Eric Clapton / Yokohama 2014 / 2CD

Eric Clapton / Yokohama 2014 / 2CD / Tricone

Translated Text:

Live at Yokohama Arena, Yokohama, Japan 23rd February 2014 . Audience

ericclap-14yokohama1

Click Image To Enlarge

ericclap-14yokohama2

This board is fully recorded in stereo audience recording unspeakable only the “best”, also the Yokohama Arena concert of February 23 became the fourth day.
Recording’s, press title “200th Concert In Japan”: due to taper the same as that recorded the master of “Budokan 2014 2nd & 3rd Nights”.
Recording position of this also is that of was the position of prime arena.

Press Release: The sound quality is comparable to the quality of the 20th of “Budokan 2014 2nd & 3rd Nights” is probably to say the highest peak audience of modern recording as well.
Similar to: “2nd & 3rd Nights Budokan 2014”, previously released “200th Concert In Japan”, the simultaneous release also this board
does not have to betray our customers in any way.
It is about may be asserted by the release of this board, and was a board decision of the day already.
There is also a spread of the stereo and clear this, if it is possible to balance listening to the exquisite sound, will you can understand.
The sound is not very clear, I will hear one by one of the instrument is Tsubuda~tsu.

Topic of the day is that in place of the After Midnight, I Shot The Sheriff was played for the first time in this tour.
Three performances so far, I did not bad for a selection of music also After Midnight, but the cheerfulness of I Shot The Sheriff unique, good glue is exhibited beautifully, I gained some effect enliven the hall.
On it was arranged for the first time and that begins with the intro of the jam-style, Clapton rolled to play the solo from the intro, in Rongusoro of postlude, there is one place Misuton Although the comeback in the second half, exploding a shred of a slow hand playing was allowed. I think in a folded and waiting for this play fan.

There were no changes to the set number of other, but I think so that force is muffled conspicuously the play of Clapton from feeling the good reputation of I Shot The Sheriff.
Martin sound of an acoustic set is excellent, beauty of sound that stands out by the quality of this board.

In addition, in the three songs featuring Paul Carrack, the minute there is no burden to take a vocal, how was carefree, Clapton shows off solo and obbligato elegant very flexible.
That coloring the superb songs of others, and it will be the thing extraordinary in his part of these also should be re-recognized.

Tour also marked the middle, play of the band members has also been the ones that contain the more force.
Play Paul Carrack is also excellent organ, but the good of the vocal shines more than anything.
And of course, piano Chris Sutinton also makes you feel sense not to change the old days in each number in Cocaine is “determined”.
Like the 90’s, etc. Na is left the onset of Cocaine again Nathan East, robustness of trust and member Clapton also has been proven here.

エリック・クラプトン20回目のジャパンツアーから、遂にツアー後半公演の極上盤が登場です!

本盤は、4日目となった2月23日の横浜アリーナ公演をこれもまた「極上」としか言い様のないステレオ・オーディエンス録音で完全収録しています。
録音者は、プレスタイトル「200th Concert In Japan」、「Budokan 2014: 2nd & 3rd Nights」のマスターを録音したのと同じテーパーによるもの。
今回の録音ポジションもアリーナ席の絶好のポジションだったとのことです。

プレス盤「Budokan 2014: 2nd & 3rd Nights」の20日の音質に匹敵するこの音質は、同じく現代のオーディエンス録音の最高峰と言っていいでしょう。
本盤もリリース済みの「200th Concert In Japan」、同時リリースの「Budokan 2014: 2nd & 3rd Nights」と同様、
決してお客様を裏切ることはありません。
本盤のリリースによって、既にこの日の決定盤となったと断言してもよいくらいです。
このクリアかつステレオの拡がり感もあり、バランスが絶妙なサウンドを聴いていただければ、ご納得いただけるでしょう。
音が非常に澄んでいて、楽器の一つ一つが粒だって聞こえます。

この日のトピックは、After Midnightに替えて、本ツアーで初めてI Shot The Sheriffが演奏されたことです。
ここまでの3公演、After Midnightも選曲としては悪くはなかったのですが、I Shot The Sheriff独特の快活さ、ノリの良さが見事に発揮され、場内を盛り上げる効果を上げました。
ジャム風のイントロで始まるという初めてのアレンジだった上に、イントロからクラプトンがソロを弾きまくり、後奏のロングソロでは、1ヶ所ミストーンはあったものの後半は盛り返し、スローハンド奏法での速弾きを炸裂させました。 ファンはこのプレイを待っておられたのではないでしょうか。

その他のナンバーはセットに変更はありませんでしたが、I Shot The Sheriffのウケの良さを感じてからのクラプトンのプレイには一際力がこもっているように思えます。
アコースティックセットでのマーティン・サウンドは絶品で、本盤の音質によってその響きの美しさが際立っています。

また、ポール・キャラックをフィーチャーした3曲では、クラプトンはボーカルをとる負担のない分、伸び伸びとした様子で、非常にフレキシブルで流麗なオブリガートとソロを披露しています。
他人の曲を見事に彩るという、こうした部分の彼の非凡さも再認識されるべきものでしょう。

ツアーも半ばを迎え、バンドメンバーのプレイもより力の入ったものとなってきています。
ポール・キャラックのプレイは、オルガンも抜群ですが、何よりもボーカルの上手さが光ります。
そしてクリス・スティントンのピアノもCocaineでの「決め」はもちろんのこと、各ナンバーでも昔と変わらぬセンスを感じさせてくれます。
90年代と同じく、ネイザン・イーストも再びCocaineの出だしを任されるな ど、クラプトンとメンバーの信頼関係の強固さもここに証明されています。

Live at Yokohama Arena, Yokohama, Japan 23rd February 2014
Disc 1 (78:42)
1. Introduction / 2. Pretending / 3. Key To The Highway / 4. Tell The Truth / 5. Hoochie Coochie Man
6. Honest Man / 7. Wonderful Tonight / 8. I Shot The Sheriff / 9. Driftin’ / 10. Nobody Knows You When You’re Down And Out / 11. Alabama Women / 12. Layla / 13. Tears In Heaven

Disc 2 (50:27)
1. How Long / 2. Before You Accuse Me / 3. Crossroads / 4. Little Queen Of Spades / 5. Cocaine
6. High Time We Went

Eric Clapton – Guitar, Vocals Chris Stainton – Piano, Keyboards Paul Carrack – Organ, Keyboards, Vocal Nathan East – Bass, Vocal Steve Gadd – DrumsMichelle John – Backing Vocals
Sharon White – Backing Vocals

Tricone 109/110

 

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.