然となる観客。既にニューアルバムを聴いているファンはThe King Of Sunset Townをホガースと一緒に歌います。シャープな歌声で大サビをダイナミックに歌い上げたホガースに「こりゃ凄い!」と観客は大騒ぎ。この辺りのドキュメントは是非、本盤で楽しんで頂きたいところ。2曲目はいきなり87年「Clutching at Straws」からのSlainte Mhath。もうこうなると新生マリリオンは完全に観客を掴みます。初のMCを挟んではフィッシュのパーソナルソングとも言うべき代表曲Script For A Jester’s Tear。「Quite old song」と言った言葉の後にタイトルを告げられた観客のヒステリックな絶叫ぶりはこれも聴きどころ。観客の合唱が感動を誘います。正直、この辺りは「こんな凄いブートはない」と思わる程のエモーショナルな高まりがこの生録から伝わってきます。当然のことながら演奏は鉄壁で、この夜は特にメンバーの意気込みも凄いものがあったと思います。前半は名曲Warm Wet Circlesを挟みながら新作のメインに披露します。中盤では「Misplaced Childhood」からの3大名曲Kayleigh/Lavender/Heart Of Lothianをメドレー演奏。当然のことながら観客は「待ってました」のやんやの盛り上がり。そのままメドレーでノリの良いHooks In Youを演奏。メインセットのラストはアルバム同様にThe Space…。1stアンコールはグルーブの効いたIncommunicado、2ndアンコールは新曲After Meとアリス・クーパーのSchool’s Outを中間部にインサートした代表曲Market Square Heroes。最後は「See you in Hammersmith」というホガースの挨拶で終了。ややテープの経年劣化を感じさせる部分があるのが残念ですが、録音自体は非常に綺麗かつクリアーに録れているので、ファンの方は大満足・大感動間違いないと思います。「ホガース・ロンドン初見参」の瞬間を捉えた世界中のマリリオン・ファンに贈る必聴ライヴ盤。これぞブートレッグです!

Disc 1(66:32)
1. The King Of Sunset Town 2. Slainte Mhath 3. Script For A Jester’s Tear 
4. Uninvited Guest 5. Easter 6. Warm Wet Circles 7. That Time Of The Night (The Short Straw)
8. Holloway Girl 9. Berlin 10. Seasons End

Disc 2(36:49)
1. Kayleigh 2. Lavender 3. Heart Of Lothian 4. Hooks In You 5. The Space… 6. Incommunicado
7. After Me 8. Market Square Heroes incl. School’s Out

Steve Hogarth – Vocals Steve Rothery – Guitar Mark Kelly – Keyboards Pete Trewavas – Bass
Ian Mosley – Drums

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.