Fleetwood Mac / Roundhouse 1970 / 2CDR

Fleetwood Mac / Roundhouse 1970 / 2CDR / Uxbridge

Translated Text:
Live at Roundhouse, Chalk Farm, London, UK 24th April 1970 SBD

 

fleetwoodmac-roundhouse1

Click Image To Enlarge

fleetwoodmac-roundhouse2

April 24, 1970, London is recorded in high-quality sound board recording across the Roundhouse performance in 1 hour and 50 minutes. The Fleetwood Mac of the stage of the British blues era, from the opening of the Black Magic Woman to Keep A Knockin ‘, you can enjoy plenty of in the full sense of stability line recording. A photographer who in the intro “Now if Locle the photo, I want you to take. I want to take to sit if you’re going Locle in concert” contains the MC with. 8 minutes in the second half of the Black Magic Woman of close enthusiastic performance you can enjoy the original solo spacey which was developed from the traditional blues play. Including longer tuning between songs, in the place is amazing to have been recorded in non-cut, you can enjoy at once a variety of content from the blues-rock of Traditional style to rock ‘n’ roll cover. Including longer installation part of The Green free-form in Manalishi 14 minutes close enthusiastic performance to enjoy, you can enjoy a fierce upsurge, such as to symbolize the era (some reason the sound pressure from the vicinity of 4 minutes and 30 seconds will be loud. ). Disc 2 has also been recorded in powerful sound than the first half, it has become the best content on to know the Mac’s strong performance of this era. Tape that had been recording a listen at the hiss as it is uncensored, to the music fan unbearable, is the best content.

★ is a review summary of beatleg magazine vol.106 (August 2011). In case you’re wondering.

April 24, 1970, London, live stereo sound board recording of the round house. Slightly Given the now high-quality, sound but is the flat impression, good if the already 40 years a little less than even before the sound source, above all glad that is stable quality. It friendly warm sound to the ear in analog Chick sound quality. The first track is elegant guitar of Peter Green from “Black Magic Woman” freeze. Natural sounds attractive. Although I would Peter want to leave than anything in this May, it can be said that the irony of being together as the sound of the band that I do not think so. Although close recorded in Boston the official live album as “LIVE IN BOSTON” time in February, probably because it is live in the home country, drifting it than relaxing atmosphere. Listen far from is still “The Green Manalishi”. There is also the fact that the latest single, fighting spirit strong performance of the jam color that was extended a studio panel in enough of the powerful playing, me a show vividly to how they live is great. “Rattlesnake Shake / Underway” thrilling that spread deployment that does not listen to a medley performance is also similar anyway studio board of. White Blues popularity as a band but high of this time Fleetwood Mac, in fact, that had played a fairly progressive rock that is based on the blues, can Judging from this kind of sound source. If, if you do not want to leave Peter, to be expected that it had become the amazing thing, it is a pity that was really leave. Very fleeting and also consideration to listen to the “Albatross” such a thing, become painful feelings. Although the song selection is similar to the “LIVE IN BOSTON”, arrangement has a further change, fans and Blues Mania is a must listen. Shalt not fail to hear if rock fans because Peter enrolled at the time of Fleetwood Mac live is none dark content.

1970年4月24日、ロンドンはラウンドハウス公演を1時間50分に渡って高音質サウンドボード録音で収録。ブリティッシュ・ブルース時代のフリートウッド・マックのステージを、オープニングのBlack Magic WomanからKeep A Knockin’まで、安定感溢れるライン録音でたっぷりと堪能できます。イントロでカメラマン達に「写真を録るなら今、撮ってほしい。コンサート中に録るつもりなら座って撮って欲しい」とのMCが入ります。8分近い熱演のBlack Magic Womanの後半では従来のブルースプレイから発展させたスペイシーでオリジナルなソロを堪能できます。曲間の長めのチューニングも含め、ノンカットで収録しているのが凄いところで、トラディッショナルスタイルのブルース・ロックからロックンロール・カバーまで多彩な内容を一気に楽しむことができます。14分近い熱演が楽しめるThe Green Manalishiではフリーフォームの長めのインストパートも含め、時代を象徴するような壮絶な盛り上がりを堪能できます(4分30秒付近からなぜか音圧がラウドになります。)。ディスク2も前半以上に迫力あるサウンドで収録されており、この時代のマックの力強いパフォーマンスを知る上で最高の内容になっています。録音されていたテープをヒスノイズそのまま無修正で聴ける、音楽ファンには堪らない、最高の内容です。

★beatleg誌 vol.106(2011年8月号)のレビュー要約です。ご参考まで。

1970年4月24日、ロンドン、ラウンドハウスでのライヴをステレオ・サウンドボード収録。今の高音質を考えると若干、音が平坦な印象だが、すでに40年弱も前の音源となれば良好で、なにより音質が安定しているのが嬉しい。アナログちっくな音質で耳にも優しい温かい音だ。1曲目「Black Magic Woman」からピーター・グリーンの流麗なギターが冴え渡る。ナチュラルな音色が魅力的。なんといってもこの5月にピーターは脱退してしまうのだが、そうとは思えないバンドの音としてまとまっているのが皮肉と言える。2月にボストンで録音されたオフィシャル・ライヴ盤『LIVE IN BOSTON』と時期が近いが、本国でのライヴであるせいか、それよりリラックスした雰囲気が漂っている。聴きどころはやはり「The Green Manalishi」。最新シングルということもあり、気合い十分の迫力ある演奏でスタジオ盤をエクステンデッドさせたジャム色の強い演奏は、いかに彼等のライヴが素晴らしいかをまざまざと見せつけてくれる。「Rattlesnake Shake / Underway」のメドレー演奏も同様でとにかくスタジオ盤では聴けない展開が広がっていくのがスリリング。ホワイト・ブルーズ・バンドとして人気が高いこの時期のフリートウッド・マックだが、実はブルーズを基にしたかなりプログレッシヴなロックを奏でていたことが、こういう音源から察することが出来る。もし、ピーターが脱退しなかったら、凄いことになっていたのだと期待させるし、本当に脱退したのが残念だ。そういうことも踏まえて「Albatross」を聴くととても儚い、切ない気持ちになってしまう。『LIVE IN BOSTON』とは選曲が似ているものの、アレンジはさらなる変化があり、ファンやブルーズ・マニアは必聴である。ピーター在籍時のフリートウッド・マックのライヴはどれも内容が濃いのでロック・ファンなら聞き逃すことなかれ。

Disc 1
1. Introduction 2. Black Magic Woman 3. Before The Beginning 4. World In Harmony 5. Only You
6. Madison Blues 7. Got To Move 8. The Green Manalishi 9. Merry Go Round

Disc 2
1. Like It This Way 2. Coming Your Way 3. Stranger Blues 4. Tiger 5. Rattlesnake Shake / Underway
6. Albatross 7. Jenny, Jenny 8. Keep A Knockin’

SOUNDBOARD RECORDING

Peter Green – Guitar & Vocal Jeremy Spencer – Guitar & Vocal Danny Kirwan – Guitar & Vocal
John McVie – Bass Mick Fleetwood – Drums

Uxbridge 073

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.